گرایش میکروبیولوژی

گرایش های ارشد میکروبیولوژی

گرایش های ارشد میکروبیولوژی

گرایش های ارشد میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی ( میکروب شناسی) از جمله رشته هایی است که هم در وزارت بهداشت و هم وزارت علوم به عنوان رشته ای پرطرفدار معرفی می شود. در رشته میکروبیولوژی به شناخت میکرو ارگانیسم ها یا جانوران بسیار ریزی پرداخته می شود. رشته میکروبیولوژی از جمله رشته هایی است که به سلامتی و جلوگیری از ضررها و زیان ها در زندگی انسان، حیوان و گیاهان می پردازد.

فارغ التحصیلان با انجام آزمایشات مختلف برای شناسایی میکروب ها جهت کنترل بیماری های عفونی و…. انجام آزمایشات مختلف برای تهیه و آزمایش داروهای جدید در سلامت افراد تأثیر گذار هستند.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در سازمان ها مراکز حوزه بهداشت و درمان آزمایشگاه های پاتولوژی و میکروب شناسی بیمارستان ها، پژوهش گاه های نفت و بخش های صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی مشغول به کار شوند. با توجه به این که تعداد آزمایشگاه ها و.. گسترش پیدا کرده است تعداد افراد مورد نیاز برای این فعالیت ها نیز بیشتر شده است. در مقاله گرایش های ارشد میکروبیولوژی شما را با تمامی گرایش ها و جزئیات این رشته آشنا خواهیم کرد.

گرایش های ارشد رشته میکروبیولوژی

داوطلبان عزیز قبل از انتخاب رشته راجع به گرایش های رشته مورد نظر تحقیق می کنند تا بهترین گرایش را انتخاب کنند. بنابراین لازم است با معرفی گرایش های ارشدمیکروبیولوژی داوطلبان علاقه مند به این رشته در مسیر درست راهنمایی کنیم. توجه داشته باشید که یکی از معیارهای انتخاب رشته بعد از شناخت کامل رشته و گرایش های ارشد میکروبیولوژی توجه به بازار کار آن است. در ادامه ی مقاله شما را با گرایش های ارشد میکرو بیولوژی آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید. همان طور که گفته شد رشته میکروبیولوژی و یا میکروب شناسی در دفترچه ارشد وزارت بهداشت و دفترچه وزارت علوم مشاهده می شود که البته تعداد گرایش های آن با یکدیگر تفاوت دارد.

گرایش های ارشد میکروبیولوژی وزارت علوم را در ادامه مشاهده می کنید:

  • میکروبیولوزی- میکروب های بیماری زا
  • میکروبیولوژی- صنعتی
  • میکروبیولوژی -بیوسیستماتیک و بوم شناس
  • میکروبیولوژی محیطی

گرایش میکروب های بیماری زا

همان طور که می دانید میکروب ها زبان آور هستند و بعد از وارد شدن به بدن به سرعت به رشد و تولید مثل می پردازند. دانشجویان گرایش میکروب شناسی راجع به شناخت و چگونگی آسیب وارد کردن میکروب های بیماری زا و… اطلاعات لازم را کسب می کنند.

میکروبیولوژی صنعتی

در این گرایش از میکروبیولوژی، میکروب های مفید در تولید مواد صنعتی، دفع زباله ها و… استفاده می شود، استفاده بهینه از میکروارگانیسم ها و… از مهم ترین بحث های این رشته است.

گرایش بیوسیستماتیک و بوم شناسی

در رشته میکروبیولوژی- بیوسیسماتیک و بوم شناسی به شناخت و راه و روش های شناخت میکروارگانیسم ها و طبقه بندی آن ها با توجه به تنوع زیستی پرداخته می شود، از دروس مهم این گرایش فیزیولوژی میکروارگانیسم ها و رده بندی میکروارگانیسم ها است.

میکروبیولوژی محیطی

در میکروبیولوژی محیطی به عوامل زیستی در انسان پرداخته می شود. میکروبیولوژی خاک، آب و هوا سه بخش اصلی مطالعاتی در این گرایش می باشند.

در ادامه ی مقاله گرایش های ارشد میکروبیولوژی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد.

داوطلبانی که قصد دارند میکروبیولوژی وزارت بهداشت را انتخاب کنند. باید دقت داشته باشند که این رشته در وزارت بهداشت یکی از گرایش های مجموعه علوم آزمایشگاهی محسوب می شود و هیچ گرایش دیگری ندارد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه گرایش های ارشد میکروبیولوژی مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد میکروبیولوژی را مطالعه کنید.
اگر سؤالی در خصوص گرایش های ارشد میکروبیولوژی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *