آیدانیتو > منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی
برنامه ریزی و منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی






منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و بین المللی در دنیا امری ضروری به نظر می رسد. در حقیقت، زندگی توسعه یافته ی امروزی بدون آشنایی با فرهنگ و تمدن سایر کشورهای جهان و تحولات هنری و ادبی آنها امری بعید است. یکی از رشته های محبوب و مورد توجه در مجموعه زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی است. رشته ای لذت بخش و جذاب که امکان آشنایی دانشجو را با آثار جدید و قدیم دنیا و نقد ادبی آن ها را فراهم می کند. از دیگر جذابیت های این رشته دانشگاهی می توان به بررسی و نقد متونی همانند فیلم، رمان، نمایش نامه و شعر از نقطه نظرهای سیاسی و اجتماعی اشاره کرد. در رشته زبان و ادبیات انگلیسی ادبیات پست مدرن، دوره بازگشت پادشاهی، و دوره رمانتیک نیز مورد تحلیل قرار می گیرند. در صورتی که شما نیز علاقه خاصی به زبان انگلیسی علی الخصوص رشته ادبیات دارید و از طرفی از مطالعه ادبیات و متون ادبی نیز لذت می برید، تحصیل در این رشته به شما پیشنهاد می شود. در مورد بازار کار رشته زبان و ادبیات انگلیسی نیز باید بگوییم که فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان راهنمای تورهای گردشگری، مترجم، معلم، استاد دانشگاه ها و تأسیس کمپین های تبلیغاتی فعالیت داشته باشند.

رشته زبان و ادبیات انگلیسی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری در ایران مورد تدریس قرار می گیرد. افراد بسیاری پس از به پایان رساندن مقطع کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری را بپردازند. از این رو توجه به انتخاب منابعی جامع و مفید جهت مطالعه و قبولی در آزمون دکتری زبان و ادبیات انگلیسی اهمیتی خاص پیدا می کند. جهت خارج کردن داوطلبان از سردرگمی موضوع مقاله حاضر را به ذکر منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی اختصاص می دهیم. پس ما را همراهی کنید تا آشنایی کافی را با منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی پیدا کنید.

 

 

نام درس

نام کتاب

نویسنده

انتشارات

شعر معاصر انگلیسی

2

Twentieth-century American poetry

Beach christopher

Cambridge university press

The norton Anthology of English literature 7th Edition

Green blatt stephen

 

شناخت ادبیات

on literature london and new york

milletr.j.Hillis

 

ادبیات قرن 18-17

The norton Anthology of English literature

  

نقد ادبی

Literary Theory the basics

Bertens, hans

 

Critical theory today

Tysonlois

 

The norton anthology of theory and criticism

Cain william.E

 

A history of literary criticism

Habib m.a.r

 

Literary criticism 4 th edition

Bressler charles E

 

فنون و صناعات

A Glossary of literary terms

Abrams .m.h

 

The norton anthology of english literature ,7th edition

Greenblatt stephen

 

ظرفیت دکتری ادبیات انگلیسی

در مورد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و در مقطع دکتری باید بگوییم که مطابق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری کمترین ظرفیت پذیرش در این رشته به دانشگاه تهران و با ظرفیت پذیرش یک نفر تعلق دارد. اما بالاترین ظرفیت پذیرش به پردیس دانشگاه تهران واقع در کیش اختصاص دارد که هفت نفر را در دکتری زبان و ادبیات انگلیسی پذیرش می کند. 

در این مقاله به تحلیل و بررسی منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری  بزنید.

اگر سوالی در زمینه منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *