کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98

پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98

فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه ها که به دلایل مختلف امکان شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه ها را ندارند و یا تمایل دارند شانس خود را دوره های بدون کنکور هم بیازمایند، می توانند از امکان پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98 هم استفاده کنند. امکان ورود بدون کنکور فارغ التحصلان دوره کاردانی به کارشناسی، هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه آزاد وجود دارد. در این مطلب شرایط پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی را بررسی می کنیم.

پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی چه شرایطی دارد؟

در اغلب رشته‌های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد و سراسری پذیرش براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد و در رشته های محدودی آزمون برگزار می شود. پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98 ، مانند پذیرش بدون کنکور مقاطع تحصیلی دیگر، براساس سوابق تحصیلی است، ولی در اینجا ملاک پذیرش معدل کل مقطع کاردانی متقاضی است. پذیرش نهایی با در نظر گرفتن معدل و کدرشته محل‌هایی که داوطلب در فرم انتخاب رشته وارد کرده است، انجام می شود.

آیا پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98 شرایط اختصاصی هم دارد؟

بله، پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98 چند شرط اختصاصی هم دارد و در صورتی که در هر مرحله ثبت نام مشخص شود داوطلبان فاقد یک یا چند شرط از شرایط اختصاصی مورد نظر هستند، پذیرش آنها لغو خواهد شد. اولین شرط اختصاصی پذیرش کاردانی به کارشناسی، داشتن مدرک کاردانی است که مهر تأییدیه  وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشد. داوطلبانی که در رشته های گروه آزمایشی پزشکی قبول شوند، تعهد خدمت دارند یعن پس از پایان تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته باید به اندازه مدل تحصیل شان در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خدمت کنند. وضعیت خدمت نظام وظیفه داوطلبان آقا هم باید مشخص و مطابق ضوابط باشد؛ برای ثبت نام در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور داوطلبان باید کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند و یا اگر از معاف هستند باید کارت معافیت دائم هوشمندشان را ارائه دهند. برای داوطلبانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند هم قوانین و مقرراتی وجود دارد که در دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی به طور کامل توضیح داده شده است.

چگونه در دوره بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کنید؟

در دانشگاه سراسری فقط پذیرش چهل و نه رشته کارشناسی ناپیوسته براساس سوابق تحصیلی دوره کاردانی است، در حالیکه در حالیکه در دانشگاه آزاد فقط پذیرش پنج رشته گروه پزشکی شامل تکنولوژی اتاق عمل، هوشبری، مامایی، بهداشت عمومی و علوم آزمایشگاهی از طریق کنکور کاردانی به کارشناسی است و مبنای پذیرش بقیه رشته ها سوابق تحصیلی است. برای پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98 دانشگاه آزاد یا سراسری باید به صورت اینترنتی ثبت نام کنید. برای ثبت نام در کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری به وبسایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org  و برای ثبت کاردانی به کارشناسی یا همان کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد به وبسایت سازمان سنجش دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org  مراجعه کنید. انتخاب رشته هم همزمان با کنکور است و مجاز هستید 50 کدرشته در دوره کارشناسی ناپیوسته را انتخاب کنید. هزینه کارت اعتباری که برای ثبت نام باید خریداری کنید، بیست و هفت هزار تومان است. اگر بخواهید کدرشته های دانشگاه غیرانتفاعی را هم انتخاب کنید باید پنج هزار و پانصد تومان دیگر پرداخت کنید.

برای پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی از چه سهمیه هایی می توانید استفاده کنید؟

در پذیرش بدون کنکور هم مانند انواع دیگر پذیرش دانشگاه ها داوطلبان، در صورت برخورداری از شرایط، از سهمیه های خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان و بسیج فعال استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 98 ، پیشنهاد می کنیم مقاله لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 97 را هم حتما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *