آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد
انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد

کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد

کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد 

رشته دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار گروه تجربی است و خواهان زیادی دارد. بسیاری از داوطلبین گروه تجربی مایل به تحصیل در رشته دندان پزشکی هستند. ما در اینجا می خواهیم کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد را برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا شما انتخاب رشته ای بهتر و آگاهانه تر داشته باشید. از آن جایی که رشته دندانپزشکی نیاز به رتبه و تراز خوبی دارد، قبولی آن علاوه بر دانشگاه سراسری در دانشگاه آزاد نیز سخت است و نیاز به تلاش، پشتکار و مطالعه زیادی دارد. دانشگاه آزاد چند سالی است که در برخی از رشته ها بدون کنکور دانشجو می پذیرد اما برای پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد تنها راه شرکت در کنکور سراسری است. کنکور آزاد و سراسری در حال حاضر با هم ادغام شده اند و برای هر دو یک آزمون برگزار می شود. اما شیوه قبولی در هر کدام متفاوت است. در دانشگاه آزاد که موضوع صحبت ماست، تراز نقش اصلی را در قبولی دارد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و مشاوره پاسخگو به کلیه ی سوالات شما است. برای آنالیز کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد و انتخاب رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تراز در دانشگاه آزاد

همان طور که گفتیم بر خلاف دانشگاه سراسری که نقش اصلی برای پذیرش دانشجو در اختیار رتبه است، در دانشگاه آزاد تراز اهمیت پیدا کرده است. زیرا در دانشگاه آزاد رتبه ها براساس تراز چیده می شوند تراز از اهمیت بیشتری در مقایسه با رتبه برخوردار است. این موضوع در رابطه با رشته دندانپزشکی نیز در این دانشگاه صدق می کند. برای انتخاب رشته دندان پزشکی به تراز زیر گروه یک خود توجه کنید. قبل از بررسی کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد نگاهی به جایگاه دندانپزشکی در آزمون آزاد می اندازیم.

اثر درصدهای دروس در رتبه و تراز دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از رشته های اصلی گروه تجربی است و در زیر گروه یک قرار گرفته است. ضرایب دروس عمومی و اختصاصی به مراتب در کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد اثر دارد. این تأثیر را می توان بر میزان قبولی این رشته و تعیین حد تراز داوطلبان مشاهده کرد.

 

دروس عمومی
درسضریب
ادبیات فارسی4
انگلیسی2
عربی2
معارف3
دروس اختصاصی
درسضریب
زمین0
ریاضی2
زیست4
فیزیک2
شیمی3

سهمیه های تأثیرگذار

سهمیه بندی مناطق در دانشگاه آزاد وجود ندارد؛ اما سه نوع سهمیه در دانشگاه آزاد به نام های سهمیه عادی، ایثارگر و سهمیه بسیج فعال وجود دارد.

رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد 

برای بررسی و حدس رتبه و تراز قبولی در کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد نیاز به بررسی آخرین نفرات پذیرفته شده و پذیرفته شدگان سالهای قبل است. در اینجا این رتبه ها و ترازها را آورده ایم تا اطلاعات کافی برای انتخاب رشته خود داشته باشید. آخرین فرد قبول شده در رشته دندانپزشکی رتبه 8970 را کسب کرده است. در جدول زیر محدوده قبولی براساس رتبه کشوری آخرین فرد قبول شده در واحد های مختلف با سطح علمی مختلف را برایتان آورده ایم. توجه کنید کسب رتبه مشابه ضامن قبولی 100 درصد نیست. هرچه رتبه کسب شده شما بهتر باشد احتمال قبولی تان بیشتر می شود.

دانشگاه آزاد بر اساس سطح علمیمحدوده قبولی
سطح یک (مانند واحد تهران و تبریز)3500-5100
سطح دو (مانند واحد شیراز)5090-5580
سطح سه(ظرفیت مازاد خودگردان)5500-6600
سطح چهار(پردیس های خود گردان)6300-8900

نحوه انتخاب رشته چقدر در قبولی من مؤثر است؟

از آن جایی که رشته دندانپزشکی بسیار پرطرفدار است قبول شدن در آن راحت نیست. اما اگر به صورت تقریبی تراز لازم برای قبولی را کسب کرده اید، تنها عاملی که می تواند شما را به سمت یک انتخاب رشته غلط بکشاند، عدم آگاهی از اصول انتخاب رشته است. از آنجایی که انتخاب رشته نقش بسیار اساسی در آینده شما خواهد داشت، پیشنهاد می کنیم برای یک انتخاب رشته حرفه ای با مشاورانی متخصص در این زمینه مشورت کنید.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و مشاوره پاسخگو به کلیه ی سوالات شما است. برای بهترین انتخاب رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

امکان قبول شدن در تکمیل ظرفیت وجود دارد؟

تکمیل ظرفیت یک فرصت دوباره است که به منظور پر کردن صندلی های خالی دانشگاه ها، در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. بسیاری از رشته هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید، در مرحله تکمیل ظرفیت، دانشجو پذیرفته اند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت مشورت با یک مشاور کاردان در زمینه تحصیلی را فراموش نکنید.
برای آگاهی از هر آنچه باید درباره ی شرکت در مرحله ی تکمیل ظرفیت بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر تراز لازم را کسب نکنم، چه کنم؟ بار دیگر تلاش کنم یا به صورت بدون کنکور ادامه تحصیل دهم؟

این سوال بسیاری از داوطلبانی است که پس از مشاهده کارنامه و رتبه قبولی، به این نتیجه می رسند که در کنکور قبول نمی شوند و بر سر دو راهی تحصیل بدون کنکور و کنکور مجدد مانده اند. از آن جایی که تصمیم گیری در مورد این موضوع کاملاٌ به ویژگی های شخصیتی شما باز می گردد بد نیست اگر با مشاورانی مجرب صحبت کنید.

فدای سرتان که قبول نمی شوید! راه های بسیاری وجود دارند که می توانید با صرف کمترین انرژی در رشته دلخواهتان تحصیل کنید. چرا به کنکور مجدد یا تحصیل بدون کنکور فکر نمی کنید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

اگر امسال در کنکور قبول نشوم، تکلیف سربازی چه می شود؟

حتما عنوان “معافیت تحصیلی” به گوشتان خورده است. معافیت تحصیلی فرصتی است که به دانشجویان پسر داده می شود تا فرصت کافی برای ادامه تحصیل داشته باشند و پس از اتمام تحصیلات به سربازی بروند. قوانین سازمان نظام وظیفه به صورت سالانه تغییر می کند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از آخرین قوانین از کمک مشاوری آگاه غافل نشوید.
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رؤیاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به تحصیل در دانشگاه های برتر خارج از کشور هم فکر کنید…

اینکه بتوانید در رشته دلخواهتان، به صورت بدون کنکور، آن هم در بهترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل دهید، یک فرصت طلایی است که نباید به آن نه بگویید. از جمله مواردی که باید برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به آن دقت کنید، اعتبار مدرک است. به عبارتی آگاهی از لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم بسیار ضروری است. از این رو پیشنهاد می کنیم جهت کسب هر گونه آگاهی در زمینه تحصیل در دانشگاه های برتر خارج از کشور مشورت با مشاوری خبره و کاردان را فراموش نکنید.
تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنائی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد پرداختیم تا شما بتوانید حدود قبولی خود را مشخص کنید. درصورتی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی هستید می توانید مقاله شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور را نیر مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *