آیدانیتو > گرایش های ارشد فیزیک
گرایش فیزیک

گرایش های ارشد فیزیک






گرایش های ارشد فیزیک

رشته فیزیک از جمله علوم قدیمی در دنیا به حساب می آید. از نظر اساتید مشهور این علم فیزیک به علم حیات مشهور است و هر چیزی که در اطراف خود مشاهده می کنیم به طریقی به علم فیزیک ربط پیدا می کند. فیزیک را می توان علم مطالعه خواص و ویژگی های طبیعت دانست. علاوه بر این، این علم را می توان علم رفتار، حرکت و ماده نامید. هدف اصلی از ایجاد و راه اندازی علم فیزیک توصیف و بررسی تمامی پدیده های طبیعی غیرقابل مشاهده و قابل مشاهده برای انسان و به صورت کمی است. باید بگوییم که رشته فیزیک در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه ها تدریس می شود. در این مقاله، به ذکر گرایش های ارشد فیزیک برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با گرایش های ارشد فیزیک به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد فیزیک

باید بگوییم که رشته فیزیک از هشت گرایش در مقطع کارشناسی ارشد تشکیل شده است. در زیر اسامی این گرایش ها را خدمت شما بیان می کنیم.

ردیف

گرایش های کارشناسی ارشد فیزیک

1

گرایش اپتیک و لیزر

2

گرایش و کیهان شناسی

3

گرایش فیزیک آماری و سامانه های پیچیده

4

گرایش نجوم و اختر فیزیک

5

گرایش ذرات بنیادی و نظریه میدان ها

6

گرایش فیزیک هسته ای

7

گرایش فیزیک پلاسما

8

گرایش ماده چگال

 

در زیر به ارائه پاره ای توضیحات در مورد شماری از گرایش های ذکر شده برای شما می پردازیم.

گرایش ماده چگال فیزیک

ماده چگال گرایشی مهم از علم فیزیک به شمار می رود که به تحلیل وبررسی سیستم های پر ذره در فازهای چگالیده می پردازد. فازهای مایع و جامد آشناترین این فازها هستند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که علت نامگذاری این گرایش از فیزیک به ماده چگال بالا بودن بیش از حد چگالی در این سیستم هاست. به طوری که، امکان صرف نظر کردن از برهم کنش ذرات بر یکدیگر وجود ندارد. مطالعات انجام شده در علم فیزیک ماده چگال توسعه و ایجاد مدل های نظری ریاضی و اندازه گیری تجربی خواص مواد مختلف را در بر می گیرد.

رشته فیزیک گرایش نجوم

گرایش نجوم و اختر فیزیک از جمله گرایش های علم فیزیک به شمار می رود. که سعی در شناخت ویژگی های فیزیکی ستارگان دارد. این گرایش به موضوعاتی همچون تولد و مرگ اجرام فضایی، فضایی میان ستاره ای و فیزیک ستارگان می پردازد. تنها اطلاعات به دست آمده از ستارگان امواجی است که به ما می رسد. علم فیزیک نجومی به وسیله این اطلاعات و همین طور تطبیق قوانین فیزیکی سعی در تبیین جهان دارد و از طرف دیگر به آزمایش تئوری های جدید می پردازد.

گرایش فیزیک هسته ای

علم فیزیک هسته ای به عنوان بخشی از علم فیزیک مسئولیت بررسی ویژگی ها و خواص هسته اتم ها را بر عهده دارد. از  جمله این خواص می توان به خواص دینامیکی هسته ها، گشتاوردهای الکترونیکی و مغناطیسی و همین طور خواص رادیو اکتیویه هسته ها اشاره کرد.

بهترین گرایش ارشد فیزیک

باید بگوییم که هر کدام از گرایش های رشته فیزیک در جای خود می توانند بهترین باشند این موضوع بستگی بسیار زیادی به علاقه و بازار کار گرایش مورد نظر دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد فیزیک پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی ارشد بزنید.


اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد فیزیک ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *