آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد کامپیوتر

کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر

رتبه ارشد کامپیوتر

رشته کامپیوتر از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد که در شش گرایش در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه شده است. کد ضریب های گرایش های معماری سیستم های کامپیوتری 1، هوش مصنوعی و رباتیک 2، نرم افزار و شبکه های کامپیوتری و رایانش امن و الگوریتم ها و محاسبات 3 می باشد. داوطلبان ارشد کامپیوتر باید به کد رشته و کد ضریب های هر گرایش توجه کنند. در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه ارشد کامپیوتر پرداخته ایم. همان طور که اطلاع دارید، تحلیل کارنامه و رتبه ارشد کامپیوتر، یکی از مواردی است که در انتخاب رشته منطقی و اصولی به داوطلبان ارشد کامپیوتر کمک خواهد کرد. که در این مقاله قرار است به طور مفصل راجع به آن توضیح دهیم و با تحلیل کارنامه های داوطلبان ارشد کامپیوتر سال گذشته در خدمت داوطلبان ارشد کامپیوتر هستیم. همان طور که اطلاع دارید، تحلیل کارنامه و مقایسه رتبه و تراز خود با آن ها و سپس انتخاب رشته کار ساده ای نمی باشد و توصیه می کنیم برای اینکار به مشاوران تحصیلی مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با رتبه ارشد کامپیوتر بدست آورید. دانشجویان کامپیوتری که در دانشگاه خودشان با معدل بالا مدرک کارشناسی گرفتند میتوانند از طریق ارشد بدون کنکور اقدام نمایند.


تحلیل کارنامه داوطلبان ارشد کامپیوتر

همان طور که اطلاع دارید، با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد آزمون همگانی برگزار می شود. برای پذیرش در دانشگاه ها، کسب رتبه قابل قبول رشته و دانشگاه مورد نظر الزامی است. از این رو داوطلبان درمرحله اول برای کسب نتیجه ی بهتر و رتبه ی پایین تر تلاش می کنند و در مرحله دوم برای انتخاب رشته به نکات مهمی چون رتبه داوطلب، رتبه قابل قبول دانشگاه ها، ظرفیت دانشگاه در سال، اولویت انتخاب بر اساس موارد گفته شده، حائز اهمیت می باشد.

در ادامه نمونه کارنامه داوطلب مجموعه مهندسی کامپیوتر که علاقمند به شرکت در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی نیز می باشد. دروس و درصدهای زده شده را در کارنامه ارشد کامپیوتر مشاهده کنید. در ادامه به بررسی کارنامه ارشد کامپیوتر برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

شماره

نام درسنمره به درصد
1زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی)

32.22

2

ریاضیات

41.67

3

دروس مشترک (ساختمان داده – نظریه ها و ماشین ها)51.28
4دروس تخصصی  معماری سیستم های کامپیوتری

سفید

5

دروس تخصصی هوش مصنوعی و رباتیکسفید
6دروس تخصصی نرم افزار

58.33

این داوطلب با توجه به درصدهایی که زده شده است و 4 کد ضریب که در کارنامه مشخص است، مجاز به انتخاب رشته شده است. در مقطع کارشناسی ارشد، هر کد ضریب به صورت مجزا از سایر کد ضریب ها مورد بررسی قرار می گیرد و رتبه و وضعیت نتیجه در هر کد ضریب متفاوت می باشد. در ادامه وضعیت داوطلب در هر کد ضریب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 1

داوطلب در کد ضریب 1، رتبه 30 در سهمیه و تراز 6990 را کسب کرده است. دوره های مجاز شده داوطلب:

  • دوره روزانه
  • دوره غیر روزانه و آزاد

آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه در همان آزمون 958 و آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها 8721 می باشد.


وضعیت داوطلب در کد ضریب 2

داوطلب در کد ضریب 2، رتبه 89 با سهمیه و تراز 6083 را کسب کرده است و مجاز به هر دو دوره روزانه و سایر دوره ها می باشد. آخرین رتبه کسب شده در دوره روزانه 1148 و آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها 13489 می باشد.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی ارشد رشته کامپیوتر، می توانید با مشاوران زبده آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 3

وضعیت داوطلب در کد ضریب 3، رتبه 5 و تراز 8607 را کسب کرده است و مجاز به شرکت در هر دو دوره روزانه و سایر دوره ها می باشد. آخرین رتبه مجاز شده در این کد ضریب در دوره روزانه 1703 و آخرین رتبه مجاز شده در دوره غیر روزانه، 18503 می باشد.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 4

داوطلب در کد ضریب 4، رتبه 6 و تراز 9024 را کسب کرده است و مجاز به شرکت در هر دو دوره روزانه و سایر دوره ها شده است. آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه 805 و غیر روزانه 1514 می باشد.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد کامپیوتر بزنید.

اگر شما نیز جزء داوطلبان شرکت کننده در کنکور ارشد رشته کامپیوتر هستید، امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *