آیدانیتو > مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98
مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98






مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98

  رشته زبان و ادبیات انگلیسی از رشته های گروه زبان می باشد. تمامی فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان شناسی همگانی، می توانند در مقطع دکتری زبان و ادبیات انگلسی شرکت داشته باشند. در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری زبان وادبیات انگلیسی سراسری 98 می پردازیم. همانطور که اطلاع دارید، مصاحبه از مراحل تأثیرگذار و ویژه در ورود به دانشگاه محسوب می شود و در این مرحله سطح علمی داوطلبان بررسی می شود. ملاک قبولی در مصاحبه، رتبه کسب شده داوطلبان نمی باشد. در ادامه با جزئیات مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98 آشنا خواهید شد.

جدول امتیازات مصاحبه دکتری

سوابق پژوهشی

مصاحبه و سنجش علمی
20%

30%

  پس از ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد از سال 96 به بعد، نقش مصاحبه در پذیرش دانشگاه به 50 درصد افزایش یافت. که از این 50 درصد، 20% آن مربوط به سوابق پژوهشی – علمی داوطلب می باشد. برای کسب امتیاز، داوطلبان باید مقالات به چاپ رسیده در کنفرانس های معتبر، تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله المپیاد علمی – کیفیت پایان نامه، مدارک معتبر زبان – داشته باشند و مصاحبه و سنجش علمی نیز نظر اساتید راجع به داوطلب، در صورت وجود با آزمون دکتری می باشد.

جو حاکم در اتاق مصاحبه دکتری چگونه است؟

پس از مشخص شدن نتیجه انتخاب رشته، داوطلبان خود را برای مصاحبه آماده خواهند کرد. استرس و اضطراب داوطلبان قبل ازمصاحبه امری طبیعی است. اما این استرس نباید مانع از دست رفتن موقعیت داوطلب شود. در اتاق مصاحبه، چند تن از اساتید همان دانشگاه مسئول مصاحبه با داوطلبان هستند و در زمینه های مختلف که در ادامه مشاهده می کنید، از داوطلبان سؤالاتی می پرسند:
  • مشخصات فردی
  • روزمه تحصیلی – کاری
  • پایان نامه دوره کارشنسای ارشد
  • موضوع رساله دکتری
  • هدف از تحصیل در این مقطع و این رشته
  • دلیل اولویت بندی دانشگاه ها در انتخاب رشته
سؤالات مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98 به طور دقیق در دسترس نمی باشد. اما سؤالات عمومی که از داوطلبان پرسیده شد، نام برده شد.  

زمان مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98

داوطلبان عزیزی که در آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه شده اند، و تراز قبولی دانشگاه های مورد نظر را کسب کرده اند، از جانب دانشگاه دعوت به مصاحبه می شوند. زمان مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی از جانب خود دانشگاه اعلام خواهد شد.

تعداد داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری 98

همانطور که می دانید دانشگاه برای دعوت به مصاحبه محدوده ی تراز قابل قبول دارند و داوطلبانی که تراز آنها قابل قبول باشد، دعوت به مصاحبه می شوند. معمولاً دانشگاه ها چند برابر ظرفیت خود از داوطلبان دعوت به مصاحبه می کنند و در نهایت همان تعداد ظرفیت را انتخاب می نمایند. بنابراین داوطلبان دقت داشته باشند، مصاحبه خود را به بهترین نحو انجام دهند تا این فرصت به دست آمده موفق شوند.

نکات لازم جهت ورود به مصاحبه دکتری

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، به این نکته توجه داشته باشند دکتری بالاترین سطح علمی در کشور ما می باشد. بنابراین داوطلبانی که سطح علمی بالاتری دارند، لایق ورود به مقطع دکتری می باشند. افزایش سطح انگلیسی قبل از ورود به مصاحبه دکتری سراسری امری ضروری می باشد. داوطلبان دکتری باید تسلط زیادی به زبان انگلیسی داشته باشند. بنابراین ممکن است سؤالات مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی به زبان انگلیسی پرسیده شود تا سطح زبان و نحوه بیان داوطلب سنجیده شود. داوطلبان عزیز قبل از روز مصاحبه به موضوع پایان نامه ارشد تسلط پیدا کنید. از دید اساتید مصاحبه کننده، دانشجویان دکتری مدرسان آینده دانشگاه ها می باشند .بنابراین در طول مصاحبه به اعتماد به نفس – قدرت و نحوه بیان داوطلب و تسلط وی به زبان انگلیسی سنجیده می شود. اساتید دانشگاه در مقطع دکتری انتظار دارند، داوطلبان تمامی وقت و تمرکز خود را به تحصیلات و رساله ی خود صرف کنند. بنابراین داوطلبانی که شاغل هستند، با امتیاز منفی رو به رو خواهند شد. مگر اینکه شغل داوطلب در حوزه ی تحصیلی آنان باشد.

توصیه هایی جهت روز مصاحبه

موارد کوچکی هستند که عدم رعایت آن در روز مصاحبه تأثیرات منفی بزرگی ایجاد خواهد کرد.
  • با ظاهری آراسته وارد اتاق مصاحبه شوید.
  • هنگام ورود اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.
  • در صورت عدم پاسخ به سؤال، استرس نداشته باشید و فرصت های بعدی را از دست ندهید.
  • قبل از روز مصاحبه در مورد علایق و مقالات اساتید مصاحبه کننده، اطلاعات لازم را کسب کنید. برای این کار می توانید به پروفایل اساتید در سایت دانشگاه مراجعه کنید یا از دانشجویان سابق آنان پرس و جو کنید.

با مشاوران آیدانیتو با خیال راحت در مصاحبه دکتری زبان و ادبیات فارسی شرکت کنید!!!!

واقعاٌ به مشکل بودن مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی باور دارم!!!!! اما این طور هم نیست که نشود از این هفت خوان رستم رد شد!!!!! کافیست تا با مشاوران برجسته آیدانیتو تماس بگیرید تا هر گونه اطلاعات و راهنمایی لازم را در رابطه با مصاحبه دکتری زبان و ادبیات فارسی به دست آورید و مؤفقیت در این مصاحبه را برای خود به بار آورید. 

در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری زبان و ادبیات انگلیسی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *