بدون کنکور

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن تعداد بالای دانشجو در واحدها و مقاطع تحصیلی مختلف در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی استقبال خوبی را از افراد متقاضی ادامه تحصیل و داشتن تحصیلات دانشگاهی به عمل می آورد. در حال حاضر شاهد وجود حداقل یک مرکز دانشگاهی از دانشگاه آزاد در تمامی شهرهای کشور هستیم. از طرف دیگر تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کاردانی، کارشناسی، ارشد و همین طور مقطع دکتری به هر  دو شکل بدون آزمون و با آزمون در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی از جمله واحد اصفهان، تهران، شیراز و غیره خدمت متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل ارائه می گردد. از جمله سؤالاتی که  در زمان ثبت نام در هر یک از مقاطع تحصیلی این دانشگاه در ذهن داوطلبان شکل می گیرد در رابطه با مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد است. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به بحث در رابطه با مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد به دست آورید.

ثبت نام کاردانی بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی جهت ورود به مقطع کاردانی در دو بخش کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته صورت می پذیرد. تنها تفاوت این دو مقطع در این است که کاردانی ناپیوسته برای متقاضیان و داوطلبان دارای گواهی نامه پیش دانشگاهی در رشته های مختلف از جمله تجربی، انسانی و ریاضی است و دوره کاردانی پیوسته از آن دست دوره هایی است که فرد با داشتن دیپلم سه ساله یکی از رشته های نظری یعنی همان تجربی، ریاضی و انسانی و یا دیپلم کارودانش یا فنی و حرفه ای فرصت شرکت در آن را برای ورود به انواع رشته های تحصیلی دانشگاهی دارد. ثبت نام در این مقطع تحصیلی از دانشگاه آزاد یعنی مقطع کاردانی در سایتی به آدرس azmoon.org یعنی سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می پذیرد.

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی

در رابطه با مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد در دوره کاردانی باید عرض کنیم که مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد برای دانشجویان ورودی مهرماه از اواسط مرداد تا بیستم شهریور ماه بود و در حال حاضر این زمان برای دوره اول به اتمام رسیده است. اما مهلت بعدی در نظر گرفته شده برای انجام ثبت نام در این مقطع  اواسط ماه دی 98 است برای اطلاع دقیق از مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد در دومین مرحله با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

ثبت نام کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد نیز همچون دوره کاردانی در دو بخش کارشناسی پیوسته و ناپیوسته صورت می پذیرد. انجام ثبت نام در این مقطع به شکل بدون آزمون و فقط تا انجام یک ثبت نام ساده در سایت دانشگاه آزاد و طی کردن فرایندهای لازم در طول ثبت نام انجام می پذیرد.

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی

تاریخ ثبت نام دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی تمامی رشته های تحصیلی همچون دوره کاردانی از اواسط ماه مرداد 1398 تا همین چند روز پیش یعنی 20 شهریور ماه بود. البته این تاریخ ثبت نام دانشگاه آزاد برای دوره اول جذب دانشجو در دوره کارشناسی بود و هنوز ثبت نام مرحله دوم که در دی ماه انجام می شود را در پیش رو داریم.

مهلت ثبت نام رشته های با آزمون آزاد

علی رغم پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در بخش اعظمی از رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فقط بر طبق نمره به دست آمده از آزمون سراسری انجام می گیرد. در میان رشته محل های مذکور می توان از رشته های پیراپزشکی و پزشکی در گروه تجربی و یا رشته محل های پرطرفداری همچون عمران، روانشناسی، آموزش زبان انگلیسی در شهرهایی همچون تهران یاد کرد. کلیه متقاضیان این قبیل از رشته محل ها باید پس از طی فرایند پر فراز و نشیب ثبت نام و به دست آوردن تراز و رتبه قبولی اقدامات لازم را برای ثبت نام در رشته محل مورد خود انجام بدهند. تاریخ ثبت نام دانشگاه آزاد در رشته های با کنکور و برای افراد ورودی مهر 98 در بهمن ماه سال 1397 انجام شد. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام دانشگاه آزاد مختص رشته های با آزمون باید تا زمان انتشار اطلاعیه سازمان سنجش صبر کرد.
در پایان مقاله مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌کنیم به مقاله اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 98 هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از جزئیات کامل مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *