آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق 98
انتخاب رشته دکتری, حقوق

کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق 98

به منظور تجزیه و تحلیل بهتر در کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق 98 ، در این قسمت به شرح توضیحات و معرفی رشته حقوق و سپس بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق سال های گذشته پرداخته شده است.

رشته حقوق یکی از محبوب ترین رشته ها در بین داوطلبان کنکور می باشد. این رشته دارای گرایش های زیادی است و دامنه ی گسترده ای دارد. توانایی درک قوانین و مقررات و همچنین توانایی پرداختن به منطق و استدلال از ماهیت های رشته ی حقوق می باشد. علم حقوق با مسائل جامعه شناسی، مسائل روانشناسی و علوم فلسفه مرتبط می باشد. هدف اصلی از ایجاد رشته حقوق آموزش و پروش متخصصان مجرب و کارآمد می باشد.

حقوق روابط بین مردم و دولت و روابط بین مردم را در برمی گیرد که حقوق در روابط بین مردم و دولت حقوق عمومی نامیده می شود و در روابط بین مردم حقوق خصوصی نامیده می شود. یکی از رشته های مجموعه حقوق رشته حقوق تجارت نام دارد که عامل اصلی ایجاد حقوق تجارت، روابط تجاری بین مردم از قبیل مالکیت، قرارداد ها و … می باشد.

یکی دیگر از شاخه های مجموعه ی حقوق رشته ی حقوق بین الملل می باشد که روابط بین دولت ها و سازمان های بین المللی را بررسی می کند. از دیگر شاخه های مجموعه حقوق رشته ی حقوق جزا و جرم شناسی می باشد که در این رشته به مشکلات و مسائل مربوط به آیین دادرسی کیفرشناسی، حقوق  جزای عمومی، علم اداره زندان ها و … پرداخته می شود. در رشته حقوق خصوصی که جزء قدیمی ترین رشته های حقوق حساب می شود، روابط بین افراد یک جامعه بررسی می شود و درباره ی آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، قواعد فقه و … بحث می نماید.

از مهم ترین درس های حقوق عمومی می توان به حقوق اداری، حقوق اساسی، حقوق مالی و … اشاره کرد. از توانایی هایی که دانش آموختگان رشته ی حقوق باید دارا باشند می توان به قدرت استدلال بالا، اعتماد به نفس بالا، جسارت کافی، فن بیان خوب، تسلط به زبان و ادبیات فارسی و … اشاره کرد. کسانی که در رشته حقوق بین الملل تحصیل می کنند باید به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند.

یک دانش آموخته ی حقوق باید این توانایی را داشته باشد که با قدرت بیان خود مخاطب را قانع کند. کسانی که مایلند در رشته حقوق تحصیل نمایند باید علاقه کافی به این رشته را داشته باشند و دارای جسارت کافی و تاحدی اطلاعات ریاضی و آماری باشند و برای رسیدن به هدف خود سخت تلاش نمایند.

فارغ التحصیلان رشته حقوق با توجه به گرایشی که در آن تحصیل می کنند می توانند در زمینه هایی مانند مشاور حقوقی بانک ها، مشاور حقوقی کارخانه ها، وکالت دعاوی دادگستری، شرکت ها و وزارت خانه ها، سردفتری دفاتر اسناد رسمی و … مشغول کار شوند. کسانی که می خواند در شغل وکالت مشغول به کار شوند باید در آزمون وکالت شرکت کنند و نمره قبولی کسب نمایند و در صورت قبولی پروانه وکالت کسب کنند. در ضمن آزمون وکالت هرسال یک بار جهت شرکت علاقه مندان به شغل وکالت برگزار می شود. در این قسمت تعدادی از کارنامه ها و رتبه های قبولی دکتری سراسری حقوق در سال 96 قرار داده شده است.

رشته: حقوق خصوصی
تخصصی10
استعداد18
زبانسفید
رتبه: 1200   رشته: حقوق بین الملل
تخصصی4.67
استعداد12.70
زبانسفید

در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری حقوق بزنید. 
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حقوق 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *