آیدانیتو > گرایش های دکتری مدیریت
دکتری مدیریت

گرایش های دکتری مدیریت

گرایش دکتری مدیریت

در این بخش به شرح توضیحات گرایش دکتری مدیریت می پردازیم.

امروزه مدیریت مجموعه ای از علوم گوناگون مانند روان شناسی، ریاضیات، اقتصاد و .. می باشد که هدف آن افزایش کارایی، بهره وری و اثربخشی سازمانی است. در واقع مدیریت علم دانستن و هنر استفاده از دانسته هاست که با این روش سازمان ها به خوبی اداره شود و مشکلات جوامع نیز حل شود. خلق و ارائه دستاورد های عملی و نظری نوین در زمینه اداره سازمان ها و رفع مشکلات  هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری مدیریت می باشد. برخی مدیریت را علم و برخی مدیریت را هنر دانسته اند و برخی نیز مدیریت را ترکیب آن دو دانسته اند.

معمولاً مهم ترین رکن موفقیت در هر نهاد یا سازمان توانایی مدیر آن سازمان در استفاده بهینه از حداقل امکانات موجود برای رسیدن به اهداف می باشد. داشتن قدرت بیان قوی، ایجاد روابط اجتماعی خوب، توان تجزیه و تحلیل خوب، داشتن اعتماد به نفس و … از عوامل مهم و مؤثر موفقیت در رشته مدیریت می باشد، و همچنین داشتن تسلط نسبی به دروس آمار و ریاضی با توجه به کاربرد زیاد آن ها در رشته مدیریت ضروری است. رشته مدیریت در مقطع دکتری دارای گرایش های مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت استراتژیک، مدیریت رسانه ای و مدیریت گردشگری می باشد. ما در ادامه به صورت مختصر به شرح گرایش دکتری مدیریت می پردازیم:

مدیریت بازرگانی

امروزه بیشتر سازمان های تجاری، از قبیل بانک ها، شرکت های بیمه و کارخانه های صنعتی به دنبال کسب سود می باشند بنابراین مؤسسه بازرگانی و انتفاعی محسوب می شوند. در گرایش دکتری مدیریت بازرگانی روش های برنامه ریزی برای جذب نیروی انسانی، روش های افزایش وفاداری مشتریان، روش های برنامه ریزی تولید و … به دانشجویان آموزش داده می شود. در شرایط فعلی گرایش های مدیریت بازرگانی از بازار کار بهتری برخوردار می­باشد.
انتخاب گرایش دکتری مدیریت امری بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد. اگر نمیدانید کدام گرایش را انتخاب کنید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مدیریت دولتی

در گرایش دکتری مدیریت دولتی به صورت کلان به مباحث مرتبط با مدیریت پرداخته می شود. در مدیریت دولتی ذی­نفع تعداد زیادی از افراد جامعه و سازمان ها تحت تأثیر مدیران دولتی می باشند. فارغ التحصیلان رشته مدیریت دولتی می توانند در شغل هایی از قبیل کارشناس اداری، طبقه بندی مشاغل، سرپرستی واحد های اداری و خدماتی وزارتخانه ها و … فعالیت کنند. این رشته برای کسانی که درک مباحث برایشان کمی دشوار می باشد. و همچنین دانشجویانی که از رشته های غیر مرتبط قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت را دارند مناسب است.

مدیریت فناوری اطلاعات

دکتریمدیریت فناوری اطلاعات یکی دیگر از گرایش های مدیریت است. مدیریت فناوری اطلاعات از داده های موجود در سازمان جهت تصمیم گیری صحیح و به موقع استفاده می کند. امروزه با گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان های مختلف برای استفاده از داده های به یک فیلتر صحیح نیازمند هستند تا بتوانند به خوبی از اطلاعات استفاده کنند و با مشکل و خطا مواجه نشوند و در این جاست که برای تصمیم گیری صحیح از مدیریت فناوری اطلاعات استفاده می شود. دانشجویان رشته مدیریت فناوری اطلاعات در دوره ی تحصیل مباحث داده کاوی، امنیت داده، تجارت الکترونیک و… را می آموزند. فارغ التحصیلان رشته مدیریت فناوری اطلاعات امکان هدایت موسسات تولید نرم افزار را نیز دارند. گاهی اوقات بازار کار دانش آموختگان رشته مدیریت فناوری اطلاعات با مهندسان فناوری اطلاعات هم پوشانی خواهد داشت.

در این مقاله به بررسی گرایش دکتری مدیریت پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری مدیریت بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری مدیریت ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *