آیدانیتو > هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه
مهاجرت به ترکیه

هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه






هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه

کشور ترکیه را می توان از جمله توسعه یافته ترین کشورها در دنیا به شما آورد. کشوری که بخشی از آن در اروپا واقع شده و جذابیت های توریستی بسیاری برای مردم و گردشگران دارد. مهاجرت و اقامت دائم به قصد ادامه تحصیلات در این کشور پیشرفته و متمدن همواره مورد توجه علاقه مندان و مشتاقان تحصیل در خارج از کشور بوده است، به طور کلی می توان گفت که شمار افراد مایل به ادامه تحصیل در ترکیه بسیار بالاست. این امر در مورد مردم کشور ما ایران نیز صدق می کند. باید بگوییم که همسایگی ترکیه با ایران و موقعیت جغرافیایی بسیار عالی این کشور را می توان از علت های این امر دانست. البته علاوه بر عوامل ذکر شده، وجود معتبرترین و باکیفیت ترین مراکز دانشگاهی و مدارس در این کشور می تواند از دیگر دلایل رغبت افراد جهت مهاجرت برای تحصیل در ترکیه باشد. اما در این میان از جمله مهم ترین نیازهای هر دانش آموز یا دانشجوی مشغول به تحصیل در این کشور، اطلاع از هزینه های زندگی به خصوص هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه است. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات و آگاهی لازم را در زمینه هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه به دست آورید.

انواع مسکن دانش آموزی در ترکیه

باید خاطر نشان کنیم که هر دانش آموز مشغول به تحصیل در ترکیه به طور معمول در طول دوران تحصیل خود در یکی از اماکن زیر سکونت دارد:

  • آپارتمان
  • سکونت در خانه خانواده های محلی ترکیه (Homestay)
  • خوابگاه های مختص دانش آموزان

هزینه اجاره و خرید آپارتمان در ترکیه

دانش آموزان مقیم در ترکیه ممکن است جهت اقامت، آپارتمان ها را انتخاب کنند. در این قسمت، به ذکر نرخ خرید و اجاره آپارتمان برای دانش آموزان مهاجر در مناطق مختلف شهری در ترکیه می پردازیم.

نرخ اجاره ماهیانه خانه در ترکیه

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای ترکیه 134605 لیر
  • اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهرهای ترکیه 80759 لیر
  • اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهرهای ترکیه 142970 لیر
  • اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهرهای ترکیه 235352 لیر

نرخ خرید آپارتمان در ترکیه

قیمت خرید آپارتمان خارج از مرکز شهرهای ترکیه ( به ازای هر متر مربع ) 307123 لیر

قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهرهای ترکیه 593612 لیر

اقامت دانش آموزان بین المللی ترکیه در Homestay

این نوع از مسکن به معنای زندگی با خانواده ای مورد اعتماد در ترکیه است. به عبارت دیگر، دانشجو وعده های غذایی را با خانواده میل کرده و یک اتاق شخصی به وی اختصاص داده می شود. در انتخاب این نوع خانواده ها دقت و وسواس زیادی به خرج داده می شود و در نتیجه، فضا بسیار امن است و فرد بدون هیچ گونه نگرانی در منزل خانواده مورد نظرش زندگی می کند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه زندگی دانش آموزان در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه هزینه مسکن دانش آموزان در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *