آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98
پزشکی بدون آزمون, پزشکی بدون آزمون سراسری, شرایط و زمان ثبت نام پزشکی بدون آ›مون سراسری

پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98

پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98

پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98

رشته محبوب و پردرآمد پیراپزشکی، از جمله بهترین رشته های تحصیلی بوده که تقاضا برای ورود به ادامه تحصیل در گرایش های جذاب آن بسیار زیاد است. به جرأت می توان گفت که مهم ترین دلیل این مسئله، درآمد بسیار بالا و عالی حاصل از فعالیت واشتغال به کار در گرایش های متنوع این رشته بوده که افراد بسیاری را جذب تحصیل در آن ها می کند. باید بدانید که مطابق طرح تصویب شده در دانشگاه های کشور، چند سالی است که تحصیل در رشته های مختلف پیراپزشکی بدون حضور و شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها نیز امکان پذیر است. به عبارت دیگر، تمامی افراد خواهان داشتن تحصیلات دانشگاهی می توانند با توجه به معدل کسب شده در دوران دبیرستان یکی از رشته های جذاب مجموعه پیراپزشکی را انتخاب و اقدام به ادامه تحصیل در آن نمایند. این گونه، هیچ دغدغه و نگرانی بابت داشتن وقت کم جهت مطالعه و مرور دروس مربوط به کنکور سراسری وجود نخواهد داشت. در این مقاله، موضوع خواندنی و جذاب پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98 را کاملاً بررسی می نماییم. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم و کاربردی را در زمینه پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98 به دست آورید. 

آشنایی با رشته های پیراپزشکی 

در مجموع می توان رشته پیراپزشکی را جزء رشته های مرتبط با سلامت فردی و درمان انواع بیماری های مختلف قرار داد. به بیان دیگر، پیراپزشکی شامل روش هایی است که با وجود آن ها می توان به هدف های ذکر شده دست پیدا کرد. باید به عرض برسانیم که بازار کار رشته های تعریف شده در گروه پیراپزشکی در ایران بسیار مناسب بوده و هیچ یک از افراد تحصیلکرده در این رشته ها طعم بیکاری را نمی چشند. در مجموع 5 رشته تحصیلی مختلف در گروه پیراپزشکی به چشم می خورند که در ذیل نام آن ها را برایتان ذکر می کنیم.

. کاردانی علوم آزمایشگاهی

. کاردانی بهداشت عمومی- مبارزه با بیماری ها

. کاردانی کاردانی هوشبری

. کاردانی بهداشت عمومی- بهداشت خانواده 

.کاردانی بهداشت محیط

دانشگاه هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی تبریز ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت مرند)، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی شهرستان کهنوج)، دانشگاه علوم پزشکی لرستان- خرم آباد ( محل تحصیل مؤسسه آموزش عالی سلامت درود) و دانشگاه علوم پزشکی بم مجری طرح پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98  هستند.

 

فرق پزشکی و پیراپزشکی چیست؟ 

همان گونه که در جریان هستید، هدف اصلی از ورود به رشته پزشکی به دانشگاه های کشور افزایش سلامت افراد جامعه، درمان کردن انواع بیماری ها و امراض مختلف و همچنین بازگرداندن سلامتی از دست رفته به اشخاص آسیب دیده تعیین شده است. اما در مورد رشته پیراپزشکی قضیه کمی متفاوت می نماید. بدین معنی که، به کمک این علم می توان کمک شایان توجهی به بازگردندان و یا حفظ سلامتی به افراد کرد و افراد مشغول به فعالیت در این رشته تحصیلی به عنوان مکمل کادر درمانی در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی مسئولیت هایی را بر عهده دارند.

شرایط پذیرش در بدون کنکور  پیراپزشکی 98

کسب پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 98 در گرو برخوداری از چند شرط می باشد که همگی در دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی قابل طبقه بندی هستند. راجع به شرایط عمومی باید این توضیح را بدهیم که داشتن گواهی نامه های دیپلم و پیش دانشگاهی برای پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 98 از اهمیتی اساسی برخوردار است. شرایط اختصاصی چند مورد را در برمی گیرد که از میان آن ها نداشتن هیچ گونه مشکلی از نظر جسمانی، انجام کلیه واجبات ذکر شده در هر کدام از داوطلبان و خودداری از انجام محرمات برای هر فرد، داشتن عقیده قلبی به اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را نام می بریم.

آیا در سال 98 شاهد ارائه رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور هستیم؟

در بالا به ذکر دانشگاه هایی همچون علوم پزشکی جیرفت و تبریز پرداختیم که تا سال گذشته به ارائه رشته هایی همچون علوم آزمایشگاهی، هوشبری و بهداشت محیط می پرداختند. اما در حال حاضر و در سال 98 این امکان برای داوطلبان وجود ندارد که در دانشگاه های مذکور به تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور بپردازند. 

 

در این مقاله، بحث پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی سراسری 98 را مطرح کردیم. در صورت تمایل، می توانید مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری هوشبری 98 را نیز نگاهی بیندازید. 

. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه پذیرش بدون آزمون رشته پیراپزشکی در دانشگاه سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *