آیدانیتو > مهاجرت به استرالیا
منتخب مهاجرت, مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

 


مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا از جمله بی نظیرترین و مناسب ترین کشورها جهت مهاجرت و داشتن زندگی خوب است. قابل توجه شما دوستان که این کشور از جمله کشورهای قرار گرفته در میان فهرست 36 کشور دارای شاخص زندگی بهتر است که این فهرست مذکور به وسیله سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تهیه شده است. این شاخص علاوه بر موفقیت های اقتصادی مجموعه وسیعی از عوامل رضایت بخش را نیز شامل می شود. علاوه بر این، استرالیا در شاخص هایی همچون مشارکت مدنی، استخدام، آموزش، سلامتی و کیفیت مسکن نیز رتبه خوبی را به دست آورده است. در نتیجه، این کشور علاوه بر مقصدی عالی و مورد توجه برای گردشگران مهاجران زیادی را نیز جهت اشتغال به کار و یا تحصیل به سمت خود جذب می کند. در این مقاله، به بحث در مورد مهاجرت به استرالیا پرداخته می شود. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعاتی مفید در رابطه با مهاجرت به استرالیا دسترسی پیدا کنید.

علل مهاجرت به استرالیا

پایین ترین سطح آلودگی هوا، انواع مختلف اکوسیستم و سواحل ماسه ای دیدنی هر فردی را مجذوب زندگی در استرالیا می کند. کشوری دارای فرهنگ چندگانه که تعداد 1200 مؤسسه آموزش عالی را در خود جای داده است. علاوه بر این ها، وجود شرایط کاری مناسب و فرهنگی چندگانه استرالیا را به یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت مهاجرت کاری و تحصیلی تبدیل کرده و این موضوع یکی از عواملی است که هر فرد را جهت مهاجرت به استرالیا مصمم تر می کند.

روش های مهاجرت به استرالیا

جهت مهاجرت به استرالیا روش های مختلفی پیش روی افراد قرار داده شده است. به عبارت دیگر، دریافت ویزای خانواده، ویزای کارآموزی و تحصیلی و ویزای مهاجرت کاری را می توان از روش های مهاجرت به استرالیا در نظر گرفت. در زیر، به توضیح روش های مهاجرت به استرالیا برای شما دوستان عزیز می پردازیم:

1-مهاجرت از طریق ویزای شغلی و مهارت کاری

از جمله مهم ترین دلایل مهاجرت به استرالیا داشتن آینده شغلی بهتر بوده که می تواند شامل حال هر کسی شود. جهت کسب ویزای کاری این کشور اشتغال به کار و داشتن مهارت در یکی از ردیف های شغلی معرفی شده در استرالیا ضروری است. برای مهاجرت کاری به استرالیا تمامی افراد متقاضی ویزای شغلی و مهارت کاری باید حداقل 60 امتیاز را به وسیله سابقه کاری، قابلیت ها و مهارت های خود و همسر، سن، نمره آیلتس و میزان تحصیلات به دست آورند. جهت دریافت این نوع از ویزا تکمیل فرمی که مدت اعتبار آن تا دو سال بعد از ارسال آن به دولت استرالیا بوده به عنوان اولین مرحله دریافت ویزای شغلی و مهارت کاری محسوب می شود. پس از گذشت یک تا سه ماه از ارسال این فرم توسط متقاضی فرم در خواست ویزای شغلی برای وی فرستاده شده و جهت تکمیل و تحویل آن 60 روز زمان در اختیار متقاضیان گذاشته می شود. از جمله شرایط ضروری برای اخذ ویزای شغلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن کمتر از 45 سال
  • داشتن تبحر و مهارت در زبان انگلیسی
  • برخورداری از سلامت جسمانی کامل
  • نداشتن سوء سابقه از جانب متقاضی
  • داشتن توانایی و مهارت لازم در حرفه انتخابی

2-مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی و کارآموزی

اخذ ویزای تحصیلی به تمامی متقاضیان فرصت ادامه تحصیل بدون داشتن محدودیت سنی را می دهد. اخذ ویزای تحصیلی و کارآموزی این مکان را به اشخاص می دهد که تا زمان پایان تحصیلات خود در استرالیا زندگی کنند. حتی این زمان در برخی مواقع تا پنج سال نیز قابل تمدید است. امکان اشتغال به کار حداکثر تا 40 ساعت پس از شروع تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استرالیا پس از گذشت دو هفته از شروع دوران تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. از جمله شرایط مهاجرت به استرالیا به وسیله ویزای تحصیلی و کارآموزی می توان به داشتن ظرفیت پذیرش دانشجو از جانب مؤسسه مورد نظر، تسلط کامل به زبان انگلیسی، رضایت نامه والدین برای افراد زیر 18 سال، تمکن مالی خانواده متقاضی جهت تأمین مخارج فرزند زیر 18 سال مشغول به تحصیل در استرالیا، داشتن حداقل شصت سال سن برای فرد متقاضی و برخورداری از بیمه سلامت اشاره کرد

3-مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای خانوادگی

از دیگر راه های مهاجرت به استرالیا می توان به اخذ ویزاهایی مربوط به مهاجرت شریک زندگی، فرزندان، بستگان و والدین اشاره کرد. دریافت این نوع ویزا از طریق همسر و یا نامزد مقیم در استرالیا امکان پذیر بوده و افرادی را در بر می گیرد که شهروند نیوزلند بوده و اقامت دائم استرالیا را دارند. ویزای خانوادگی شامل حال افرادی می شود که یا فرزند خانواده ای بوده و یا به فرزندی پذیرفته شده اند. البته اشخاص لزوماً باید مجرد باشند و کمتر از 18 سال سن داشته باشند.

فرزندان بین 18 تا 25 سال در صورت دانشجوی تمام وقت یا مجرد بودن و همچنین عدم توانایی انجام کار و داشتن وابستگی مالی به خانواده مشمول این ویزا هستند. باید بگوییم که امکان دریافت ویزای خانوادگی برای کودکان بی سرپرست تحت حمایت یکی از بستگان شهروند استرالیا و یا بستگان مقیم این کشور نیز مهیاست. علاوه بر این ها، افراد سالمند نیازمند به حمایت یکی از بستگان شهروند یا مقیم استرالیا نیز می توانند به راحتی این ویزا را دریافت نمایند. در صورت اقامت تنها بازمانده اقوام در این کشور اخذ ویزای خانوادگی جهت مهاجرت به استرالیا نیز برایتان وجود دارد.

4-مهاجرت به استرالیا از طریق اعطای تابعیت

مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت تابعیت این کشور نیز برای افراد میسر است. بدین صورت که شخص اقدام به تکمیل فرم شهروندی جهت تأیید اعتبار و مشخصات خویش کرده و آن را به همراه سایر مدارک و مستندات ارائه کند. بعد از تأیید این درخواست از شخص متقاضی جهت شرکت در مراسم سوگند نامه شهروندی دعوت به عمل می آید. از جمله شرایط اخذ تابعیت جهت مهاجرت به استرالیا می توان به تسلط بسیار بالا در زبان انگلیسی، کسب امتیاز لازم در آزمون تابعیت استرالیا ( لازم به ذکر است که افراد بالای 60 سال نیازی به شرکت در این آزمون ندارند)، داشتن تصمیم قطعی به اقامت در استرالیا، حداقل یک سال اقامت در استرالیا پیش از اقدام جهت تابعیت و عدم ترک استرالیا بیشتر از 90 روز در سال پیش از اقدام به تکمیل فرم درخواست اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مهاجرت به استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اقامت دائم استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه مهاجرت به استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *