کسری مناطق درگیر

کسری مناطق درگیر و مرزی

کسری مناطق درگیر و مرزی

در این مقاله به موضوع کسری مناطق درگیر و مرزی خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه کسری خدمت سربازی در شرایط و نوع های مختلف متفاوت است، لازم می دانیم با یکی از انواع مهم کسری خدمت آگاه شوید. کسری مناطق درگیر و مرزی از جمله کسری هایی است که مشمولان عزیز می توانند از آن استفاده کنند. مشمولین خدمت توجه داشته باشند که آموزش های ویژه ای بعد از دوره آموزشی به آن دسته از مشمولینی که قرار است در مناطق امنیتی، جنگی، مرزی خدمت کنند داده می شود و بعد از اینکه منطقه نیمه عملیاتی را پشت سر گذاشتند به مناطق امنیتی فرستاده می شوند. در حال حاضر کشور ایران را از لحاظ منطقه به چهار بخش تقسیم کرده اند، مناطق شمالی، شرقی، جنوبی و غربی. سربازانی که در مرزها خدمت می کنند نیز شامل آموزش های خاص هستند که هر کدام از سربازها و کارکنان، بومی و غیر بومی به مدت مشخص در آن به فعالیت می پردازند. اما بهتر است بعد از توضیحاتی که راجع به مناطق و ایران و نحوه مراقبت از مرزها و آب و خاک ایران داده شد، مدت سربازی را در این مناطق بررسی کنیم. پیشنهاد می کنیم با ادامه ی مقاله کسری مناطق درگیر و مرزی همراه ما باشید.

کسری مناطق درگیر و غیر درگیر

همان طور که گفته شد کسری خدمت سربازی در شرایط مختلف، متفاوت است. در ادامه کسر خدمت مناطق امنیتی غیر درگیر و عملیاتی و مناطق جنگی و امنیتی درگیر را مشاهده خواهید کرد. کسری مناطق امنیتی غیردرگیر و عملیاتی برای مشمولان و سربازان غیر بومی است که مدت 2 ماه کسری خدمت برای این دسته از داوطلبان وجود دارد، سربازان عزیز به مدت 19 ماه در مناطق عملیاتی و غیر درگیر فعالیت خواهند کرد. کسری خدمت سربازی در مناطق جنگی و امنیتی درگیر، 3 ماه است و سربازان عزیزی که در مناطق قبلی و امنیتی درگیر خدمت می کنند به مدت 18 ماه در این مناطق حضور خواهند یافت.

مناطق مرزی

همان طور که گفته شد خدمت در مناطق جنگی مدت زمان کمتری نسبت به سایر مناطق امن را شامل می شود. 16 استان در کشور هم مرز با سایر کشورها هستند. حدود 9 استان تنها مرز زمینی و 3 استان مرز دریایی و 14 استان هم مرز زمینی و هم مرز دریایی دارند. به عنوان مثال استان هایی که با افغانستان هم مرز هستند شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان است. و استان های هم مرز با عراق شامل: آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان است. مرز ایران و پاکستان با توجه به وجود اشرار و اعضای گروهک تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر از مناطق درگیر محسوب می شود و به دفعات شاهد درگیری نیروهای نظامی و انتظامی ایران با گروه های مسلح مخالف ایران و … بوده ایم. همان طور که اطلاع دارید استان سیستان و بلوچستان هم از لحاظ آب و هوا و هم درگیری با گروهک های مخالف از استان هایی است که سربازان کسری خدمت دریافت می کنند اما توجه داشته باشید که تنها یک کسری خدمت دریافت می شود.
مشمولان عزیز اگر سؤالی در رابطه با کسری خدمت مناطق درگیر و مرزی ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

آیا از شرایط کسری خدمت مناطق درگیر و مرزی اطلاعی دارید؟

دریافت کسری خدمت مناطق درگیر و مرزی مستلزم داشتن شرایطی برای فرد مشمول است. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید با تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید پاسخ تمامی سؤالات خود را در رابطه با شرایط کسری خدمت مناطق درگیر و مرزی بدست آورید. مشاوران آیدانیتو در این راه یاور شما هستند.
بعد از مطالعه مقاله کسری مناطق درگیر و مرزی به مقاله کسری مناطق بد آب و هوا را هم مطالعه کنید.
مشمولان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مرزها و مناطق عملیاتی درگیر و غیر درگیر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “کسری مناطق درگیر و مرزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *