آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98
انتخاب رشته علوم انسانی

کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98





کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98

رشته مدیریت دولتی با وجود اینکه به عنوان یکی از رشته های اصلی گروه آزمایشی علوم انسانی شناخته می شود، ولی در بین داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی هم محبوبیت دارد. در این مطلب کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 را بررسی می کنیم تا داوطلبان کنکور سراسری و علاقه مندان این رشته با اطلاعات و آگاهی بیشتری انتخاب رشته خود را انجام دهند.

رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد

مقاله کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 را با بررسی این رشته آغاز می کنیم. از آنجا که برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد فقط یک آزمون برگزار می شود، پس تقسیم بندی رشته در گروه های آزمایشی مختلف و همین طور زیر گروه های هر گروه آزمایشی در هر دو دانشگاه یکسان است. رشته مدیریت و تمام گرایش های آن از جمله مدیریت دولتی جزو رشته های شناور محسوب می شوند، یعنی علاوه بر داوطلبان گروه آزمایشی انسانی، داوطلبان گروه های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی و فنی هم می توانند آن را انتخاب کنند. رشته مدیریت دولتی در زیر گروه یک گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد. ضریب های دروس اختصاصی را در جدول زیر مشاهده کنید:
ضریبعنوان درس
4ریاضی
3فیزیک
2شیمی
رشته های مجموعه مدیریت در زیر گروه چهار گروه آزمایشی تجربی قرار دارند و ضریب دروس اختصاصی به این شرح است:
ضریبعنوان درس
2زیست‌شناسی
1زمین‌شناسی
4ریاضی
3فیزیک
2شیمی
  تمام رشته های گروه مدیریت در زیر گروه سوم گروه آزمایشی ریاضی قرار دارند:
ضریبعنوان درس
2زبان‌وادبیات‌فارسی
4ریاضی
3اقتصاد
1عربی
1تاریخ و جغرافیا
2علوم اجتماعی
1فلسفه و منطق
1روانشناسی
  داوطلبان عزیز به این نکته دقت کنند که دروس اختصاصی در هر زیر گروه ضریب وزنی 3 و دروس عمومی ضریب وزنی 1 دارند. به عبارت دیگر، ضریب دروس اختصاصی ضرب در 3 می شود.

تراز قبولی مدیریت دولتی آزاد

در این بخش از مقاله کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 ،اول درباره نقش تراز در قبولی دانشگاه آزاد و سپس حداقل تراز قبولی مدیریت دولتی آزاد را توضیح می دهیم. در دانشگاه سراسری علاوه بر تراز یعنی نمره کل زیر گروه، رتبه در سهمیه هم در قبولی اهمیت دارد ولی در دانشگاه آزاد، رتبه در سهمیه منطقه اهمیتی ندارد چون سهمیه بندی مناطق فقط منحصر به دانشگاه سراسری است و در دانشگاه آزاد همه داوطلبان سهمیه عادی هستند. بنابراین تراز زیر گروه و رتبه کشوری داوطلب در دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود. مثلا فردی که از گروه آزمایشی ریاضی، رشته مدیریت دولتی را انتخاب کرده است، باید به ترازی که در زیر گروه 3 به دست آورده توجه کند و اگر این تراز از تراز آخرین فرد قبول شده در کد رشته های انتخابی بالاتر باشد، داوطلب پذیرفته خواهد شد.
تراز قبولی رشته مدیریت دولتی آزاد
5500گروه آزمایشی انسانی
4500-4700گروه آزمایشی ریاضی
5000گروه آزمایشی تجربی
  داوطلبان به این موضوع توجه داشته باشند که ترازهای قبولی مدیریت دولتی آزاد که در جدول می بینند، مربوط به سال گذشته و امسال به روال هر سال ترازها ممکن است تا 5% افزایش پیدا کند.

درصدهای قبولی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد

برای کسب تراز 5500 ، درصدهای تمام دروس باید از 35-30 درصد بالاتر باشد.

رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد

در پایان مقاله کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 ، رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد در سال گذشته را مرور می کنیم. رتبه قبولی دانشگاه آزاد به تراز دانشگاه بستگی دارد. در گروه آزمایشی علوم انسانی برای قبولی در رشته مدیریت دولتی واحدهای تراز یک، رتبه کشوری می بایست بین 9000 تا 9500 باشد. با رتبه ای در حدود 11000 تا 13000 کشوری می توان در واحدهای تراز دو دانشگاه آزاد در رشته مدیریت دولتی پذیرفته شد. درباره رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد در مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 هم به نکته های خوبی اشاره شده است. اگر قصد انتخاب رشته مدیریت دولتی را دارید، درباره کارنامه و رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد و همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران باتجربه آیدانیتو مشورت کنید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *