آیدانیتو > کارنامه سبز کارشناسی
نتایج کنکور

کارنامه سبز کارشناسی

کارنامه سبز کارشناسی
کنکور کارشناسی یکی از اتفاقات مهم هر ساله است و اتفاقات مربوط به آن بعد از کنکور نیز ادامه دارد. کنکور سراسری 97 برگزار شده و نتایج اولیه آن نیز منتشر شده است. حال دو مرحله از آن باقی مانده است. اعلام نتایج نهایی و کارنامه سبز کارشناسی. کارنامه سبز کارشناسی و یا کارنامه محرمانه کنکور اطلاعات بسیار مفیدی را به هر داوطلب می دهد. به همین دلیل اهمیتی همچون کارنامه اولیه کنکور دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با کارنامه سبز کارشناسی، اهمیت آن و چگونگی دریافت کارنامه آشنا کنیم. اما قبل از خواندن ادامه مطلب پیشنهاد میکنیم تا اگر در کنکور شرکت کردید و قبول نشدید یا نه اگر کلاً قصد شرکت ندارید میتوانید از طریق رشته های بدون کنکور اقدام کنید.
کارنامه سبز
داوطلبین مجاز شده در کنکور متناسب با رتبه ای که کسب کرده اند به انتخاب رشته پرداخته اند و در انتظار اعلام نتایج نهایی و محل قبولی خود هستند. با انتشار محل قبولی در رشته قبولی، برخی از داوطلبین از محل و رشته قبولی خود راضی نیستند و برخی در هیچ یک از انتخاب های خود پذیرفته نشده اند. اتفاقی که برای هر دو گروه افتاده است به دلیل انتخاب رشته اشتباه است. این گروه از داوطلبین می توانند با مشاهده کارنامه سبز کارنشاسی خود احتمال قبولیشان در سایر انتخاب های خود را ببینند. در واقع کارنامه سبز کارشناسی احتمال قبولی شما را در تمامی انتخاب هایتان نشان می دهد. افرادی که در هیچ یک از انتخاب هایشان قبول نشده اند نیز می توانند با بررسی کارنامه سبز کارشناسی فاصله خود را با آخرین فرد قبول شده محاسبه کنند.
زمان دریافت کارنامه سبز کارشناسی
کارناماه سبز کارشناسی یک تا دو هفته بعد از اعلام نتایج منتشر می شود. یعنی حدوداً در اواسط مهرماه. زمان دقیق انتشار آن توسط سایت سنجش اعلام می شود.
نحوه دریافت کارنامه سبز
دریافت کارنامه سبز کارشناسی نیز به مانند تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود. از آنجایی که کارنامه سبز انتخاب رشته ها را ارزیابی می کند، یک کارنامه سبز برای دانشگاه سراسری و یک کارنامه سبز کارشناسی برای دانشگاه آزاد منتشر می شود. برای دریافت کارنامه سبز کارشناسی خود لازم است در مدت زمانی که امکان دریافت کارنامه وجود دارد به سایت سنجش برای دریافت کارنامه سبز کارشناسی، و یا به سایت آزمون برای دریافت کارنامه سبز کارشناسی آزاد مراجعه کنید. سپس اطلاعات خود را وارد کنید تا کارنامه سبز کارنشاسی خود را مشاهده کنید.
نحوه بررسی کارنامه سبز کارشناسی
کارنامه سبز برای تمام داوطلبینی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و اقدام به انتخاب رشته کرده اند، صادر می شود. کارنامه سبز کارنامه ای با سه ستون است. یک ستون که رشته محل های انتخابی و یا شماره انتخاب ها که از 1 تا 150 است و تمام 150 کد رشته محل های انتخابی شما را در بر می گیرد. ستون دیگر رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل انتخابی و ستون آخر رتبه شما برای قبولی در آن کد رشته محل را نشان می دهد. شاید برای برخی این سؤال پیش بیاید که چرا رتبه داوطلب در کد رشته محل های مختلف متفاوت است، در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد. کارنامه سبز کارشناسی، کارنامه ای است که تمامی اطلاعات را درباره یک رشته محل به ما می دهد. رتبه شما در کارنامه سبز کارشناسی برای یک انتخاب خاص به معنی رتبه ای است که شما در بین تمامی داوطلبینی که این کد رشته محل را انتخاب کرده اند، کسب کرده اید. و از آنجایی که تعداد داوطلبینی که هر کد رشته محل را رانتخاب می کنند متفاوت است، رتبه شما نیز متفاوت می شود. شما می توانید با مقایسه رتبه آخرین فرد قبول شده و رتبه خودتان فاصله خود را در قبولی آن کد رشته محل بررسی کنید. این روند مقایسه ای برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دارای اهمیت بسیاری است. در صورتی که سؤالی درباره کارنامه سبز کارشناسی و یا نحوه استفاده از آن دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. می توانید مقاله تکمیل ظرفیت کنکور 97 را نیز مطالعه کنید و با نحوه تکمیل ظرفیت آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *