انتخاب رشته دکتری شیمی کاربردی

گرایش های دکتری شیمی کاربردی






گرایش های دکتری شیمی کاربردی

مقطع دکتری رشته شیمی کاربردی به جهت آموزش و تربیت پژوهشگران و متخصصان در زمینه های مورد نیازی همچون بهبود و نوآوری فرایندهای شیمیایی و صنایع شیمیایی و همچنین تأمین اعضا هیئت علمی پژوهشگاه ها و دانشگاه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رشد روز افزون و قابل توجه نیاز به دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مسلط به دانش شیمی کاربردی که توانایی بهره گیری از آن را جهت ایجاد نوآوری در صنایع مربوط به شیمی و حل مشکلات را داشته باشند را می توان از عوامل شکل گیری و ایجاد رشته شیمی کاربردی دانست. دوره دکتری رشته شیمی کاربردی بالاترین مقطع تحصیلی دانشگاهی در این رشته تحصیلی جامع به شمار می رود. دوره ای که مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های پژوهشی و آموزشی را در بر می گیرد. گسترش علم شیمی و ایجاد نوآوری در آن در این مقطع تحصیلی از اهمیت زیادی برخواردار است. اهمیت و ضرورت این دوره تحصیلی شامل آموزش و تربیت پژوهشگرانی با تفکر خلاقانه و مستقل جهت کار در صنایعی همچون نفت و گاز، داروسازی، پتروشیمی و صنایع شیمیایی و همین طور مؤسسات پژوهشی و دانشگاه ها است. از جمله دروس مورد تدریس در دکتری شیمی کاربردی می توان به فناوری های نوین پالایش و تبدیل گاز، الکتروشیمی صنعتی، نانو داروها، طراحی مفهومی فرآیند، پلیمرهای رسانای الکتریکی، زیست شیمی صنعتی، پوشش ها و چسب ها، کاتالیست های ناهمگن و مباحث نوین در شیمی کاربردی اشاره کرد. در این مقاله، به ذکر گرایش های دکتری شیمی کاربردی اشاره کرد. در این مقاله، به ذکر گرایش های دکتری شیمی کاربردی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با گرایش های ارشد شیمی کاربردی کسب نمایید.

گرایش های دکتری شیمی کاربردی

لازم به ذکر است که بر طبق مندرجات دفترچه ثبت نام دکتری 98 در رشته شیمی کاربردی هیچ گرایشی به چشم نمی خورد.

دانشگاه های دارای رشته دکتری شیمی کاربردی

در این قسمت از مقاله پیش رو به ذکر دانشگاه های پذیرنده دکتری شیمی کاربردی شما دوستان گرامی می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده دکتری شیمی کاربردی

1

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان)

2

البرز- کرج صرفاً ورودی های امسال در تهران

3

دانشگاه صنعتی مالک اشتر (محل تحصیل شاهین شهر اصفهان)

4

دانشگاه صنعتی امیر کبیر-تهران

5

دانشگاه سمنان

6

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه بوعلی سینا-همدان

8

دانشگاه سیستان و بلوچستان-زاهدان

9

دانشگاه زنجان

10

دانشگاه تهران

ظرفیت پذیرش دکتری شیمی کاربردی

بر طبق مندرجات دفترچه انتخاب رشته مقطع دکتری کمترین ظرفیت پذیرش در این رشته تحصیلی پر طرفدار یک نفر است که مربوط به دانشگاه تبریز و دانشگاه بوعلی سینا-همدان می شود. اما در این میان، دانشگاه سمنان بیشترین ظرفیت پذیرش را در مقطع دکتری شیمی کاربردی به خود اختصاص می دهد. با توجه به دفترچه انتخاب رشته ظرفیت پذیرش مورد نظر در این دانشگاه 7 نفر است. اما در مجموع می توان گفت که ظرفیت پذیرش در دانشگاه های سراسری پذیرنده سیار پایان است. در نتیجه جهت کسب موفقیت و قبولی در یکی از بهترین و محبوب ترین دانشگاه ها در رشته شیمی کاربردی و در مقطع دکتری باید سعی و تلاش زیادی را به خرج داد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری شیمی کاربردی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری شیمی کاربردی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *