آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98
انتخاب رشته دکتری

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98

فناوری اطلاعات (Information technology)، از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد. در فناوری اطلاعات به طراحی، توسعه، پیاده سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه می پردازند. فناوری اطلاعات از جمله رشته های پر طرفدار می باشد که دانشجویان زیادی را در مقاطع مختلف به خود جذب می کند. فناوری اطلاعات از رشته هایی با بازار کار رو به رشد می باشد و اطلاعات متخصصان این رشته مورد نیاز جامعه کنونی است. بنابراین گرایش به این رشته بالا است. رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه ها در سال 98، در سه گرایش ارائه شده است:
  • رشته فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیک
  • رشته فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
  • رشته فناوری اطلاعات – سیستم های چند رسانه ای
با توجه به اعلام نتایج آزمون دکتری 98، انتخاب رشته برای داوطلبان شرکت کننده از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98 خواهیم پرداخت. همانطور که گفته شد اطلاع از ظرفیت های دانشگاه های پذیرنده مهندسی فناوری اطلاعات 98 از عواملی است که به انتخاب رشته منطقی داوطلب تأثیر می گذارد. 23 ظرفیت برای رشته دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98 در دانشگاه های سراسری در دوره های بورس اعزام به خارج از کشور روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان اعلام شد و 2 واحد دانشگاه آزاد رشته فناوری اطلاعات را ارائه کردند. با توجه به ظرفیت های گفته شده احتمال رقابت سخت بین داوطلبان وجود خواهد داشت.

رتبه و تراز قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98

قبل از بیان رتبه و تراز قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98، لازم است توضیح مختصر راجع به تراز و رتبه داشته باشیم تا با تأثیرات تراز و تفاوت تراز و رتبه آشنا شوید.
رتبه: جایگاه کسب شده داوطلب در بین شرکت کنندگان دکتری می باشد.
تراز: با توجه به درصد و دروس زده شده، تراز داوطلبان مشخص می شود. بار علمی داوطلبان متفاوت می باشد. بنابراین ترازهای سال های مختلف یکسان نیست. از این رو ترازهای درج شده در این مقاله به طور قطعی نمی باشد و احتمال تغییر آن وجود دارد. تراز های قابل قبول دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. داوطلبان عزیز دکتری دقت کنند که ملاک قبولی دانشگاه ها، تراز کسب شده ی آنان می باشد.

آنالیز کارنامه یکی از داوطلبان دکتری مهندسی فناوری اطلاعات 98

نمونه کارنامه 1:

شماره داوطلب

معدل مؤثرگروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
 18.19فنی و مهندسی2372

مهندسی فناوری اطلاعات

 

شماره

نام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد

22.96

2

استعداد تحصیلی21.11
3زبان انگلیسی

42.22

مشخصات درس و درصد دروس زده شده داوطلب دکتری مهندسی فناوری اطلاعات : داوطلب دکتری مهندسی فناوری اطلاعات در سال های گذشته با درصدهای زده شده رتبه ی 89 و تراز (نمره کل) 6115 کسب کرده است. تعداد شرکت کنندگان در همان سال 1250 نفر بوده است. این داوطلب در هیچ دوره مجاز به انتخاب رشته نشده است.
  • آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور، 60 می باشد.
  • آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها (نوبت دوم – پیام نور – غیر انتفاعی – پردیس خودگردان)، 87 می باشد.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی فناوری اطلاعات بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *