انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی پزشکی آزاد

کارنامه و رتبه قبولی پزشکی آزاد 

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی پزشکی آزاد پرداخته ایم. همان طور که می دانید بهترین راه تحیل در رشته پزشکی کنکور است. داوطلبان علاقه مند به رشته پزشکی در مقاله کارنامه و رتبه قبولی پزشکی آزاد  می توانند با موضوعات مختلف پیرامون پزشکی در دانشگاه آزاد آشنا شوند.

 

رشته پزشکی

مطمئناً رشته پزشکی از خواسته های بسیاری از داوطلبان گروه علوم تجربی است. اما ظرفیت پذیرش پزشکی مانع از تحصیل بخش زیادی از داوطلبان است. دانشگاه آزاد با ارائه رشته پزشکی به بسیاری از داوطلبان کمک می کند تا در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. اما توجه کنید که در سال جاری سطح علمی داوطلبان و سطح علمی پذیرش آزاد بیش از سال گذشته است. یکی از راه های انتخاب رشته درست و منطقی اطلاع از رتبه قبولی پزشکی آزاد است. در انتهای مقاله محدوده رتبه قبولی پزشکی آزاد گفته شده است. اما قبل از مطالعه ی آن نیاز است اطلاعات بیشتری راجع به رشته پزشکی، اهمیت رتبه و تراز در قبولی پزشکی آزاد و … داشته باشید. رشته پزشکی از رشته های زیرگروه 1 علوم تجربی است. با مشاهده جدول اطلاعات از جزئیات این رشته آگاه خواهید شد.

نام رشتهپزشکی
گروه آزمایشیعلوم تجربی
زیر گروه1
مقطعدکتری
نوع گزینشکشوری

برای تخمین رتبه و آنالیز کارنامه می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند

رتبه و تراز پزشکی آزاد 

برای پذیرش و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد باید تراز و رتبه کشوری را در نظر بگیرید و تراز بالا تضمین قبولی شما خواهد بود. دلیل اهمیت تراز در دانشگاه آزاد این است که رتبه در منطقه وجود ندارد، چون سهمیه عادی جای سهمیه مناطق را می گیرد. بنابراین داوطلبان در مناطق 1و2و3 تنها از روی تراز کسب شده با یکدیگر تفاوت دارند. اما سایر سهمیه ها در پزشکی آزاد به چه صورتی است؟ به ادامه مقاله توجه کنید.

عوامل موثر در تراز

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا، بسیج فعال استفاده می کنند، با توجه به هر یک از سهمیه های گفته شده، تغییراتی در تراز مشاهده می کنند. به عنوان مثال داوطلبی که سهمیه بسیج فعال دارد در صورتی که امتیاز مجموع فعالیت ها و حکم های او از 100 بیشتر باشد، 10 درصد به نمره کل (تراز) اضافه خواهد شد.

دروس تخصصی اصلی رشته پزشکی

نام درس
فیزیک
آناتومی 1و2و3
زبان تخصصی 1و2
اصول کلی تغذیه
فیزیولوژی 1و2
ژنتیک
انگل شناسی و قارچ شناسی
جنین شناسی
بیوشیمی
بافت شناسی
میکروب شناسی و ویروس شناسی
ایمنی شناسی
پاتولوژی  عمومی

نگرانید که قبول می شوید یا نه؟ برای تخمین رتبه قبولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رتبه های قبولی پزشکی آزاد 

دانشگاه هایی که پردیس خودگردان ندارند، می توانند بر اساس قوانین تصویب شده شورای گسترش دانشگاه های زیر نظر علوم پزشکی، دانشجویان مازاد ظرفیت ثبت نام کنند. دانشگاه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه می توانید رتبه های قبولی دانشگاه آزاد و ظرفیت مازاد برخی از دانشگاه ها را مشاهده کنید.

نام دانشگاهرتبه قبولیرتبه قبولی مازاد
واحد پزشکی تهران44306670
واحد تبریز47626600
واحد ساری48835800
واحد مشهد51287090
واحد نجف آباد45006800
واحد اردبیل57007100
واحد یزد57207060
واحد قم59007170
واحد شاهرود59949380
واحد کرمان60287600

 

اگر امسال قبول نشوم، باید به سربازی بروم؟

مطابق قانون نظام وظیفه، اگر به سن 18 سالگی رسیده باشید و هیچ گونه معافیت برای سربازی نداشته باشید، باید بند پوتین هایتان را برای رفتن به سربازی ببنید. اما پیشنهاد می کنیم که عجله نکنید، هنوز راه های متعددی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه تان وجود دارد. اگر در سر رویای پزشک شدن را می پرورانید، به شما کمک می کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در زمینه راه هایی که می توانید در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید، به شما ارائه می دهند.
 در کنکور قبول نمی شوید؟ فدای سرتان، راه های بسیاری برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان وجود دارد. با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

می خواهم برای قبول شدن در پزشکی، بار دیگر تلاش کنم!

این تصمیم بسیار عاقلانه ای است که برای رشته ای که به آن علاقه دارید و ارزشش را دارد، زمان بگذارید، اما این موضوع را مد نظر قرار دهید که اگر قرار است مطابق برنامه ریزی سال گذشته تان، درس ها را مطالعه کنید، نتیجه اگر همانند امسال نشود، تفاوت زیادی هم با آن نخواهد داشت. اگر امسال قبول نمی شوید، باید نکات ضعف خود را شناخته و بر روی آن ها تمرکز کنید. علاوه بر این، شما در سال آینده، تجربه بیشتری خواهید داشت اما ممکن است انگیزه کمتری برای ادامه ی مسیر داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر می خواهید مجددا، شانس خود را برای قبولی در کنکور، امتحان کنید، برای یک برنامه ریزی مدون و حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پزشکی را دوست دارم، اما حوصله شرکت مجدد در کنکور را ندارم…

امسال برای قبولی در کنکور بسیار تلاش کردید، اما نتوانستید نتیجه مطلوبتان را کسب کنید. دیگر بریده اید و اصلا حوصله شرکت مجدد در کنکور و استرس ها و شب بیداری هایش را ندارید. اگر رشته پزشکی را دوست دارید، تحصیل بدون کنکور یک موقعیت طلایی برای شما خواهد بود. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور، هزینه و بهترین دانشگاه ها در اختیار شما قرار می دهند.
شما راه های بسیاری برای تحقق رویاهایتان دارید، پس اگر از یک راه به آن نرسیدید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. برای آگاهی از هر آنچه باید درباره تحصیل بدون کنکور بدانید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل در خارج از کشور، شانسی که شاید فقط یکبار در خانه تان را بزند…

بعضی موقعیت ها در زندگی فقط یکبار تکرار می شوند و اگر نتوانید از آن ها صحیح و به موقع استفاده کنید، میروند و پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند! امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور هم یکی از این موقعیت هاست چرا که مسلما تبادل دانش مابین کشورها موجب ترقی خواهد شد و در آینده خواهیم توانست نقش برجسته ای در پیشرفت کشورمان داشته باشیم. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی تمامی اطلاعات در زمینه کشور، دانشگاه، رشته، شرایط اقتصادی، شرایط سیاسی، هزینه ها، اعتبار مدرک و … را از مشاوران آیدانیتو بپرسید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه تحصیل در رشته پزشکی در بهترین دانشگاه های خارج از کشور در اختیار شما قرار خواهند داد.
تحصیل در خارج از کشور یک فرصت طلایی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی پزشکی آزاد به مقاله پزشکی بدون کنکور مراجعه کنند و از را های دیگر ورود به رشته پزشکی مطلع شوند.

16 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی پزشکی آزاد

  1. علی گفت:

    برای تحلیل کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد چه طور میتونم مشاوره بگیرم

    1. آیدانیتو گفت:

      دوست عزیز سلام، برای تحلیل کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد می توانید از مشاوران تحصیلی آیدانیتو کمک بگیرید.

  2. hosein گفت:

    من کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد دیدم الان برای انتخاب رشته باید چیکار کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، تحلیل کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد به شما این امکان را می دهد تا حرفه ای تر انتخاب رشته کنید. پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته خود را به مشاوران تحصیلی آیدانیتو بسپارید.

  3. نیما گفت:

    کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد رو باید از کجا تهیه کنیم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش منتشر می شود (همانند کارنامه سراسری). یادتان باشد که حتما به رتبه کشوری و رتبه در زیرگروه توجه کنید.

  4. بهنام گفت:

    سلام.
    تو کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد ،این رتبه قبولی مازاد قضیش چیه؟ همون تکمیل ظرفیته؟

    1. آیدانیتو گفت:

      در کارنامه پزشکی ، مازاد برای اخذ شهریه است. به عبارتی شهریه ی بیشتری باید بپردازید.

  5. call of duty گفت:

    با رتبه 7330 کدوم دانشگاه آزاد پزشکی یا پیراپزشکی قبول میشوم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، احتمال قبولی شما در رشته ی پرستاری دانشگاه های دولتی تهران نیز وجود دارد!

  6. نازنین گفت:

    سلام. با تراز 8966 زیر گروه 1 و رتبه در سهمیه 2437 احتمال قبولی در دارو یا پزشکی آزاد یا پردیس هست.رتبه زیر گروه 2 ام 2056 است.لطفا جواب بدید.:)

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، احتمال قبولی شما در رشته ی داروسازی دانشگاه های پردیس خودگردان سراسری بالاتر است. بالاخص پردیس زنجان !

  7. علی گفت:

    سلام با رتبه 4000 زیرگروه 1منطقه 2 امکان قبولی پزشکی آزاد وجود دازه??

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دوست عزیز نمیشه قطعی گفت . 50درصد احتمال داره

  8. مهدی گفت:

    سلام ببخشید برای پزشکی ازاد کیش تا چه رتبه ای در منطقه 1 باید بیاریم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *