انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد

کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 

در این مقاله میخواهیم کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد را مورد مطالعه قرار دهیم. تا داوطلبین مایل به انتخاب رشته دامپزشکی انتخاب رشته ای مطمن تر داشته باشند. یکی از رشته های مورد توجه گروه تجربی، مخصوصاً افرادی که به حیوانات علاقه مند هستند، دامپزشکی است. این علاقه و بازار کار نسبتاً خوب رشته دامپزشکی باعث رقابت تنگاتنگی بین علاقه مندان به تحصیل در این رشته شده است. به همین دلیل در اینجا می خواهیم با کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد حدودی را برای حدس محل قبولی داوطلبین مشخص کنیم.

دامپزشکی

دامپزشکی یکی از رشته های گروه پزشکی است که در زیرگروه یک گروه آزمایشی تجربی قرار گرفته است. در این رشته به بهداشت دام و حیونات، درمان بیماری های حیوانات، پیشگیری از درمان، پیشگیری از شیوع بیماری و بررسی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می پردازند. برای تحصیل در رشته دامپزشکی علاقه مندی به حیوانات اهمیت بالایی دارد. زیرا بعد از فارغ التحصیلی سر و کار شما با حیوانات بزرگ و کوچک است. دارا بودن از سلامت جسمانی و تمایل به بررسی بیماری های حیوانات و کمک به بهبود شرایط زیست آنها نیز اهمیت دارد.
برای آنالیز کارنامه و رتبه، تخمین رتبه و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چه مواردی بر قبولی دو رشته دامپزشکی آزاد تأثیر گذار است؟

برای بررسی کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد اطلاع از مواردی که بر رتبه و تراز داوطلبین تاثیر گذار است اهمیت دارد. در دانشگاه آزاد قبولی بر اساس تراز و رتبه کشوری داوطلبین انجام می شود. تراز و رتبه نیز بر اساس درصد زده شده دروس حاصل می شود. در جدول زیر تأثیر و ضرایب دروس مختلف برای قبولی در رشته دامپزشکی را آورده ایم:

دروس عمومیدروس تخصصی
درسضریبدرسضریب
ادبیات4ریاضی2
معارف3فیزیک2
زبان عربی و انگلیسی2شیمی3
زیست4
زمین0

علاوه بر درصد دروس سوابق تحصیلی نیز تأثیرگذار است. معدل کتبی دیپلم تا 25% و پیش دانشگاهی تا 5% بر تراز شما تأثیر می گذارد. البته این تاثیر در جهت بهبود تراز شما است. تاثیر منفی سوابق تحصیلی بر تراز اعمال نمیشود. سهمیه ها نیز بر قبولی تأثیرگذار است. در دانشگاه آزاد سهمیه ها به عادی، ایثارگر و بسیج فعال تقسیم می شود.

تراز و رتبه در دامپزشکی

از آنجایی که آزمون دانشگاه آزاد و سراسری با هم یکی شده است، کارنامه آنها نیز یکی است. اما روند پذیرش دانشجو در هر دو متفاوت است. در دانشگاه آزاد سهمیه بندی مناطق لحاظ نشده است و تنها سهمیه های تأثیرگذار، عادی، ایثارگر و بسیج فعال است. به دلیل عدم وجود سهمیه مناطق در دانشگاه آزاد نحوه پذیرش بر اساس تراز و رتبه کشوری داوطلب است. تراز به معنی نمره کل است.

رتبه قبولی دامپزشکی آزاد

در اینجا می خواهیم کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد را با بررسی آخرین رتبه های قبولی دامپزشکی سال های قبل مورد بررسی قرار دهیم. منظور از رتبه در جدول زیر رتبه کشوری است:

نام دانشگاهآخرین رتبه قبولی
واحد شبستر79234
واحد بابل27281
واحد تبریز39588
واحد کازرون41870
واحد علوم تحقیقات19671
واحد گرمسار38340
واحد شهر کرد47519
واحد سنندج90710
واحد شوشتر70282
واحد ارومیه51197

حرفه ای انتخاب رشته کنید!

بسیاری از داوطلبان کنکور، پس از اعلام نتایج نهایی، از رشته ای که در آن پذیرفته شده اند، بسیار ناراضی اند، اما خود را به ادامه ی مسیر مجبور می کنند و یا در نهایت، تصمیم به انصراف و شرکت مجدد در کنکور می گیرند. اما بهتر نیست که کمی در مرحله انتخاب رشته، ریزبینانه تر و با دقت بیشتری پیش برویم؟ اگر میخواهید که پس از انتخاب رشته، از رشته ای که در آن پذیرفته میشوید راضی باشید و بهترین را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای یک انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر امسال قبول نشوم، تکلیف سربازی ام چه می شود؟

از جمله دغدغه های مشترک تمامی هجده سالگان مذکر که هیچ معافیتی ندارند، خدمت سربازی است. اما اگر فکر می کنید که قبول نمی شوید (البته پیشنهاد می کنیم که عجولانه تصمیم نگیرید، زیرا شرایط کنکور در هر سال با سال دیگر متفاوت است)، پیشنهاد می کنیم، برای آگاهی از قوانین نظام وظیفه در سال جاری با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر سوالی در زمینه خدمت سربازی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

می خواهم شانسم را برای بار دیگر امتحان کنم!

اگر با آنالیز کارنامه ها و رتبه ها به این نتیجه رسیده اید که هیچ شانس قبولی در سال جاری را ندارید و می خواهید شانس خود را در کنکور سال آینده دوباره امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم که اینبار کمی منطقی تر پیش بروید. حتما به این نکته دقت کنید که اگر روشی که سال گذشته با آن پیش رفتید، بهترین روش بود، مطمئنا باید شما را به سمت هدفتان پیش می برد. بنابراین قبل از هر اقدامی باید نقاط ضعف خود را مورد بررسی قرار دهید و مطابق یک برنامه مدون و حرفه ای پیش بروید. مشاوران تحصیلی آیدانیتو با برنامه ریزی منحصر به فرد، به شما در تحقق اهدافتان کمک می کنند.
دوباره شروع کنید، اما یادتان باشد که اشتباهات گذشته خود را مجددا تکرار نکنید! برای یک برنامه منحصر به فرد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل بدون کنکور! فرصت طلایی این روزها…

اگر شما هم امسال تلاش بسیاری برای قبولی کردید، ولی نتوانستید در رشته مورد نظرتان، رتبه و تراز لازم را کسب کنید و از طرفی حوصله ی شرکت مجدد در کنکور را ندارید، ما به شما تحصیل بدون کنکور را پیشنهاد می کنیم. تحصیل بدون کنکور یک فرصت طلایی برای شما خواهد بود تا بتوانید بدون شکست دادن غول کنکور، در رشته ی دلخواهتان ادامه تحصیل دهید. راستی چه کسی تضمین کرده است که اگر در سال آینده در کنکور شرکت کنید، حتما پذیرفته می شوید؟
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط تحصیل بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور

چرا ذهنتان را به دانشگاه های داخل کشور محدود می کنید؟ دانشگاه های بسیار مطرحی در سراسر دنیا، رشته ی دلخواه شما را ارائه می دهند و در جستجوی دانشجوی کوشایی چون شما هستند. اما با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه ها در لیست مورد تایید وزارت علوم و بهداشت قرار نمی گیرند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، رده بندی دنشگاه ها، شهریه تحصیل، خذ بورسیه و اسکولارشیپ و هر آنچه باید در زمینه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنائی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم نگاه جامعی بر کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد داشته باشیم تا شما نیز انتخاب رشته ای درست داشته باشید. بر کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی سراسری  را نیز مطالعه کنید.

0 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دامپزشکی آزاد

  1. امیرعلی گفت:

    دانشگاه کرج که از دانشگاهای اولیه دامبزشکی آزاده رو ذکر نکردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *