آیدانیتو > منابع دکتری
دکتری

منابع دکتری






منابع دکتری

آیا قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارید؟

چند سالی است که تب کنکور دکتری بسیار داغ شده است و این امر، هم مسرت بخش است و هم نگران کننده! مسرت بخش است ، زیرا  خبر از بهبود سطح علمی و پیشرفت جامعه می دهد. اما بخش اعظم نگرانی از این جهت است که اکثر داوطلبان شرکت در آزمون دکتری، هدف درست و مشخصی برای ادامه ی تحصیل ندارند. به عبارتی این دسته از داوطلبان دکتری خواندن را ، صرفاً بخاطر بیکار نبودن، سربازی نرفتن، پیوسته خواندن و فاصله نیفتادن از درس (چرا که معتقدند اگر بین درس خواندن شان فاصله بیفتد، هرگز دیگر نخواهند توانست!)، مهارت نداشتن در سایر رشته هاو در نهایت صرفاً بخاطر اسم دکتر، (خانم دکتر و آقای دکتر) ! انتخاب می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از داوطلبان هستید، بایستی بگوییم لطفاً در تصمیم خود تجدید نظر نمایید و در واقع اگر عاشق درس خواندن و آموختن هستین به تحصیل در مقطع دکتری ادامه دهید، چرا که کشور فقط به دکتر ها نیاز ندارد! اما اگر به صورت قطعی تصمیم خود را برای ادامه ی تحصیل گرفته اید، به شما تبریک میگوییم که درس خواندن را در صدر علاقه هایتان قرار دادید. با توجه به اهمیت شناخت منابع، این مقاله را به معرفی منابع دکتری اختصاص داده ایم. 

منابع دکتری سراسری و آزاد

چندین سال پیش کنکور دکتری دانشگاه سراسری به صورت مجزا از کنکور دکتری دانشگاه آزاد، برگزار می شد. اما چند سالی است که آزمون های دکتری دانشگاه سراسری و آزاد با هم ادغام شده اند و در قالب یک آزمون و به طور همزمان برگزار می شوند. این بدین معنی است که منابع دکتری (سراسری و آزاد) مشترک می باشند و در نتیجه بایستی پیش از شروع مطالعه، منابع اصلی آزمون را حتما بشناسید. هر ساله ثبت نام در آزمون دکتری که تابع شرایط عمومی و اختصاصی است، در هفته ی اول آذرماه و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در هفت گروه آزمایشی انجام می گیرد. هفت گروه آزمایشی برای کنکور دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعریف می شوند که در ذیل نام برده شده اند، با کلیک بر روی هر گروه آزمایشی می توانید از رشته های هر گروه و بهترین منابع کنکور دکتری به تفکیک هر رشته باخبر شوید.

گروه های آزمایشی تحصیلی

منابع آزمون دکتری گروه فنی و مهندسیمنابع آزمون دکتری گروه علوم پایه
منابع آزمون دکتری گروه علوم انسانیمنابع آزمون دکتری گروه کشاورزی و منابع طبیعی
منابع آزمون دکتری گروه دامپزشکیمنابع آزمون دکتری گروه زبان
منابع آزمون دکتری گروه هنر 

در این مقاله به بررسی منابع دکتری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید. 

اگر سوالی در زمینه منابع دکتری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *