آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98





کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98

در اینجا می خواهیم نگاهی به کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98 بیندازیم تا شما انتخاب رشته ای بهتر داشته باشید. در این مقاله به معرفی رشته نقشه برداری، مقاطع پذیرنده نقشه برداری، تحلیل کارنامه و رتبه و محل قبولی نقشه برداری می پردازیم.

معرفی رشته نقشه برداری

قبل از اینکه به بررسی کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98 بپردازیم، می خواهیم رشته نقشه برداری را به صورت خلاصه معرفی کنیم. مهندسی نقشه برداری از رشته های گروه ریاضی است که در مقطع کارشناسی و کاردانی و در دو زیر گروه قرار گرفته است. مقطع کارشناسی مهندسی نقشه برداری در زیرگروه یک و کاردانی نقشه برداری در زیرگروه 3 گروه ریاضی و فنی قرار دارد. در ادامه به تحلیل این دو زیرگروه خواهیم پرداخت. مهندسین نقشه برداری از سطح زمین نقشه تهیه می کنند و بر اساس داده های به دست آمده شیب زمین، مختصات زمین  و ناهمواری های زمین را محاسبه می کنند. به طور کلی می توان گفت قبل از هر کار عمرانی نیاز است تا نقشه زمین تهیه شود. و تهیه نقشه زمین به دست نقشه برداری امکان پذیر است. گاهی این تصاویر به صورت هوایی گرفته می شود و نقشه برداران به تفسیر آن می پرداند تا طلاعات لازم برا سایر علوم را فراهم کنند و به این علم فتوگرامتری گویند. رشته نقشه برداری ارتباط مستقیم با دروس ریاضیات، هندسه و مثلثات و فیزیک دارد. بنابراین علاقه و داشتن اطلاعات کافی راجع به این دروس اهمیت دارد.

تأثیر تحلیل کارنامه در انتخاب رشته

اگر شما مایل به قبولی در رشته نقشه برداری هستید و می خواهید در انتخاب رشته خود این رشته را انتخاب کنید، بهتر است تحلیل کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98 دربرنامه خود قرار دهید. برای تحلیل کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98 نیاز به بررسی کارنامه پذیرفته شدگان سال های قبل و زیرگروهی که رشته نقشه برداری در آن قرار گرفته است، داریم. همان طور که در بالا گفتیم، رشته نقشه برداری در گروه ریاضی و فنی قرار گرفته است. شما امکان انتخاب این رشته را در دو مقطع و دو زیرگروه دارید. کارشناسی مهندسی نقشه برداری در زیرگروه یک و کاردانی نقشه برداری در زیرگروه 2 قرار گرفته است. هما نطور که می دانید رتبه داوطلبین برای هر زیرگروه متفاوت است. زیرا ضرایب دروس در زیرگروه ها متفاوت است. در جدول زیر ضرایب دروس برای دو زیرگروه را آورده ایم. توجه کنید که ضرایب دروس عمومی برای تمام زیرگروه ها یکسان است و فقط ضرایب دروس اختصاصی متفاوت است.

ضرایب دروس عمومی

نام درسضریب درس
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان عربی2
زبان انگلیسی2
زبان و ادبیات فارسی4

 

ضرایب دروس اختصاصی

نام درسضریب زیرگروه 1ضریب زیرگروه 3
ریاضی43
فیزیک32
شیمی23
  شما در کارنامه خود برای هر زیرگروه یک رتبه و تراز مجزا دارید. رتبه زیرگروه یک شما در ارتباط با کارشناسی نقشه برداری و رتبه زیرگروه 3 در ارتباط با کاردانی نقشه برداری است. بنابراین با توجه به این موضوع اقدام به انتخاب رشته کنید. همچنین شما می توانید از افراد با تجربه در زمینه انتخاب رشته کمک بگیرید. در ادامه نمونه کارنامه و رتبه قبولی افراد پذیرفته شده در رشته نقشه برداری در سالهای قبل را آورده ایم. می توانید از رتبه ها برای تخمین قبولی خود بهره ببرید. توجه کنید که هر ساله درصدهای زده شده دروس توسط داوطلبین تغییر می کند و رتبه و تراز هم بر اساس آن تغییر می کند. همچنین احتمال انتخاب یک رشته توسط داوطلبین نیز کاهش یا افزایش می یابد. بنابراین تخمین و بررسی احتمال قبولی به هیچ وجه 100% نیست بلکه فقط یک محدوده را برای قبولی مشخص می کند. تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبانی که بعد از سال 84 دیپلم خود را کسب کرده اند، مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی هستند. تأثیر سوابق تحصیلی بسته به مرتبط بودن دیپلم و یا متفاوت بودن دیپلم با گروه امتحانی متفاوت است. بیشترین تأثیر سوابق تحصیلی برای دیپلم 25% و برای پیش دانشگاهی 5% می باشد. توجه داشته باشید که سوابق تحصیلی فقط تأثیر مثبت بر نمره ی کل آزمون هر زیرگروه دارند. تأثیر منفی سوابق تحصیلی بر نمره کل آزمون اعمال نمی شود. در این مقاله به بررسی  پرداختیم . شما میتوانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی رشته مهندسی معماری را نیز مطالعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *