کارشناسی بدون کنکور

کارشناسی بدون کنکور سراسری

کارشناسی بدون کنکور سراسری

به طور حتم شما هم به اهمیت تحصیل و داشتن مدرک دانشگاهی در سال های اخیر پی برده اید. داوطلبان سعی دارند به هر طریقی وارد دانشگاه شوند و در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی مشغول به تحصیل شوند. اما همه ی داوطلبان در آزمون سراسری موفق نخواهند بود و یا برخی به هر دلیلی در آزمون سراسری 98 شرکت نمی کنند. این دسته از داوطلبان می توانند بدون اینکه در کنکور سراسری شرکت کنند، وارد دانشگاه شوند. در این مقاله به موضوع کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری پرداخت ایم تا این دسته از داوطلبان با مطالعه ی مقاله از شرایط و نحوه انتخاب رشته و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری مطلع شوند.

کارشناسی بدون کنکور

کارشناسی بدون کنکور در دو صورت امکان پذیر است. کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته. داوطلبانی که در مقطع کارشناسی پذیرفته شوند، در طول 4 سال به طور پیوسته به تحصیل می پردازند و در نهایت مدرک لیسانس خد را دریافت می کنند. اما داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شود، ابتدا می بایست مدرک کاردانی دریافت کنند و بعد در آزمون مجدد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنند. (طول دوره کاردانی معمولاً 2 سال است.)

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور

دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه و مؤسسات غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد همگی برای پذیرش دانشجو بدون کنکور و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) اقدام می کنند.برای اطلاع از نام دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی بدون کنکور به مقاله دانشگاه های پذیرنده کارشناسی کنکور دوره روزانه 98  و مقاله دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور دوره غیر انتفاعی 98 مراجعه کنید. برای ثبت نام در پرستاری بدون کنکور هم میتوانید روی لینک آبی کلیک کنید.

شرایط ورود به دانشگاه

در ادامه داوطلبان عزیز با شرایط ورود به دانشگاه در مرحله کارشناسی بدون کنکور سراسری آشنا خواهید شد.داوطلبانی که از شرایط زیر برخوردار نباشند حق شرکت در این مرحله را نخواهند داشت.

  • داوطلبان واجد شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی می باشند.
  • داوطلبان مرد از لحاظ نظام وظیفه و خدمت سربازی، منعی برای تحصیل نداشته باشند.
  • مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم (نظام جدید و قدیم) وجود داشته باشد. زمان اخذ مدرک پیش دانشگاهی تا پایان دی ماه سال 97 باشد.

رشته های ارائه شده و گزینش دانشجو

داوطلبان عزیز به این نکته توجه کنند که تمامی رشته های دانشگاهی در مرحله کارشناسی بدون کنکور وجود نخواهد داشت و داوطلبان تنها مجاز به انتخاب رشته های ارائه شده در این مرحله هستند. رشته های تحصیلی با توجه به ماهیت و گسترش در سطح کشور در 4 دسته جای می گیرند:

  1. استانی
  2. ناحیه ای
  3. قطبی
  4. کشوری

در جدول زیر می توانید نوع گزینش را در دوره های معرفی شده مشاهده کنید. همان طور که در جدول مشاهده می کنید، به عنوان مثال در رشته های دوره شبانه، بهتر است نوع انتخاب بر اساس بومی استانی باشد تا احتمال پذیرش بالاتر برود. چون تنها 20 درصد از ظرفیت دانشگاه ها در هر رشته به دانشجویان غیر بومی تعلق خواهد گرفت.

نام دورهنام گزینش
روزانهاستانی، ناحیه ای، کشوری، قطبی
نوبت دومبومی استانی
مجازی و پردیس خودگردانکشوری

زمان ثبت نام و اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور

داوطلبان عزیز در نیمه دوم مردادماه ثبت نام و انتخاب رشته که به صورت همزمان انجام می شود را ثبت و در شهریورماه (به احتمال زیاد نیمه دوم) نتایج انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور خود را از طریق وب سایت های گفته شده مشاهده می کنند. به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم بعد از مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور ، برای اطلاع از زشته های مجاز برای انتخاب رشته  بدون کنکور به مقاله رشته های بدون کنکور 97 مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *