آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد هوافضا
انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا

کارنامه و رتبه قبولی ارشد هوافضا

 

 رتبه های قبولی ارشد هوافضا

در این مقاله راجع به رتبه های قبولی ارشد هوافضا صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با رتبه های قبولی ارشد هوافضا بدست آورید. کسب اطلاعاتی در مورد رتبه های قبولی ارشد هوافضا می تواند یاری گر شما در زمان انتخاب این رشته باشد.مجموعه مهندسی هوافضا از مجموعه های گروه فنی و مهندسی است که شامل دو رشته می شود:

  1. مهندسی هوافضا
  2. مهندسی فناوری ماهواره

رشته مهندسی هوافضا دارای 6 گرایش مختلف می باشد:

  1. جلوبرندگی
  2. دینامیک پرواز و کنترل
  3. سازه های هوایی
  4. آئرودینامیک
  5. مهندسی فضایی
  6. سوانح هوایی و صلاحیت های پروازی

 


کد ضریب رشته های مجموعه هوافضا با هم برابر است و کد ضریب 1 متعلق به رشته ها و گرایش های نام برده می باشد. در این مقاله راجع به تراز و رتبه های قبولی ارشد هوافضا صحبت خواهیم کرد. اما لازم است قبل از آن با عناوین دروس و ضرایب دروس امتحانی آشنا شوید. عناوین دروس امتحانی مجموعه هوافضا شامل موارد زیر می باشد:

شماره

نام درسضریب
1زبان عمومی و تخصصی

1

2

ریاضیات (معادلات دیفرانسیل و ریاضیات مهندسی)2
3آئرودینامیک (مکانیک سیالات آئرو دینامیک، ترمودینامیک و اصول جلوبرندگی)

2

4

مکاینک پرواز (کنترل اتوماتیک، عملکرد، پایداری و کنترل)2
5سازه های هوایی (دینامیک، ارتعاشات، مقاومت مصالح، تحلیل سازه ها)

2

6

طراحی اجسام

2

همان طور که گفته شد و در جداول نیز مشاهده کردید، کد ضریب رشته ها و گرایش های مجموعه مهندسی هوافضا دارای کد ضریب یکسان می باشند و بنابراین در مجموعه مهندسی هوافضا یک رتبه خواهیم داشت. در کارنامه ارشد وضعیت داوطلب، رتبه، تراز علمی و … برای هر کد ضریب به صورت مجزا مشخص می شود.

رتبه و تراز قبولی ارشد هوافضا 99

با بیان تعاریف مختصر از رتبه و تراز به تفاوت و نقش هر یک در پذیرش دانشجوی ارشد پی خواهید برد. تراز ، سطح علمی داوطلبان را مشخص می کند و از طریق تعداد پاسخ های صحیح با توجه به ضرایب دروس محاسبه می شود و داوطلبان با توجه به تراز کسب شده رتبه بندی می شوند. هر چه تراز کسب شده بالاتر باشد، رتبه بهتری به داوطلبان تعلق می گیرد. در ادامه به یک نمونه کارنامه مهندسی هوافضا توجه کنید.
آشنایی با آخرین رتبه و ترازز قبولی ارشد هوافضا می تواند در زمان انتخاب این رشته شناخته شده و محبوب بسیار مؤثر باشد. مشاوران آیدانیتو می توانند شما را در این زمینه یاری دهند.

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی هوافضا

همان طور که می دانید تحلیل کارنامه و رتبه های قبولی ارشد هوافضا از عوامل مؤثر در انتخاب رشته ارشد خواهد بود. بنابراین به داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا را دارند، توصیه می کنیم به ادامه ی مقاله توجه کنند. درصد دروس زده شده در آزمون ارشد هوافضا

نام درسنمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی

سفید

ریاضیات

50.88
آئرودینامیک

28.33

مکانیک پرواز

سفید
سازه های هوایی

36.67

طراحی اجسام پرنده

سفید

همان طور که گفته شد تنها یک کد ضریب برای مجموعه هوافضا وجود دارد. پس به وضعیت داوطلب در کد ضریب 1 توجه کنید.

  • داوطلب با توجه به درصدهایی که در جدول مشاهده کردید، رتبه 82 بدون سهمیه و رتبه 78 در سهمیه را کسب کرده است و مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شده است.
  • آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه 1823 می باشد.
  • داوطلب رتبه 78 دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کرده است که مجاز به انتخاب رشته در این دوره می باشد.
  • آخرین رتبه مجاز شده در انتخاب رشته سایر دوره ها، 2303 می باشد.

در نهایت پس از آگاهی از کارنامه و رتبه قبولی ارشد هوافضا، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد هوافضا بزنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد کارنامه و رتبه قبولی کارشناسی ارشد رشته هوافضا امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *