گرایش ریاضی

گرایش های ارشد ریاضی محض





گرایش های ارشد ریاضی محض

داوطلبان ارشد برای شرکت در آزمون ابتدا باید رشته ی مورد نظر را انتخاب کنند، انتخاب رشته درست و اصولی باید با شناخت کامل راجع به رشته، استعداد و توانایی های فرد، بازار کار فعلی، بازار کار در آینده انجام شود.

یکی از رشته هایی که توسط برخی از داوطلبان ارشد انتخاب می شود رشته ریاضی است، که در گرایش های مختلفی ( محض، کاربردی، محاسبات نرم، آموزش ریاضی) ارائه می شود.

اما  با توجه به گستردگی علم ریاضی و نیاز آن در صنایع و تکنولوژی مختلف این گرایش ها نیز خود شامل چند گرایش هستند.

در این مقاله شما را با گرایش های ارشد ریاضی محض، یکی از گرایش های پرطرفدار مجموعه ریاضی آشنا خواهیم کرد.

رشته ریاضی به خصوص ریاضی محض از جمله رشته هایی است که در برخی از کشورها بسیار مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد. بنابراین داوطلبانی که قصد دارند رشته ریاضی محض را انتخاب کنند باید ابتدا بازار کار و اهمیت رشته در منطقه ی خود را در نظر بگیرند.

بهترین گرایش ارشد ریاضی محض

با توجه به این که ریاضی از علوم مهم به شمار می رود، داوطلبان عزیز باید برای انتخاب بهترین گرایش ارشد ریاضی محض به توانایی ها و علاقه مندی های خود توجه کنند، توجه به بازار کار و شرایط داوطلبان بعد از فارغ التحصیلی از معیارهای انتخاب بهترین گرایش ارشد ریاضی محض است.

در ادامه شما را با گرایش های ارشد ریاضی محض آشنا خواهیم کرد. تا به هر یک از آن ها را به صورت دقیق بشناسید، همراه ما باشید.

معرفی گرایش های ارشد ریاضی محض

ریاضی از رشته های گروه علوم پایه در مقطع کارشناسی ارشد است، یکی از رشته های مجموعه ریاضی، ریاضیات محض، می باشد. در ادامه با معرفی گرایش های ارشد ریاضی محض در خدمت داوطلبان علاقه مند به این رشته هستیم.

ریاضی محض علاوه بر رشته  محض به صورت کلی در سه گرایش دیگر ارائه می شود:

  • جبر
  • آنالیز
  • هندسه( توپولوژی)

گرایش های گفته شده در آزمون، همگی دارای یک کد ضریب مشترک (1) هستند بنابراین ضرایب دروس هر سه گرایش برابر است.

جبر: جبر شاخه ای از ریاضی است که تاریخی بیش از سه هزار سال دارد، بنابراین با توجه به پیشرفت علم و گسترش اطلاعات تاکنون شامل تحولات زیادی شده است، به صورت کلی جبر به ساختار و کمیت ها می پردازد. جبر زمینه رمز نگاریف جبر زمینه گراف، جبر زمینه جابجایی، جبر لی و… از مباحث این گرایش هستند.

آنالیز: آنالیز تابعی، آنالیز مالی، آنالیز ریاضی، آنالیز زمینه های هارمونیک از جمله مباحث این گرایش هستند. در این گرایش دانشجویان با حد و همگرانی آشنا می شوند.

هندسه(توپولوژی): با توجه به اهمیت هندسه و توپولوژی در مسائل فیزیک و مهندسی این گرایش در بسیاری از رشته ها ، مهم تلقی می شود. همان طور که می دانید هندسه بخشی از ریاضیات است که با شکل، اندازه، ویزگی های فضا و… سروکار دارد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه گرایش های ارشد ریاضی محض مقاله برنامه ریزی ارشد را مطالعه کنید.
اگر قصد انتخاب رشته ارشد را دارید پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهترین گرایش ریاضی محض راهنمایی کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *