آیدانیتو > پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور
کارشناسی بدون کنکور آزاد

پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته پروتز دندان به عنوان یکی از شاخه های رشته دندانپزشکی مطرح بوده و هدف از ایجاد آن آموزش و تربیت افرادی متخصص در حیطه تولید امکانات، تجهیزات، مواد مورد استفاده در لابراتوارها و تامین نیازهای پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پروتزهای دندانی برای نخستین بار به وسیله پیر فوشارد و در قرن 18 میلادی ساخته شده و این موضوع تحولی بزرگ را در علم دندانپزشکی به وجود آورد. قابل توجه شما دوستان که تا قبل از سال 1388 رشته پروتز دندان تنها در مقطع کاردانی ارائه می شد، اما از آن زمان تاکنون با پذیرش دانشجوی این رشته در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه های سراسری نیز روبرو هستیم. موضوع این مقاله را به پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور اختصاص داده ایم. البته لازم به ذکر است که تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور امکان پذیر نبوده و در مورد جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز این امر تنها برای دانشجویان استعداد درخشان مهیاست.

شروط پذیرش پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

باید خاطرنشان کنیم که افرادی جزء استعداد درخشان به شمار می روند و امکان تحصیل در رشته پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور را دارند که از شرایط قید شده در زیر برخوردار باشند:

1-افرادی که در طول دوران دانشجویی در مقطع کارشناسی، عنوان اول تا سوم را در جشنواره های علمی همچون رازی، فارابی و خوارزمی، کسب کرده اند.

2- کلیه دانشجویان پذیرفته شده در المپیادهای علمی و دانشجویی که موفق به کسب رتبه های اول تا 15 شده اند.

3- افرادی که در طول 8 ترم تحصیلی در دوران کارشناسی، فارغ التحصیل شده و یا بعد از طی 3 سال تحصیلی ( برابر با 6 نیم سال)، 110 واحد درسی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. البته لزوماً باید در ردیف دانشجویان برتر در دوره رشته تحصیلی خود به جهت معدل به شمار آیند.

در ضمن ضرورت دارد که اگر از دانش آموختگان گروه علوم تجربی و ریاضی هستند، رتبه پایین تر از 100 و در گروه زبان و هنر، رتبه ای کمتر از 20 را کسب کرده باشند. علاوه بر این، اگر در کنکور علوم انسانی شرکت کرده اند نیز باید رتبه ای پایین تر از 50 را به دست آورده باشند.

4- تمامی دانشجویان نمونه کشوری در صورتی که معدل کل آن ها با حدود 15 درصد از دانشجویان هم رشته و هم دوره خود یکسان و هم تراز باشد.
برای آگاهی از کلیه شرایط پذیرش پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان ثبت نام پروتز دندان بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

همان طور که اشاره کردیم، پروتز دندان دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور تنها در مقطع کارشناسی ارشد و آن هم به وسیله شرکت در طرح جامع استعداد درخشان اقدام به جذب دانشجو می کند. در نتیجه، انجام این امر زمان مشخصی نداشته و هر یک از دانشگاه های سراسر کشور در زمان به خصوصی با توجه به شرایط خود فراخوان گزینش دانشجو از این طریق را می دهند.
برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام پروتز دندان بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 نحوه ثبت نام پروتز دندان بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

همه شما متقاضیان گرامی باید در تاریخی مشخص و با ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ثبت نام در پذیرش پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. در اینجا باید بگوییم که با پرداخت هزینه ای می توانید 100 رشته محل را از بین رشته های معرفی شده در دفترچه برگزیده و در فرم انتخاب رشته وارد کنید.
برای آگاهی از نحوه ثبت نام پروتز دندان بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

.

نقش سوابق تحصیلی در پذیرش پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

زمانی که قرار است پذیرش بر اساس معیاری به غیر از کنکور انجام پذیرد، سوابق تحصیلی بسیار حائز اهمیت می شود. در رشته پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور نیز با توجه به اینکه رشته ی پرطرفداری است، میزان تاثیر سوابق تحصیلی بیش از پیش اهمیت می یابد. با توجه به شرایط هر سال، احتمال قبولی متفاوت است، به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان اثر سوابق تحصیلی در پذیرش پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از میزان تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ضوابط و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان پروتز دندان

1-هر کدام از دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی، فقط یک بار در هر سال تحصیلی می توانند در طرح استعداد درخشان شرکت نمایند.

2- ترم تابستانی و مرخصی دانشجویان در صورت تجاوز نکردن فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی از هشت نیمسال و مقطع کارشناسی ارشد از 4 نیمسال، شامل نیم سال تحصیلی نمی شود.

3- رتبه کسب شده توسط داوطلبان در دوران کارشناسی از جمله معیارها و ملاک های اصلی محسوب نمی گردد.

4- تمامی دانشجویان خواستار شرکت در طرح استعداد درخشان در صورت تحصیل در رشته های علوم انسانی باید از معدلی بالاتر از 17 و در غیر این صورت باید معدلشان 16 باشد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که تعدادی از دروس خود را معادل سازی کرده اند، امکان ثبت نام در دوره های استعداد درخشان و تحصیل در رشته پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور را ندارند.
برای آگاهی از کلیه ضوابط و شرایط ثبت نام ارشد استعدادهای درخشان در رشته پروتز دندان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

از جمله مواردی که داوطلبان ادامه تحصیل در دوره های غیر روزانه سراسری باید به آن دقت کنند، میزان شهریه است. به عبارتی آگاهی از میزان شهریه ی هر ترم پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور به شما این امکان را می دهد که برای ادامه تحصیل برنامه مشخصی داشته باشید. البته راه های بسیاری وجود دارد تا شهریه را بدون تحمل فشار زیاد مالی بپردازید که یکی از آن ها دریافت وام است. راستی چرا به فکر یک کار پاره وقت در کنار تحصیلتان و یا راه اندازی یک کسب و کار کوچک نیستید؟ مشاوران آیدانیتو به شما کمک می کنند تا برنامه ریزی صحیحی برای پرداخت شهریه داشته باشید، شغلی پاره وقت بیابید و یا قدم های نخست را برای راه اندازی یک کسب و کار بردارید.
نگران شهریه نباشید! برای آگاهی از میزان شهریه پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور ، روش های پرداخت شهریه ، مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اخذ پذیرش پروتز دندان بدون کنکور از برترین دانشگاه های خارج از کشور

رشته پروتز دندان از رشته های بسیار پر طرفدار و مطرح در سراسر جهان است و از آنجا که بازار کاری خوبی دارد، توجه بسیاری از داوطلبان را به خود جلب می کند. اما اگر به رشته پروتز دندان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که ذهنتان را محدود به دانشگاه های داخلی نکنید. اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور یک فرصت طلایی برای شماست تا بتوانید ضمن ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه تان، با آداب و رسوم و فرهنگ ملل دیگر آشنا شوید و زبان خود را نیز تقویت کنید. اما در اولین قدم باید از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت، رتبه بندی دانشگاه ها، میزان شهریه و هزینه زندگی و …. آگاهی یابید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله بدون کنکور دانشگاه آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور دارید، با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

23 دیدگاه در “پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور

  1. شقایق گفت:

    سلام، برای کاردانی پروتز دندان بدون کنکور کدوم دانشگاه پذیرش داره ،رشته دبیرستانم ریاضی بوده ، و شهریه دانشگاه به چه صورته ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر، واحدهای دانشگاهی در مقطع کاردانی رشته پروتز دندان بدون کنکور پذیرش ندارند.

  2. بهرام گفت:

    سلام،ببخشید من کارشناس علوم آزمایشگاهی هستم،چطور میتونم پروتز دندان شرکت کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ از طریق کنکور سراسری و بدون کنکور می توانید در رشته پروتز دندان تحصیل کنید.

  3. عادل گفت:

    سلام . من دیپلم ادبیات نظام قدیم هستم . به رشته پروتز دندان علاقه زیادی دارم ولی متاسفانه به علت رشته تحصیلی و نیز شاغل بودن نتونستم دنبال علاقه ام به این رشته بروم . آیا امکان تحصیل در این رشته برای بنده بدون کنکور با توجه به رشته تحصیلیم و نیز شاغل بودنم وجود دارد ممنون میشم بنده رو راهنمایی بکنید .
    سپاس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله شما می توانید در پردیس های خودگردان به صورت بدون کنکور ادامه تحصیل دهید.

  4. شراره گفت:

    سلام من کارشناس شیمی کاربردی هستم.سال 98 کدوم دانشگاه ها بدون کنکور پذیرش پروتز دندانی رو داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در حال حاضر امکان تحصیل در رشته پروتز دندانی بدون کنکور وجود ندارد.

  5. محسن گفت:

    سلام
    ببخشین
    میخواستم بدونم میشه تو یک رشته دیگه مثل پرستاری و اتاق عمل درس خوند و بعدش تغیر بدیم و بیایم آزاد پروتز دندان بدونی ک دوباره کنکور بدیم؟
    اگر میشه لطفا بگین ک تو اون رشته تا چ مدرکی باید خوند تا بتونیم بیایم پروتز دندان آزاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، امکان تغییر رشته در رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی وجود ندارد.

  6. رامین صالحی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته پروتز آیا دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پذیرش دارد و اگر بله چه دانشگاه های و حداقل رتبه لازم برای رشته تجربی در منطقه ۳ چه قدر است

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر در رشته ی پروتز دندان پذیرش ندارد .

  7. نیره گفت:

    سلام.ببخشیدمن دیپلم تجربه نظام قدیم هستم .میخواستم بدونم میتونم بدون کنکوردررشته پروتز دندان در دانشگاه ازادمشهدشرکت کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .دوست عزیز این رشته مورد نظر شما مربوط میشه به رشته های کاردانی پیراپزشکی بدون کنکور که متاسفانه امسال دیگه حذف شد .

  8. محمد حسین بیرجندی گفت:

    سلام شرایط ورود به رشته پروتز دندان بدون کنکور چیه؟ با دیپلم حسابداری و لیسانس مدیریت میشه وارد این رشته شد یا دیپلم تجربی می خواد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. فقط دیپلمه های تجربی و ریاضی میتونن در کاردانی های وزارت بهداشت شرکت کنند و اینکه شرط سنی ( برای خانم ها زیر 26 سال ) وجود داره و شرط معدل بسیار مهمه

  9. تهمتن گفت:

    سلام من میخوام یه مدرک دندان بگیرم برای راه اندازی لابراتوار دندانسازی 49 سال سن دارم دانشجوی دکتری جامعه شناسی هستم، دانشگاه هم تدریس میکنم، دیپلم علوم انسانی دارم، لیسانس و فوق لیسانسم پژوهشگری دارم، ممنون میشم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. شما بهتره لیست آموزشگاه های پروتز دندان را از گوگل سرچ کنید . بعد اینکه این آموزشگاه ها مدرک بین المللی میدن

  10. Aynaz گفت:

    کدام رشته ها بدون کنکور هست برای شهر ارومیه

  11. ريحانه گفت:

    سلام من مدرك تحصيليم كاردانى الكترونيك هست و ٣٤ سالم هست و به صورت تجربى در لابراتوار دندان سازى كار ميكنم و علاقه به تحصيل در اين رشته دارم ميتونين راهنمايى كنيد چه جورى اين رشته رو بخونم بدون كنكور ايا دانشگاهى هست كه در زمينه دندان بخوام ادامه تحصيل بدم؟

  12. نازیلا گفت:

    با سلام ببخشید من فوق لیسانس برق دارم بخواهم بدون کنکور در رشته پروتز دندانی دانشگاه ازاد مشهد شرکت کنم امکانش هست؟ شرایط شاگرد اولی هم برای پذیرش بدون کنکور دارم.

  13. نگین گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم بدون کنکور میتونم وارد رشته پروتز دندان بشم؟

  14. Alireza گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم رشته دندانسازی در دانشگاه پردیس که بدون کنکور هست بخوام برم باید برم سربازی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *