آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی 99
انتخاب رشته دکتری, دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

کارنامه و رتبه قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی 99

کارنامه و رتبه قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی 

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی، نوبت به انتخاب رشته دکتری حقوق جزا و جرم شناسی می رسد که داوطلبان مجاز شده با توجه به درصد ها، تراز و رتبه قبولی می توانند در دانشگاه هایی که حد نصاب آنها را کسب کرده اند، انتخاب رشته نمایند و به ترتیب اولویت بندی خود که مطابق با معیارهایی همچون علاقه، توجه به ظرفیت های ورودی، سهمیه ها و دیگر فاکتورهای مورد نظر است، 50 کد رشته محل را انتخاب کنند و در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند. آنچه که به داوطلبان برای تخمین قبولی آن ها در دانشگاه های سراسری و آزاد کمک می کند، اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی و تفسیر و تحلیل آنها برای رسیدن به میانگین و تراز احتمالی به منظور پذیرش در هر یک از دانشگاه های سراسری، پردیس خودگردان و آزاد می باشد.


رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی 

مشاوران با تجربه آیدانیتو با تحلیل و بررسی کارنامه های داوطلبان سال های قبل و به ویژه سال 96 رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی را بر طبق معیارهای خوش بینانه، منطقی و بدبینانه مشخص کرده اند. بر این اساس داوطلبانی که با قصد پذیرش در دانشگاه های روزانه و دولتی را دارند، می بایست مطابق جدول زیر در برآورد تراز و رتبه خود برای پذیر شدر دانشگاه های مورد نظر خود امیدوار باشند.

دوره تحصیلیگستره تراز بدبینانهگستره تراز واقع گرایانهگستره تراز خوشبینانه
روزانه4018-49005900-58003779-3500
پردیس خودگردان3200-31884187-40002001-2799
آزاد3140-31193100-29002918-2622

با توجه به جدول و تراز خوش بینانه، واقع گرایانه و بدبینانه می بایست به این نکات توجه کرد:
1- تعریف رتبه: رتبه جایگاه داوطلب در میان شرکت کنندگان دکتری حقوق جزا و جرم شناسی را نشان می دهد.
2- تعریف تراز: تراز به اختلاف علمی داوطلبان توجه دارد و بدین صورت بررسی می شود که داوطلب بین شرکت کنندگان بالاترین درصد را در بین دروس عمومی و اختصاصی زده است. بدین صورت که با توجه به ضرایب دروس، چنانچه متقاضی به سؤالات سخت آزمون بیشتر از بقیه شرکت کنندگان پاسخ داده باشد و درصد بالاتری را کسب کرده باشد، تراز علمی بالاتری خواهد داشت.

  • تراز واقع گرایانه محدوده ترازی را مشخص می کند که منطقاً اگر داوطلب آن را کسب کرده باشد، در دانشگاه مورد نظر پذیرفته می شود.
  • تراز بدبینانه به این معناست که با وجود کسب تراز داوطلب مطابق با پذیرفته شدگان سالهای گذشته در دانشگاه مورد نظر و یا بهتر از آن باز ممکن است داوطلب پذیرفته نشود.
  • تراز خوش بینانه در واقع به شانس و دیگر متغیرهایی بستگی دارد که با وجود پایین بودن تراز متقاضی نسبت به پذیرفته شدگان سال های قبل ممکن است در دانشگاه مورد نظر قبول شود.

ترازهای قبولی ممکن است هر سال کمی متفاوت از سال های قبل باشد. اما محدوده معین و تخمینی آن تفاوت چندانی نخواهد داشت. بررسی کارنامه و تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی سال های قبل به داوطلب کمک می کند تا قبل از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری از احتمال قبولی دانشگاه های مورد نظر خود با خبر شود و برای مراحل بعدی آزمون همچون مصاحبه که از اهمیت اساسی برخوردار است، آماده شود و برنامه ریزی نماید. دانشگاه ها در جذب و دعوت دانشجویان دکتری به تراز علمی کارنامه داوطلب توجه می کنند و بر اساس آن از مجاز شدگان دعوت به مصاحبه می کنند. در واقع آنچه که برای دانشگاه ها در پذیرش و جذب دانشجویان دکتری حقوق جزا و جرم شناسی اهمیت دارد و ملاک قبولی است، تراز متقاضی بر طبق کارنامه کتبی است. از این رو ممکن است داوطلبانی دارای رتبه های پشت سر هم باشند اما از نظر تراز، تفاوت زیادی با هم داشته باشند. بنابراین ملاک و معیار پذیرش دکتری حقوق جزا و جرم شناسی، محدوده تراز قبولی داوطلب است و بر اساس آن دعوت شدگان برای مصاحبه فراخوانده می شوند.
برای آگاهی از رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته ای حرفه ای با آیدانیتو

اگر در حال حاضر داوطلب پذیرش در کنکور دکتری هستید، حتما آگاه هستید که انتخاب رشته نقش شگرفی در آینده شما خواهد داشت. به ویژه انتخاب رشته در دوره ی دکتری به این دلیل با اهمیت است چرا که اثر افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند یا می خواهند که پس از اتمام تحصیل شان، به عنوان هیئت علمی مشغول به کار شوند و یا قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور را دارند. اگر شما هم اهداف مشابهی با آنچه ذکر شد دارید، انتخاب رشته را جدی بگیرید چرا که رزومه ی تحصیلی تان نقش برجسته ای در دستیابی به اهدافتان خواهد داشت. برای انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای بهترین انتخاب و آگاهی از کلیه ی واحدهای دانشگاهی، امکانات، شهریه و … پذیرنده دانشجویان در رشته حقوق با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.پ

از وضعیت نظام وظیفه ی خود باخبرید؟

بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری که به صورت پیوسته در مقطع کارشناسی و ارشد تحصیل کرده اند، معمولا سربازی را فراموش می کنند و پس از اینکه در کنکور دکتری قبول نمی شوند، با آن روبرو می شوند. در واقع مطابق قوانین نظام وظیفه اگر به سن هجده سالگی رسیده باشید و هیچ معافیتی برای خدمت نداشته باشید، بایستی پوتین سربازی تان را بپوشید. اما آیا از معافیت های سربازی اطلاع دارید؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از وضعیت نظام وظیفه ی خود و انواع معافیت و کسری های خدمت سربازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر سوالی در زمینه وضعیت نظام وظیفه و خدمت سربازی خود دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

امسال قبول نمی شوید؟

با بررسی کارنامه ها و رتبه ها و صحبت با دوستان و آشنایان، به این نتیجه رسیده اید که امسال قبول نمی شوید؟ ضمن اینکه پیشنهاد می کنیم امیدتان را از دست ندهید (چرا که شرایط کنکور هر سال با سال دیگر متفاوت است)، توصیه می کنیم ذهنتان را به کنکور محدود نکنید و به روش های دیگر ادامه تحصیل در رشته ی دلخواهتان فکر کنید. مثلا چرا به شرکت مجدد در کنکور فکر نمی کنید؟ اگر امسال قبول نمی شوید، کوله باری از تجربه دارید و به شرطی که نقاط ضعف خود را برطرف کنید می توانید در سال آینده درخشان تر ظاهر شوید! اما برای رسیدن به اهدافتان نیاز به یک برنامه جامع و مدون دارید. پیشنهاد می کنیم برای یک برنامه ریزی حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. راستی درباره ی امکان تحصیل بدون کنکور می دانید؟
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی حرفه ای و ضوابط و شرایط ادامه تحصیل بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل بدون کنکور! رویایی که بالاخره واقعی شد!

بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور، برای پذیرش کنکور برگزار نمی کنند. در واقع پذیرش در این دانشگاه ها، آسان اما فارغ التحصیل شدن از آن ها بسیار سخت است. در کشور ما نیز چند سالی است که فرصت تحصیل بدون کنکور فراهم شده است. در واقع اگر قصد ادامه تحصیل در رشته ی دلخواهتان را دارید، لازم نیست سالیان سال پشت درهای دانشگاه منتظر بایستید! پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از ضوابط و شرایط ثبت نام بدون کنکور، شهریه و هر آنچه باید در این راه بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل بدون کنکور یک فرصت فوق العاده برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان است. برای آگاهی از کلیه شرایط، ضوابط، لیست رشته ها، شهریه و دانشگاه ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت طلایی تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور

با پیشرفت علم و تکنولوژی، تمایل جوامع به “هر روز بهتر شدن” افزایش یافت و این مهم جز با تبادل اطلاعات امکان پذیر نیست. امکان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور یک فرصت استثنائی است تا علاوه بر ادامه تحصیل با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف نیز آشنا شوید. پس اگر به رشته تان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، رتبه بندی دانشگاه ها، شرایط اخذ بورسیه و اسکولارشیپ، میزان شهریه دانشگاه ها و هر آنچه که باید در زمینه ادامه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *