آیدانیتو > هزینه تحصیل در آلمان
مهاجرت به آلمان

هزینه تحصیل در آلمان






 


هزینه تحصیل در آلمان

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری توسعه یافته در قاره اروپا و پایتخت آن برلین است. نظام سیاسی آلمان جمهوری فدرال دموکتراتیک پارلمانی و دارای 16 ایالت است. ایالت هایی که در بعضی موضوعات مستقل عمل می کنند. زبان رسمی این کشور آلمانی است و 95% مردم به این زبان صحبت می کنند.

اقتصاد آلمان بسیار پررونق و در حال حاضر ثروتمندترین کشور اروپایی است. شاید یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم اقتصادی این کشور این باشد که بر پایه علم بنا شده است و از نظر پزشکی، فیزیک و شیمی بسیار پیشرفته است.

تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمانی مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی است. چون این دانشگاه ها از نظر علمی در سطح  خیلی بالایی قرار دارند و هزینه تحصیل در آلمان بسیار پایین است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان

از سال 2014 تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. اکثر دانشگاه های آلمانی منابع مالی خودشان را توسط دولت و ایالتی که در آن قرار دارند تأمین می کنند. در نتیجه فقط مقدار کمی از هزینه های مورد نیاز را به واسطه شهریه تأمین می کنند.

در نتیجه ی لغو هزینه تحصیل در آلمان ، از اکتبر 2014، فقط هزینه نمادینی در هر ترم تحصیلی پرداخت می شود که بسیار کم است. همه دانشجویان باید این هزینه را بپردازند و در واقع این مبلغ صرف ثبت نام، هزینه های استفاده از کافه و رستوان دانشگاه، مکان های ورزشی و اقامتگاه های دانشجویی می شود.

به علاوه دانشجویان با پرداخت این هزینه می توانند از وسایل نقلیه عمومی هم استفاده کنند. در بیشتر استان های آلمان با ارائه کارت دانشجویی، می توان  از اتوبوس ها و قطارهای شهری برای رفت و آمد استفاده کرد و مبلغ آن از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت و بین 150 تا 300 یورو است.

هزینه زندگی در آلمان

برای ادامه تحصیل در کشور آلمان، علاوه بر هزینه تحصیل در آلمان باید به هزینه زندگی هم فکر کرد. هزینه زندگی در آلمان، از استانی به استانی دیگر متفاوت است و هزینه های زندگی در یک شهر بزرگ صنعتی یا شهری دانشگاهی شبیه به هزینه های زندگی در شهرهای کوچک نیست.

برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان، بهترین کار هم خانه شدن دانشجوهاست. دانشگاه ها هم اقامت گاه هایی را برای دانشجویان فراهم می کنند که می توان با هزینه خیلی پایین ساکن آن ها شد. در این خوابگاه ها معمولاً هر دانشجویی یک اتاق خواب کوچک دارد و آشپزخانه مشترک است.

برای اقامت در این خوابگاه ها باید ماهیانه 200 تا 400 یورو پرداخت و هزینه ماهیانه هم خانه شدن با دانشجویان دیگر، در یک آپارتمان، 300 تا 500 یورو است.

به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی دانشجویی در آلمان، که شامل هزینه اجاره خانه، بیمه، خورد و خوراک، تفریح، نیازهای آموزشی و… است، ماهیانه به 660 یورو می رسد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان

بر خلاف دانشگاه های دولتی، برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان باید شهریه پرداخت کرد و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، در آلمان، حداقل 20/000 یورو است.

در این مقاله به بررسی هزینه تحصیل در آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ پذیرش از  دانشگاه های آلمان، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *