مهاجرت به سوئد

هزینه زندگی دانش آموزان در سوئد






 


هزینه زندگی دانش آموزان در سوئد

بر اساس ارزش های نظام آموزشی سوئد ، همه افراد، فارغ از جنسیت، نژاد، قومیت، مذهب و… باید امکان تحصیل رایگان داشته باشند. این عقیده به علاوه امکانات پژوهشی و آموزشی بسیار با کیفیت، مدارس سوئد را در لیست بهترین مدارس جهان قرار داده اند.

تحصیل در سوئد برای کودکان هفت تا شانزده ساله اجباری است. همه کودکان باید این دوره 9 ساله را پشت سر بگذارند. بعد از 9 سال هر فردی حق انتخاب دارد که وارد دوره سه ساله دبیرستان بشود یا نه. البته بیشتر شهروندان سوئدی در دبیرستان ثبت نام می کنند. این دوره اختیاری در نهایت به کالج، دانشگاه یا اخذ مدارک فنی و حرفه ای و کار کردن در این زمینه ختم می شود.

کشور سوئد تقریباً ۱۰ میلیون جمعیت دارد. همه این ۱۰میلیون شهروندان سوئدی نیستند و بخشی از آن را مهاجران تشکیل می دهند. همه ساله افراد زیادی با روش های مختلفی همراه اعضای خانواده شان به سوئد مهاجرت می کنند. معمولاً یکی از دغدغه های مهاجرانی که فرزند دارند در مورد هزینه زندگی دانش آموزان در سوئد است.

طبیعی است که مهاجران بخواهند در مورد انواع هزینه های زندگی در کشوری که به آن نقل مکان می کنند آگاه شوند. در این مقاله تلاش کرده ایم که به هزینه زندگی دانش آموزان در سوئد بپردازیم.

هزینه تحصیل دانش آموزان در سوئد

مدارس دولتی در سوئد برای همه رایگان هستند و فرزندان مهاجرینی که در این کشور اجازه اقامت داشته باشد هم می توانند از تحصیل رایگان در این مدارس که امکاناتش هم در سطح خیلی بالایی است بهره ببرند.

فقط تعداد کمی از مدارس خصوصی شبانه روزی که امکانات ویژه ای را فراهم می کنند و مدارس بین المللی که سیستم آموزش شان با سیستم آموزشی سوئد متفاوت است شهریه دریافت می کنند.

انواع هزینه های زندگی دانش آموزان در سوئد

علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی دانش آموزان در سوئد شامل هزینه هایی مثل هزینه خورد و خوراک، پوشاک، تفریح، امکانات بهداشتی، رفت و آمد و… هم می شود. در ادامه به این هزینه ها می پردازیم (قیمت ها به واحد پول سوئد، یعنی کرون، هستند)

قیمت

مواد غذایی

10،81 کرون

یک لیتر شیر

21،31  کرون

500 گرم نان تازه سفید

23،87 کرون

یک کیلو گرم برنج

26،92 کرون

12 عدد تخم مرغ

85،06 کرون

یک کیلوگرم پنیر محلی

92،91 کرون

یک کیلوگرم گوشت سینه مرغ

23،93 کرون

یک کیلوگرم سیب

20،95 کرون

یک کیلوگرم موز

22،78 کرون

یک کیلوگرم پرتقال

27،31 کرون

یک کیلوگرم گوجه

9،65 کرون

یک کیلوگرم سیب زمینی

10،52 کرون

یک کیلوگرم پیاز

 

 

 

هزینه

رفت و آمد

29،00 کرون

بلیط یک طرفه وسایل نقلیه عمومی

750،00 کرون

هزینه ماهیانه رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی

 

هزینه

ورزش و تفریح

329،01 کرون

هزینه ماهیانه عضویت در باشگاه ورزشی

206،73 کرون

یک ساعت ورزش تنیس در هفته

257 کرون

دو بلیط سینما

895 کرون

دو بلیط تئاتر

 

هزینه

کفش و لباس

862،83 کرون

شلوار جین

345،54 کرون

یک پیراهن دخترانه تابستانی

887،82 کرون

یک جفت کفش اسپرت NIKE

 

در این مقاله به موضوع هزینه زندگی دانش آموزان در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه مسکن دانش آموزان در سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های مختلف زندگی در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *