مهاجرت به سوئد

هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد






 


هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد

کشور پیشرفته و توسعه یافته سوئد دارای یکی از بهترین و موفق ترین سیستم های آموزشی جهان است. تحصیل در سوئد برای همه دانش آموزان فارغ از رنگ پوست، جنسیت، ملیت و مذهب رایگان است. مدارس دولتی هیچ هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کنند و در عین حال بهترین امکانات آموزشی و پژوهشی را ارائه می دهند.

جمعیت کشور سوئد ده میلیون است و حدود 10% از این ده میلیون را مهاجرین تشکیل می دهند. به همین دلیل مدارس سوئد ، فقط محل تحصیل دانش آموزان سوئدی نیست و فرزندان مهاجرین هم در این مدارس تحصیل می کنند.

یکی از دغدغه های والدینی که به همراه فرزندانشان به سوئد مهاجرت می کنند یا فرزندانشان دور از آن ها در مدارس سوئد تحصیل می کنند، در مورد هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد است.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به اطلاعاتی در مورد هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد بپردازیم:

به طور کلی هزینه مسکن در شهرهایی مثل استکهلم، گوتنبرگ و مالمو بیشتر از شهرهای دیگر است. در صورتی که دانش آموزی به همراه خانواده اش در سوئد زندگی کند، هزینه مسکن در این کشور به صورت زیر است.

هزینه

مسکن

2 تا 4 میلیون کرون

خرید یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

5/1 تا 2 میلیون کرون

خرید یک آپارتمان یک خوابه در حومه شهر

10.000 تا 12.000 کرون

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

5000 تا 7000 کرون

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در حومه شهر

 

هزینه مدارس شبانه روزی در سوئد

تحصیل در مدارس دولتی سوئد رایگان است و این مدارس از نظر علمی در سطح خیلی بالایی قرار دارند و امکانات آموزشی با کیفیتی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. تعداد محدودی مدارس شبانه روزی هم در سوئد وجود دارند که برنامه های آموزشی و تفریحی منحصر به فردی دارند.

 این مدارس دارای خوابگاه هستند. معمولاً والدینی که برنامه های خاصی را برای فرزندانشان در نظر گرفته اند و می خواهند که آن ها در آینده موقعیت های شغلی خاصی را به دست بیاورند. فرزندانشان را به مدارس شبانه روزی می فرستند. در این حالت خوابگاه های این مدارس محل سکونت اصلی دانش آموزان هستند. هزینه اقامت در این خوابگاه ها بالاست و دانش آموزان بین المللی باید اسکان در آن ها، با  توجه به مقطع تحصیلی، ماهیانه مبلغی بین 360 تا 400 هزار کرون بپردازند.

در این مقاله موضوع هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «دوره های تحصیل در سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد و سایر هزینه های زندگی در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *