مهاجرت به کانادا

کارآفرینی در کانادا






 


کارآفرینی در کانادا

کشور توسعه یافته کانادا به منظور پیشرفت اقتصاد این کشور و توسعه کسب و کار، فرصتی را فراهم کرده است تا شهروندان کشورهای دیگر بتوانند با روش های مختلف در این کشور کسب و کار به راه بی اندازند، سرعت چرخیدن چرخ اقتصاد این کشور را افزایش بدهند و در نهایت خودشان هم اقامت کانادا را دریافت کنند.

کارآفرینی در کانادا یکی از مهم ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم آن است. بعضی از استان های کانادا، برنامه های تجاری خاصی دارند و کسانی که علاقه مند به زندگی در یکی از این استان ها باشند، می توانند با سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار، ساکن این استان ها شوند. با تعهد به سرمایه گذاری جهت کار آفرینی در کانادا ، فرد متقاضی می تواند برای خود و اعضای خانواده اش، اقامت دائم کانادا را اخذ کند.

الزامات کارآفرینی در کانادا

متقاضی کارآفرینی در کانادا باید حداقل سه سال در حوزه ای که می خواهد کسب و کار ایجاد کند، سابقه کار داشته باشد و ارزش دارایی هایش حداقل 600000 دلار کانادایی باشد. مدرک زبان انگلیسی آیلتس جنران، با نمره 4 یا 5 هم برای دریافت ویزای کارآفرینی اهمیت دارد.

در نهایت متقاضی طرح کسب و کار خود را ارائه می دهد، تعهد می دهد که به میزان ۱۵۰/۰۰۰ تا ۲۵۰/۰۰۰ دلار برای این طرح سرمایه گذاری کند و در یکی از استان های کانادا کار خود را آغاز می کند.

برنامه های تجاری استان های کانادا

بعضی استان های کانادا برنامه های تجاری ویژه ای دارند و هر کدام شرایط خاصی را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در نظر گرفته اند. به عنوان مثال طرح کارآفرینی برنامه استانی انتاریو (OINP)  به دنبال جذب افرادی است که با یک ابتکار تجاری جدید یا خرید یکی از کسب و کارهای موجود در انتاریو به اقتصاد این کشور کمک کنند.

در میان استان های انتاریو، ساسکا چوان، کبک، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، نوا اسکوتیا، آلبرتا، نیوفانلاند و لابرادور، مناطق شمال غربی دیوکان، دو استان نیو برانزویک (New Brunswick) و جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) ویژگی هایی دارند که کارآفرینی را در این دو استان آسان تر می کنند. ویژگی هایی مثل :

  • درصد قبولی بسیار بالا
  • سرعت بسیار بالای بررسی پرونده ها و اعلام نتیجه ( 6 تا 12 ماه )
  • سرمایه گذاری قابل بازگشت
  • اعطای ویزای اقامت دائم کانادا
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری قبل از ورود به کانادا

در آخر می توان گفت که ویزای کارآفرینی در کانادا ، انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی است که برای شروع یک کسب و کار مناسب و پر رونق در کانادا، سرمایه و تجربه کافی دارند و می توانند با وارد کردن منابع مالی و توانمندی های خود به سیستمی اقتصاد این کشور، به پیشرفت کانادا سرعت ببخشند و در مقابل اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

در این مقاله به موضوع کارآفرینی در کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «سرمایه گذاری در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط کارآفرینی در استان های مختلف کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *