مهاجرت به ترکیه

ویزای توریستی ترکیه






ویزای توریستی ترکیه

کشور ترکیه به عنوان کشوری اوراسیایی، در خاورمیانه و بخش غربی آسیا قرار گرفته است. این کشور با دارا بودن جاذبه های گردشگری بی نظیر و مشهور، همواره از مقاصد محبوب برای گردشگران محسوب می شود. نزدیکی ترکیه به کشورمان ایران نیز آن را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. انواع تفریحات مختلف، کافه ها و رستوران های متنوع، آب و هوایی عالی و مطلوب، آثاری تاریخی با معماری فوق العاده و طبیعتی بسیار زیبا موجب میل و اشتیاق زیاد ایرانیان برای بازدید از این کشور شده است. ورود به ترکیه برای بسیاری از کشورها همچون جمهوری آذربایجان، مراکش، ترکمنستان، بولیوی، گرجستان، روسیه، اردن، قرقیزستان، مغولستان، ازبکستان و همین طور ایران بدون دریافت ویزای توریستی ترکیه امکان پذیر است. اهالی کشورهای مذکور تنها زمانی نیاز به ویزا دارند که قصد اقامتی یک ساله را در ترکیه داشته باشند. در این مقاله، به بحث در مورد ویزای توریستی ترکیه برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در مورد ویزای توریستی ترکیه به دست آورید.

ویزای توریستی یکساله ترکیه

اقامت توریستی ترکیه در واقع راحت ترین نوع اقامت در ترکیه محسوب می شود و آن به نوعی از مهم ترین مزیت های آن است زیرا برای دریافت آن به پرداخت هزینه زیادی نیاز نخواهید داشت و در مدت زمانی کوتاه و با شرایطی آسان می توان آن را دریافت کرد.

نحوه دریافت ویزای توریستی یکساله ترکیه

جهت دریافت ویزای توریستی یکساله ترکیه بایستی مراحلی را طی نمایید. اولین مرحله ورود به ترکیه از یکی از مرزهای آن است که باید به شکل کاملاً قانونی صورت گیرد. پس از وارد شدن به ترکیه باید نسبت به خرید و یا اجاره خانه و همین طور اخذ راندو (وقت پذیرش) از طریق اداره مهاجرت ترکیه ( اداره کوچ دایرسی) اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که این اداره باید در شهر محل سکونت شما باشد. تا پیش از گرفتن وقت پذیرش شما ملزم به تهیه مدارکی چند از جمله بیمه یک ساله از اکثر شعبه های بانک ها و شرکت های بیمه، چهار قطعه عکس رنگی در اندازه 4*3، ترجمه پاسپورت ورود به ترکیه به زبان ترکی ( ترجمه پاسپورت باید به تأیید محضر دفتر اسناد رسمی ترکیه رسیده باشد)، تحویل اصل پاسپورت فرد متقاضی و همین طور کپی از تمامی صفحه های می باشید.

در روز تعیین شده برای پذیرش، باید رأس ساعت به اداره امنیتی ترکیه مراجعه و در دفتر امور اتباع خارجی با تحویل مدارک اقدام به تشکیل پرونده کنید. دقت داشته باشید که در زمان مراجعه حضوری به اداره امنیت باید جهت کارت، اقامت تزکرسی و ویزا مبلغی برابر با 550 لیر را برای هر نفر پرداخت نمایید. پس از پایان کار، کارت مورد نظر به درب منزل شما ارسال می شود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ویزای توریستی ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مدارک ویزای توریستی ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه ویزای توریستی ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *