بدون کنکور, پزشکی بدون آزمون

پذیرش بدون کنکور پرستاری

پذیرش بدون کنکور پرستاری

پذیرش بدون کنکور پرستاری

رشته پرستاری در ردیف رشته های گروه تجربی قرار داشته که فعالیت در آن نیاز مبرمی به داشتن مدرک معتبر دانشگاهی دارد. جالب است بدانید که این رشته محبوب از کشورهای اروپایی وارد ایران شده و نخستین مدرسه پرستاری در سال 1294 هجری شمسی در شهر ارومیه تأسیس گردید. علاوه بر این، فاطمه توانایی عنوان اولین زن پرستار اهل ایران و مرتضی حسن پور عنوان اولین پرستار مرد اهل ایران را به خود اختصاص دادند. رشته پرستاری بدون کنکور در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران ارائه می شود. از میان رشته های پرکاربرد و پرطرفدار مقطع ارشد رشته پرستاری می توان پرستاری داخلی – جراحی – پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری سالمندی، پرستاری توانبخشی، مدیریت پرستاری، پرستاری کودکان، پرستاری اورژانس و پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان را نام برد. باید به اطلاعاتتان برسانیم که به هیچ وجه امکان تحصیل در رشته پرستاری به صورت با آزمون در ایران وجود نداشته و فقط یک راه پیش روی متقاضیان گذاشته شده است. در این مقاله، مسئله پذیرش بدون کنکور پرستاری را با ذکر همه جزئیات ضروری در این زمینه به چالش می کشیم. 

پذیرش بدون کنکور پرستاری در ایران

همان طور که در بالا دیدید، به این نکته اشاره کردیم که تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه در ایران غیر ممکن است و در نهایت گفتیم که تنها یک راه برای انجام این کار در اختیار شماست. حتماً کنجکاو هستید که از این روش اطلاع پیدا کنید پس پیشنهاد میکنم به مقاله آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد سری بزنید. واقعیت این است که برای اخذ پذیرش بدون کنکور پرستاری در ایران تا همین امسال ابتدا مجبور به پاس کردن حدود 72 واحد درسی مختلف در کشور خارجی بودید که سطح کیفی دانشگاه آن از قبل توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم به تأیید رسیده بود. اما در اینجا باید به چند شرط ضروری نیز توجه لازم را مبذول داشت که این چند شرط شامل موارد ذیل می شوند: همه شما دوستان گرامی باید گواهینامه های تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را در یکی از گروه های آزمایشی تجربی و یا ریاضی فنی اخذ کرده و معدل درج شده در مدرک دیپلمتان بالاتر از 16 و در گواهی نامه پیش دانشگاهی بالاتر از 17 قید می شد. پس از اخذ تأییدیه وزارت علوم و وزارت بهداشت در مورد سطح علمی و رتبه بندی یکی از دانشگاه های کشور برای گذراندن 72 واحد درسی از رشته پرستاری فرد به خارج از کشور مهاجرت و سپس برای ادامه تحصیل به ایران بازمی گشت. تطابق چارت درسی رشته پرستاری در ایران با دانشگاه فوق الذکر بسیار ضروری به نظر می رسید. در نهایت باید بگوییم که  لزوماٌ معدل این 72 واحد اخذ شده باید بالا و میانگین نمرات اخذ شده در این دروس ضرورتاً بیشتر از 15 درنظر گرفته شده بود. اما سیاست مسئولین از سال 2019 میلادی در مورد پذیرش بدون کنکور پرستاری تغییر پیدا کرده و روش دیگری برای پذیرش پرستاری بدون کنکور اتخاذ کرده اند. در ادامه توضیحات بیشتری را راجع به این موضوع می دهیم. برای آگاهی از اعلام نتایج تیزهوشان روی لینک آبی کلیک کنید.

 شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج کشور

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور بدین صورت است که دانشجو باید تا زمان فارغ التحصیلی در آن کشور بماند. یعنی قانون بازگشت به ایران پس از گذراندن 72 واحد درسی لغو شده است. هر یک از افراد فقط در یک صورت آن هم تأیید شدن مدرک دانشگاهی در ایران و بررسی چند شرط در نظر گرفته شده می توانند مجدداٌ به ایران بازگردند. در کنار موارد ذکر شده، باید از در نظر گرفتن تسهیلاتی از جانب مسئولین برای اشخاصی که تا پیش از تغییرات به وجود آمده در این قانون به خارج مهاجرت کرده اند نیز یاد کرد. 

 در این مطلب، کلیه مطالب لازم در زمینه پذیرش بدون کنکور پرستاری را شرح دادیم. در صورت تمایل، امکان مطالعه مقاله مربوط به ثبت نام بدون کنکور سراسری97 نیز برای شما فراهم است.
 مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه پذیرش بدون کنکور  رشته پرستاری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *