آیدانیتو > کلید سوالات آزمون دکتری 98
دکتری

کلید سوالات آزمون دکتری 98






کلید سوالات دکتری 98

مقطع دکتری به عنوان بالاترین مقطع تحصیلی در دانشگاه های ایران و سرتاسر دنیا به حساب می آید و معادل مدرک PHD در تمامی دانشگاه های اروپایی و آمریکایی محسوب می شود. جالب است بدانید که لغت دکترا لغتی فرانسوی است که برگرفته از لاتین است و در معنای مقام اجتهاد و یا درجه به کار می رود. دوره دکتری تخصصی به دو صورت دکتری پژوهش محور و دکتری آموزشی- پژوهشی در کشور ما ایران برگزار می گردد. بخش عمده ای از پذیرش دوره دکتری در ایران توسط دو وزارت علوم و بهداشت و به وسیله برگزاری آزمون دکتری تخصصی انجام می شود. البته امکان پذیرش و جذب دانشجویان دوره دکتری علاوه بر گزینش دانشجو به وسیله آزمون سراسری از طریق آیین نامه پذیرش دکتری بدون کنکور که مختص داوطلبان استعدادهای درخشان است نیز صورت می گیرد. در عصر حاضر، افراد بسیاری بنا به دلایل مختلفی از جمله علاقه به پژوهش و تحقیق، وجهه اجتماعی و همین طور تمایل به عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند. آزمون سراسری دکتری هر ساله در ماه اسفند برگزار می شود و افراد بسیاری نیز در این رقابت سخت و نفس گیر شرکت کردند.

با خبر شدیم که طی چند روز گذشته کلید سوالات دکتری 98 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و در دسترس داوطلبان شرکت کننده در این آزمون قرار گرفت. از این رو بر آن شدیم که موضوع مقاله پیش رو را به کلید سوالات دکتری 98 اختصاص دهیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با کلید سوالات دکتری 98 به دست آورید. در ابتدا مختصری در مورد آزمون دکتری 98 توضیحاتی را خدمتتان ارائه می کنیم.

آزمون سراسری دکتری 98

باید عرض کنیم که آزمون دکتری سال 98 در روز جمعه سوم اسفند ماه 97 برگزار شد. آزمونی که از ساعت 8 صبح آغاز و تا 12 ظهر ادامه داشت. در این آزمون دو بسته نایلونی به داوطلبان داده شد. اولین بسته شامل دفترچه سوالات اختصاصی، دفترچه شماره یک و دومین بسته محتوی سوال های زبان عمومی و استعداد تحصیلی و همین طور دفترچه شماره دو بود. دفترچه سوالات زبان عمومی و استعداد تحصیلی 30 سوال زبان انگلیسی و 30 سوال درس استعداد تحصیلی را در بر می گرفت. قابل توجه شما دوستان که تمامی دفترچه های سوالات شخصی سازی شده بود و مواردی همچون شماره داوطلبی و نام و نام  خانوادگی بر روی آن ها درجه شده بود. علاوه بر این، شاهد دفترچه سوالات تحت عناوین A,B,C,D,E,F تقسیم بندی شده بود. باید متذکر شویم که در آزمون دکتری 98 در حدود 196هزار و 437 داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد شرکت کننده در گروه های مختلف آزمایشی کشاورزی منابع طبیعی، فنی مهندسی، علوم پایه، زبان، دامپزشکی، هنر و علوم پایه آزمون گرفته شد.

انتشار کلید سوالات دکتری 98

بر طبق اعلام مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور کلید سوالات آزمون دکتری 98 در تاریخ 97/7/12 انتشار یافت و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شد. این دفترچه ها در 245 کد رشته امتحانی انتشار یافته اند.

نحوه مشاهده کلید سوالات دکتری 98

هر داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری سال 98 جهت مشاهده اطلاع از کلید سوالات آزمون دکتری 98 باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نماید. پس از ورود به سایت از میان منوی سمت راست بر روی گزینه دکترای تخصصی کلیک کند. پس از ورود به صفحه ای جدید اولین گزینه یعنی کلید اولیه سوالات آزمون دکتری سال 98 را باز کرده و وارد صفحه دیگری شود. در صفحه پیش رو، دو کادر مختلف پیش روی داوطلب گذاشته شده است. در اولین کادر جستجو مطابق گروه امتحانی و کد رشته امتحانی برای دروس اختصاصی امکانپذیر است و در کادر دوم فرد می تواند به جستجوی کلید سوال استعداد تحصیلی زبان بپردازد.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در رابطه با کلید سوالات آزمون دکتری 98 می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

اعتراض به کلید سوالات آزمون دکتری 98

بر طبق اعلام سایت سازمان سنجش امکان اعتراض به کلید سوالات دکتری 98 نیز برای داوطلبان وجود دارد. در این رابطه و جهت اطلاع از مدت زمان در نظر گرفته شده برای اعتراض با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی کلید سوالات آزمون دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اعلام نتایج دکتری 98 بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با کلید سوالات آزمون دکتری 98 را در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *