آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری معماری داخلی 99
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری معماری داخلی 99

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری معماری داخلی 99

معماری داخلی یکی از گرایش‌های رشته مهندسی معماری است و این روزها حسابی پرطرفدار است. رشته معماری داخلی مناسب آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی است که ذوق هنری هم دارند و دوست دارند در رشته‌ی مهندسی تحصیل کنند که رنگ‌وبوی هنری هم داشته باشد. اما چه به طور خاص به معماری داخلی علاقه داشته باشید و چه کنجکاو باشید درباره‌ آن بیشتر بدانید تا ببینید آیا به این رشته علاقه دارید یا خیر؛ داشتن اطلاعات کافی و دقیق می‌تواند به شما در انتخاب در این رشته برای ادامه تحصیل کمک کند. در مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکورسراسری معماری داخلی 99، نکات کاربردی که برای انتخاب این رشته نیاز دارید را خواهید خواند.

معرفی کوتاه معماری داخلی

معماری داخلی یکی از ده گرایش رشته مهندسی معماری است. کار اصلی یک متخصص معماری داخلی که مانند مهندسان معمار با اجزا و جزئیات بنا سروکار دارد، بهبود فضای داخلی بناها است. به همین دلیل از معماری داخلی به‌عنوان هنر خلق فضا هم نام می‌برند. یک طراحی داخلی می‌کوشد فضایی خلق کند که به طور همزمان، از دو ویژگی زیبایی، کارآمدی برخوردار باشد. یک معمار داخلی باید تجسم فضایی خوبی داشته باشد، بنابراین به این نکته توجه کنید که اگر در درس هندسه‌تان توانایی خوبی دارید، این رشته را انتخاب کنید.

معماری داخلی در کدام زیرگروه قرار دارد؟

برای تحصیل در رشته معماری داخلی باید در کنکور رشته ریاضی شرکت کنید. مهندسی معماری که معماری داخلی یکی از رشته‌های زیرمجموعه آن است در زیرگروه یک گروه آزمایشی ریاضی و فنی قرار دارد. ضریب‌های درس‌های تخصصی گروه آزمایشی ریاضی به ترتیبی است که در جدول آمده است:
ضریبعنوان
چهارریاضی
سهفیزیک
دوشیمی
همان‌طور که می‌دانید، در کنکور سراسری به جز سوال‌های تخصصی رشته‌تان باید به سوال‌های آزمون عمومی هم پاسخ دهید. عنوان‌ها و ضریب‌های دروس عمومی آزمون به ترتیب جدول زیر است:
ضریبعنوان
چهارزبان و ادبیات فارسی
دوزبان عربی
سهفرهنگ و معارف اسلامی
سهزبان خارجی

سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور 99 چه تأثیری دارد؟

براساس اطلاعیه سال 99 سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق تحصیلی در نمره کل نهایی آزمون داوطلبان لحاظ می‌شود. اما اعمال این قانون شرایطی دارد:
  1. تأثیر معدل به صورت تأثیر مثبت لحاظ می‌شود یعنی اگر معدل بالاتر از نمره کل نهایی آزمون در هر زیرگروه باشد و باعث افزایش آن شود، اعمال می‌شود ولی اگر تأثیر منفی داشته باشد و باعث پایین آمدن نمره کل نهایی آزمون هر زیرگروه شود، اعمال نخواهد شد و نمره کل آزمون زیرگروه به‌عنوان نمره کل نهایی لحاظ خواهد شد.
  2. دو گروه از داوطلبان شامل این قانون می‌شوند: دسته‌ی اول داوطلبانی که بعد از سال 1384 دیپلم گرفته‌اند و امتحانات نهایی سال سوم متوسطه‌ی آنها در یک یا چند درس به صورت کشوری برگزار شده است. دسته‌ی دوم داوطلبانی که بعد از سال 1391 مدرک پیش‌دانشگاهی‌شان را گرفته‌اند و امتحان‌های نهایی‌شان در یک یا چند درس به صورت نهایی برگزار شده است.
  3. برای دسته‌ی اول سوابق تحصیلی دیپلم(سال سوم متوسطه) حداکثر 25% در نمره کل نهایی‌شان و برای دسته‌دوم سوابق تحصیلی(نمرات دروسی که امتحان‌شان کشوری برگزار شده) حداکثر 5% در نمره کل نهایی لحاظ می‌شود.
  4. معدل در مرحله‌ی انتخاب رشته نقش ندارد و صرفا در کارنامه اولیه و رتبه مشخص می‌شود.

در کدام دانشگاه‌ها می‌توانید در رشته معماری داخلی تحصیل کنید؟

پذیرش رشته معماری داخلی محدود است. از طریق آزمون، دانشگاه‌های هنر، هنر شیراز در دوره‌ی روزانه و دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ تهران در این رشته دانشجو می‌پذیرند. دانشگاه‌های غیرانتفاعی دیگر براساس سوابق تحصیلی در رشته معماری داخلی دانشجو می‌پذیرند. در جدول زیر ظرفیت پذیرش معماری داخلی در رشته‌ معماری داخلی را می‌بینید:
ظرفیت پذیرش رشته معماری داخلی
روزانهغیرانتفاعی
431560

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری معماری داخلی 99

برای قبولی در رشته معماری داخلی، میانگین درصدهای شما در آزمون عمومی باید حداقل 25% درصد باشد و در آزمون اختصاصی هم باید حداقل میانگین 5% را به دست بیاورید. البته به دست آوردن این میانگین‌ها هم لزوما قبولی قطعی شما در این رشته را تضمین نمی‌کند چون ظرفیت رشته‌ها هر سال کم‌وبیش تغییر می‌کند و نمی‌توان با اطمینان گفت داوطلبی حتی با کسب حداقل میانگین‌ پذیرفته می‌شود. به هر حال، اگر درصدها و میانگین و رتیه داوطلبی مشابه یا بالاتر از رتبه‌های پذیرفته‌شدگان این رشته باشد، می‌تواند امید زیادی به قبولی داشته باشد. در پایان مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری معماری داخلی 99، به منظور ارائه دید کلی به  داوطلبان، به آخرین رتبه‌های قبول شده در این رشته در سه دانشگاه پذیرنده اشاره می‌کنیم.
آخرین رتبه قبولی در سهمیه منطقه یک: 2755 آخرین رتبه قبولی در سهمیه منطقه دو : 1737دانشگاه هنر
آخرین رتبه قبولی در منطقه یک: 6820 آخرین رتبه قبولی در منطقه دو: 4770دانشگاه هنر شیراز

آخرین رتبه قبولی در منطقه یک: 7248

 آخرین رتبه قبولی در منطقه دو: 8044

 آخرین رتبه قبولی در منطقه سه : 4945

دانشگاه علم و فرهنگ تهرن
برای کسب اطلاعات کامل و دقیق درباره‌ی انتخاب رشته، خواندن مقاله‌های انتخاب رشته کنکور سراسری 98 و انتخاب رشته کنکور ریاضی-فیزیک را به شما توصیه می‌کنیم. و همچنین برای کسب اطلاعات در رابطه با انتخاب رشته سراسری سال 99 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری معماری داخلی 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *