آیدانیتو > گرایش های دکتری حقوق عمومی
انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی

گرایش های دکتری حقوق عمومی






گرایش های دکتری حقوق عمومی

رشته محبوب حقوق از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های متداول در گروه علوم انسانی به شمار می آید. رشته ای با گستردگی زیاد در روابط زندگی امروزه که جای خود را در میان داوطلبان باز کرده است. تمامی افراد فارغ التحصیل رشته حقوق باید از فن بیان کافی و خوب، ذهن بسیار خلاق و توانایی استدلال مطالب مختلف حقوق و همین طور جسارت برخوردار باشد. باید بدانید که رشته حقوق ارتباطی مستقیم و مداوم با رشته های قابل توجه و مهمی همچون فلسفه، روانشناسی و همین طور جامعه شناسی دارد. به بیان دیگر، یک فرد حقوق دان باید اطلاعات کافی در ارتباط با علوم ذکر شده داشته باشد. داشتن زبانی سلیس و شیوا، تسلط کافی به زبان و ادبیات شیرین فارسی، داشتن پایه ای بسیار قوی در علم ریاضی، آشنایی با مفاهیم اساسی پزشکی قانونی، امور مالی، روانشناسی، جامعه شناسی و همین طور اصول و فقه در اسلام از دیگر توانایی های مورد نیاز فرد متقاضی جهت تحصیل در این رشته تحصیلی به شمار می روند. باید بگوییم که رشته حقوق در ر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری در ایران دیده می شود. رشته حقوق در مقطع دکتری 5 گرایش را شامل می شود.

از جمله این گرایش ها می توان به گرایش حقوق عمومی اشاره کرد. در این گرایش از حقوق، گرایش های دیگری دیده نمی شود. با توجه به دفترچه راهنمای ثبت و شرکت در آزمون های ورودی دکتری سال 98 تنها رشته حقوق عمومی را می توان در مجموعه حقوق عمومی مشاهده کرد و گرایش های دکتری حقوق عمومی وجود خارجی ندارد.

گرایش های رشته حقوق در مقطع دکتری

در این مطلب مربوط با گرایش های دکتری حقوق عمومی اشاره ای هر چند مختصر به گرایش های رشته حقوق برای شما دوستان عزیز داوطلب داریم.

حقوق نفت و گاز

رشته حقوق نفت وگاز دو گرایش حقوق نفت و گاز و حقوق تجارت و سرمایه گذاری را شامل می شود. از جمله موارد مورد نیاز جهت تحصیل در این گرایش از حقوق تسلط کامل به زبان انگلیسی است.

حقوق جزا و جرم شناسی

در هر جامعه ای همواره جهت جلوگیری از بی نظمی اعمال جرایم و مجازات در رابطه با مجرمین اجرا می شود. گرایش جزا و جرم شناسی تمامی مسائل مرتبط با حقوق بین المللی، علم اداره کردن زندن ها، حقوق جزای اختصاصی و عمومی، آیین دادرسی کیفری و کیفر شناسی را شامل می شود.

حقوق بین الملل عمومی

این گرایش از حقوق سعی در تحلیل و بررسی تکالیف و حقوق حاکم بر روابط بین اشخاص حقیقی، سازمان های بین المللی و دولت ها را دارد.

حقوقی خصوصی

گرایش حقوقی خصوصی از جمله قدیمی ترین گرایش های رشته حقوق است. این گرایش از حقوق به تنظیم روابط بین افراد جامعه با یکدیگر می پردازد. از موضوعات مورد بحث در گرایش حقوق خصوصی می توان به اصول و قواعد فقه، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی و همین طور متون فقه اشاره کرد.

حقوق عمومی

گرایش حقوق عمومی از جمله گرایش های محبوب حقوق عمومی است که روابط بین مردم و دولت را مورد تحلیل و بررسی می کند. از جمله مهم ترین دروس گنجانده شده در این گرایش می توان به حقوق اداری، حقوق مالی و حقوق اساسی اشاره کرد. فارغ التحصیلان گرایش رشته حقوق عمومی امکان اشتغال در مشاغل مهمی چون قاضی، مشاور حقوقی، وکیل، پژوهشگر، استاد دانشگاه، سردفتر و دادیار را دارند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری حقوق عمومی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری حقوق عمومی بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری حقوق عمومی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *