تکمیل ظرفیت آزاد

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

مرحله تکمیل ظرفیت چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه سراسری تحت عنوان فرصتی خاص و استثنایی مطرح شده است که امکان انتخاب رشته را مجدداً برای افراد علاقمند به تحصیل در مراکز دانشگاهی فراهم می کند. در صورتی که داوطلبی نتوانسته در هیچ کدام از رشته محل های انتخابی خود در زمان انتخاب رشته آزاد پذیرفته شود و یا حتی علاقه چندانی به رشته تحصیلی خود در دانشگاه ندارد فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمان تعیین شده توسط سایت دانشگاه آزاد را دارد.

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به صورت آنلاین و در سایت سازمان سنجش و پژوهش آزاد اسلامی به اطلاع شرکت کنندگان می رسد و افراد پذیرفته شده در این دوره پس از انجام ثبت نام و تهیه مدارک در خواستی اقدام به شروع تحصیل خود در دانشگاه آزاد در رشته قبولی می کنند. با مطالعه نوشته حاضر در رابطه با زمان، نحوه و اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اطلاعاتی را در این رابطه به دست آورید.

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام می شود؟

تمامی داوطلبانی که دست به انتخاب رشته در زمان تعیین شده برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد می زنند هم زمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی امکان انجام انتخاب واحد و شروع ترم تحصیلی را دارند. در نتیجه مبرهم است که تا آن تاریخ نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان رسیده است. در سال جاری نتایج تکمیل ظرفیت آزاد 98 در رشته های با آزمون در ماه مهر در سایت دانشگاه آزاد انتشار پیدا کرد. در صورت برگزاری دوره تکمیل ظرفیت این دانشگاه برای سال 99 باید تا سال آینده صبر کرد.

نتایج تکمیل ظرفیت آزاد به چه نحوی اعلام می شود؟

نتایج تکمیل ظرفیت آزاد در سایت رسمی این دانشگاه به آدرس azmoon.org قابل مشاهده و پیگیری است. لینک فعال اعلام نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور آزاد در تاریخ مشخصی در این سایت گذاشته می شود.

آیا می توان به نتایج تکمیل ظرفیت آزاد اعتراض کرد؟

مسلم است که بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد افراد بسیاری به نتیجه اعلام شده معترض باشند. از این جهت، سایت دانشگاه آزاد فرصت اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت را در اختیار داوطلبان قرار داده است. هر داوطلب برای اعتراض به نتایج باید با مراجعه به سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد اسلامی و طی فرایندهای ضروری اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

نکته بسیار مهم و قابل ذکر این که اگر دانشجو در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قبول شود. به هیچ وجه امکان تحصیل در رشته محل قبلی خودش را ندارد و حتماً باید در رشته محل مورد قبولی خود در دوره تکمیل ظرفیت ثبت نام کند.

سؤالات متداول در رابطه با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

1. جهت مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت آزاد به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت آزاد به کد دسترسی و شماره ملی نیاز دارد.

2. تاریخ انتشار نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد کی است؟

باید عرض کنیم که زمان دقیقی نمی توان برای اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد اعلام کرد. ولی به طور مسلم تا پیش از آغاز نیمسال دوم یعنی بهمن ماه این نتایج تکمیل ظرفیت به عرض افراد شرکت کننده می رسد.
نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد انتخاب رشته خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *