شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری

رشته محبوب اقتصاد، در ردیف رشته های هر سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی بوده و علاقه مندان بسیاری رو به ادامه تحصیل در این رشته می آورند. همان طور که می دانید مسائل مربوط به رفاه مردم جامعه، تکنولوژی، علمی، اجتماعی و صنعتی همگی به شدت از شرایط اقتصادی یک ممکن تأثیر می پذیرند. باید بدانید که رشته اقتصاد تحت عنوان علوم اقتصادی در دانشگاه ها تدریس می شود. باید بگوییم که رشته اقتصاد از گرایش های مختلفی همچون کشاوری، اقتصاد نظری، پول و بانکداری، حمل و نقل، بازرگانی و اقتصاد صنعتی تشکیل شده است. در این مقاله به بحث و بررسی پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری برای شما دوستان گرامی می پردازیم. علاوه بر مطلب پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری به معرفی شماری از گرایش ها پرداخته و موضوع توانایی ها و توانمندی های مورد نیاز، به تفصیل شرح داده می شوند.

توانمندی ها و توانایی های مورد نیاز در رشته اقتصاد

مطابق نظر دانشجویان و اساتید رشته اقتصاد، آگاهی از علم ریاضیات و قوی بودن در این درس از شروط کسب موفقیت در این رشته به شمار می روند. علاوه بر این، علاقه مندی به مباحث اجتماعی و اطلاع از علوم همچون روانشناسی، علوم سیاسی و جامعه شناسی از ضروریات اشتغال به تحصیل در رشته اقتصاد به شمار می روند.

نحوه پذیرش کارشناسی بدون آزمون اقتصاد

قابل توجه شما دوستان گرامی که جهت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری باید در دوره بدون آزمون این رشته شرکت نمایند. اما باید بدانید که این گزینش تنها براساس سوابق تحصیلی شما است. یعنی معدل کتبی دیپلم دوران متوسطه شما دوستان گرامی ملاک و معیار اصلی برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری برای شما در نظر گرفته می شود. بنابراین، در ثبت معدل خود در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نهایت دقت را به خرج دهید. در صورت اشتباه در وارد کردن معدل، عواقب آن به عهده خود شماست.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون آزمون اقتصاد

پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری، تنها در صورت وجود مدارکی همچون دیپلم نظام قدیم پیش دانشگاهی و یا گواهی نامه کاردانی پیوسته دانشکده های فنی و حرفه ای و یا کاردانی ناپیوسته مؤسسات آموزش عالی برای شما صورت می گیرد. تمامی داوطلبان آقا نیز لزوماٌ باید کارت معافیت یا کارت پایان خدمت موقت یا دائم خود را برای ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور اقتصاد سراسری از محل خدمت خود دریافت نمایند.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون آزمون اقتصاد

جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم که مهلت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی بدون کنکور اقتصاد سراسری، چند روز پیش به اتمام رسید. یعنی 15 تا 24 مرداد برای انجام این کار از طرف سازمان سنجش آموزش کشور تعیین شده بود. اما در صورت عدم ثبت نام در این دوره، باید منتظر اعلام زمان دقیق تکمیل ظرفیت رشته اقتصاد در دانشگاه های مختلفی همچون غیرانتفاعی و پیام نور در ماه های آبان و آذر باشیم.

معرفی گرایش های کارشناسی اقتصاد

در این بخش از مقاله پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد سراسری بیان توضیحاتی در مورد برخی از گرایش های رشته اقتصاد می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد این رشته در اختیار شما قرار دهد.

گرایش اقتصاد کشاورزی

همان طور که آگاه هستید، اهمیت بخش کشاورزی به علت نقش بسیار مهم آن در ایجاد امنیت غذایی و عدالت در اجتماع بسیار بالاست. علاوه بر این ها، نقش مفید و مؤثر این بخش در توسعه اشتغال در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست. باید بدانید که گرایش اقتصاد کشاورزی تمامی مسائل و موضوعات مطرح شده در بخش کشاورزی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و راه حل هایی را برای بهره گیری از شیوه های اقتصادی و ابزارهای موجود جهت استفاده از منابع مختلف در بخش کشاورزی را ارائه می دهد.

گرایش اقتصاد نظری

جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم که گرایش اقتصاد نظری به بررسی چارچوب و اساس علم اقتصاد و جنبه تئوریک این علم پرداخته و در واقع به عنوان مبنای هر کدام از شاخه های علم اقتصاد شناخته می شود. اگر اهل ترقی و پیشرفت بوده و به پژوهش و تحقیق علاقه دارید، معطل نکرده و گرایش اقتصاد نظری را جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی برگزینید.

گرایش اقتصاد صنعتی

گرایش اقتصاد صنعتی به توضیح مسائل موجود در بخش صنعت با تکیه بر نظریه ها و تئوری های موجود می پردازد. علاوه بر این، سر و کار این گرایش با استفاده از اقتصاد خرد در فعالیت های صنعتی بوده و تبیین انحصاری یا رقابتی بودن بازار محصولات صنعتی نیز برعهده گرایش اقتصاد صنعتی است. باید بگوییم که مسائلی از قبیل تحولات به وجود آمده در زمینه سیاست گذاری و صنعت، آشنایی با مدیریت بنگاه های تولیدی و روابط کار، تکنولوژی و نقش مهم و مؤثر تبلیغات در زمینه صنعت در گرایش اقتصاد صنعتی مورد توجه اساسی هستند.

در مقاله پیش رو، بحث پذیرش بدون کنکور اقتصاد سراسری را مطرح کردیم. جهت تکمیل اطلاعات خود در این زمینه می توانید مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 97 را نیز مطالعه بفرمایید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه پذیرش بدون آزمون رشته اقتصاد در دانشگاه سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *