مهاجرت به استرالیا

اقامت دائم استرالیا






اقامت دائم استرالیا

کشور استرالیا یکی از مورد توجه ترین و بهترین مناطق جهان برای اشتغال به حرفه ای پر درآمد و یا گذراندن زندگی شاد و بی دغدغه به حساب می آید. بر طبق اطلاعات منتشر شده توسط مراکز آماری شناخته شده و معتبر، اقتصاد قوی استرالیا جزء پنج اقتصاد در حال پیشرفت و منعطف جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که در طول مدت 22 سال یعنی از سال 1991 تا 2012 میلادی، کشور استرالیا رشد اقتصادی غیر قابل مقایسه ای با سایر کشورهای بزرگ، پیشرفته و متمدن را تجربه کرده که در نوع خود بی نظیر است. با این تفاسیر، علاقه شدید مردم به مهاجرت و اقامت دائم در استرالیا جهت کار و یا تحصیل چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. در صورتی که شما نیز تصمیم به اخذ اقامت دائم استرالیا را دارید، شناخت راه های رسیدن به این امر برایتان ضرورت دارد. در نتیجه، این مقاله را به بحث در مورد اقامت دائم استرالیا اختصاص داده ایم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری و مفید را در رابطه با اقامت دائم استرالیا به دست آورید.

راه های اخذ اقامت دائم استرالیا

جهت اخذ اقامت دائم استرالیا راه های مختلفی وجود دارد که در زیر علاوه بر نام بردن از آن ها به ارائه توضیحاتی مختصر در مورد هر یک می پردازیم:

اقامت دائم استرالیا از طریق کار

مهاجرت کاری به استرالیا از جمله بهترین راه های اقامت استرالیا به شمار رفته و مختص افرادی است که توانایی و مهارت خوبی در زمینه تخصصی خود دارند. در صورت داشتن مهارتی خاص و خبره بودن در کاری، امکان اخذ ویزای اسکیل ( Skilled Visa ) برایتان وجود دارد. به عبارتی پس از طی مراحلی همچون اعلام درخواست به استرالیا، بررسی وضعیت شما و کسب امتیازات کافی جهت ورود به استرالیا، اخذ اقامت دائم استرالیا برای شما میسر است.

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

در صورت داشتن تصمیم جدی به تحصیل در استرالیا، اخذ پذیرش و یا بورسیه از یکی از دانشگاه های این کشور ضروری به نظر می رسد. بدین گونه، امکان اقامت شما در استرالیا فراهم شده و حتی پس از فارغ التحصیلی می توانید کار مورد نظر خود را یافته و موفق به اخذ اقامت دائم استرالیا شوید.

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای بازنشستگی

در صورت بازنشسته شدن از کار و تمایل به گذراندن دوران بازنشستگی در استرالیا می توانید نسبت به تهیه ویزای بازنشستگی اقدام نمایید. نکته مورد توجه این که شخص بازنشسته لزوماً باید سرمایه کافی جهت زندگی در استرالیا را داشته باشد. شرایط زندگی عالی و مفرح و همین طور آب و هوای خوب موجب جذب افراد مسن و بازنشسته به گذراندن ادامه زندگی در استرالیا می شوند.

اقامت دائم استرالیا از طریق حمایت کارفرما

در صورت اشتغال به کار در یکی از سازمان های زیر مجموعه شرکت های داخل استرالیا و یا انتقال محل کارتان به این کشور به راحتی می توانید تحت حمایت کار فرمای خود قرار گرفته و اقامت دائم در استرالیا داشته باشید.

اخذ اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در استرالیا

باید بگوییم که ثبت شرکت در استرالیا خود به تنهایی موجب اخذ اقامت دائم در استرالیا نمی شود. به عبارت دیگر، هر فرد بعد از انجام فرایند ثبت شرکت در استرالیا و همین طور تکمیل مدارک، اجازه ورود به استرالیا را دریافت می کند. این فرد پس از ورود و استقرار در این کشور موظف است که شرکت را راه اندازی و دو نفر را نیز استخدام کند. بدین ترتیب وی می تواند اقامت خود و اعضای خانواده اش ( شامل فرزندان زیر 21 سال و همسر ) را اخذ نماید. صاحب کسب و کار می تواند پس از گذشت چهار سال از اقامت در کشور استرالیا و پرداخت به موقع حقوق دولتی و مالیات تابعیت این کشور را دریافت کند.

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای کسب و کار و تجارت

یکی دیگر از روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم استرالیا دریافت ویزای کسب و کار و تجارت ( Business and Investments ) بوده که بسیار مورد توجه افراد متخصص و ماهر در امر کسب و کار است . در صورت داشتن تصمیم برای راه اندازی کسب و کاری در استرالیا حتماً نسبت به دریافت این ویزای 4 ساله و موقت اقدام نمایید. بعد از تمام شدن زمان اعتبار ویزا یعنی چهار سال وضعیت شما مورد بررسی قرار می گیرد.

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای خانواده

در صورت سکونت یکی از اعضاء خانواده و یا اقوام نزدیک در استرالیا، امکان دادن درخواست برای ویزای خانواده وجود دارد. بدین ترتیب، با دریافت این نوع از ویزا فرصت پیوستن به اعضاء خانواده و اقوام نزدیک برایتان میسر می شود. هدف دولت استرالیا از در اختیار گذاشتن این ویزا به افراد گرد هم آمدن اعضاء خانواده و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده است. دقت کنید که در ویزای خانواده، فرد ساکن در استرالیا لزوماً باید سنی بیشتر از 18 سال داشته و به نوعی ضامن شما به شمار بیاید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اقامت دائم استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل بزنید.

اگر سوالی در زمینه اقامت دائم استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *