پزشکی بدون آزمون

پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98





پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98

در این مقاله راجع به پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 صحبت خواهیم کرد. رشته مامایی از رشته های گروه پیراپزشکی است که بسیار جذاب و پرمتقاضی در بین داوطلبان علوم تجربی است. ما شاهد برگزاری دوره های بدون کنکور در رشته های مختلف هستیم. آیا راجع به رشته مامایی نیز می توان گفت بدون کنکور و به راحتی وارد دانشگاه های مختلف شوید؟ همان طور که می دانید اساس پذیرش دانشجو بدون کنکور سوابق تحصیلی داوطلبان است. با داشتن سوابق تحصیلی، معدل دیپلم قابل قبول ورود به دانشگاه بدون کنکور امکان پذیر است؟ در مقاله پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 راجع به جزئیات این موضوع بیشتر می پردازیم. به علاقه مندان رشته مامایی پیشنهاد می کنیم همراه باشید.

شرایط کارشناسی مامایی بدون کنکور

در پاسخ به سؤالات پیرامون امکان تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور در مقطع کارشناسی باید بگوییم امکان پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 وجود دارد. اما بسیار متفاوت تر از رشته های دیگر است. در واقع باید بگوییم پذیرش دانشگاه سراسری و با کنکور برای برخی به مراتب ساده تر از پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 است. در ادامه مطلب شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 توضیح داده شده است.

  اولین شرط پذیرش در رشته مامایی که در سال های قبل از 98 ممکن بود انجام میشد به این صورت بود که داوطلبان در یکی از رشته های تجربی و یا ریاضی به تحصیل پرداخته باشند (در دوران دبیرستان) و معدل دیپلم آن ها بیش تر از 16 باشد. دومین شرط، گذراندن 72 واحد درسی در خارج از کشور است که این موضوع خود دارای شروط خاصی است که به آن خواهیم پرداخت. داوطلبان باید در 72 واحد گذرانده شده در خارج از کشور، معدل بالای 15 کسب کنند و در ضمن 72 واحد گذرانده شده باید مطابق با چارت درسی و مورد تأیید وزارت بهداشت علوم تحقیقات باشد. 

اما این قانون با تغییرات بزرگی رو به رو شده است که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور کارشناسی مامایی

داوطلبان عزیز می توانستند بعد از برخورداری از شرایط تنها در پردیس خودگردان دانشگاه های تهران که پذیرنده رشته مامایی هستند، درخواست پذیرش ارسال کنند. بنابراین می توان گفت امکان تحصیل مستقیم بدون کنکور مامایی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ایران وجود نداشت و ندارد.اما در خصوص تحصیل بدون کنکور مامایی غیرمستقیم که در سال قبل هم ممکن بود تغییراتی رخ داده است به ادامه ی مطلب توجه کنید.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان مامایی خارج از کشور

عزیزان توجه کنید که با توجه به تغییرات ایجاد شده در قوانین آموزشی وزارت بهداشت امکان انتقالی دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های داخلی وجود ندارد و دانشجویان برای ورود خود به کشور می بایست در همان کشور فارغ التحصیل شوند. فارغ اتحصیلان اگر در دانشگاه های معتبر تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند بعد از ارزیابی و بررسی می توانند به داخل کشور بازگردند.

برخی از دانشگاه های پذیرنده کارشناسی مامایی در خارج از کشور

داوطلبان عزیز در گذشته باید جدیدترین لیست مورد تأیید وزارت بهداشت را از سایت وزارت بهداشت دانلود می کردند. در ادامه برخی از کشورهای پذیرنده رشته مامایی را خواهید دید: ایتالیا، ژاپن، چین، ایسلند، هنگ کنگ، آلمان، فرانسه، دانمارک، کلمبیا، کانادا، برزیل، بلاروس، بنگلادش، آذربایجان، استرالیا، ونزوئلا، اکراین، ترکیه و … برخی از کشورهای پذیرنده رشته مامایی هستند. در ادامه برخی از دانشگاه های پذیرنده مامایی در کشورهای مختلف را خواهید دید.

کشورنام دانشگاه
آلمانUniversity of Paderborn
University of Siegen
Technical  University of Berlin
فرانسهEcole polytechnique
University of Lille
Mines ParisTech
Sciences Po
استرالیاThe University of Sydney
the University of Queensland

  پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 را مطالعه کنید. می توانید برای مشاوره و انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی مامایی 98 و تغییرات ایجاد شده با مشاوران با تجربه و خبره آیدانیتو در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *