آیدانیتو > معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98
گرایش ژئوفیزیک و هواشناسی

معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98





معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98

در این مقاله نگاهی جامع به معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98 داشته باشیم. رشته ژئومورفولوژی در مجموعه علوم جغرافیایی قرار دارد. جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد دارای 2 گرایش  و آب و هواشناسی است. دانش ژئومورفولوژی با تلاش های زمین شناسان در قرن 19 شکل گرفت. در ژئومورفولوژی اشکال ناهمواری های زمین مورد ارزیابی و شناسایی قرار می گیرد. در ژئومورفولوژی تلاش می شود تا اطلاعات دقیق تری از منابع ارضی و آمایش سرزمین به دست آید.

ارشد ژئوموروفولوژی دارای گرایش های زیر است:

  • برنامه ریزی محیطی
  • هیدروزئومورفولوژی در برنامه ریزی محیطی
گرایش های ارشد ژئومورفولوژی در مجموعه جغرافیایی کد ضریب 2 قرار دارند. حال میخواهیم به معرفی معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98 بپردازیم.

معرفی ارشد ژئومورفولوژی گرایش برنامه ریزی محیطی

در ژئوموروفولوژی برنامه ریزی محیطی بیشتر تمرکز و تلاش برای برآورد دقیق تر منابع ارضی و شکل ناهمواری های زمین و راه های بهره مندی از آنها در توسعه شهری است. نکته مهم این است که در طی این تغییرات و بهره مندی از محیط ، پایداری محیط حفظ شود و همچنین همواره متناسب با فرهنگ منطقه باشد. ژئوموروفولوژی برنامه ­ریزی محیطی؛ به بازسازی و بهبود محیط و منابع ارضی و رابطه با آن با اجتماع و فرهنگ می پردازد. دانش ژئومورفولوژی کمک می کند تا با برنامه ریزی درست محیطی، در صورت بروز بلاهای طبیعی کمترین میزان خسارت به منطقه وارد شود.

معرفی ارشد ژئومورفولوژی گرایش هیدروژئومورفولوژی در برنامه ریزی طبیعی

در ژئومورفولوژی هیدرومورفولوژی در برنامه ریزی طبیعی سعی بر آن است که علاوه بر بررسی اشکال زمین و ریخت شناسی زمین، آب و هوا، سنگ ها، خاک، گیاهان و تمام منابع روی و زیر زمین مورد ارزیابی و مطالعه قرار گیرد. همچینن رابطه و تأثیر هر یک از آنها با ناهمواری های زمین و بالایی طبیعی مورد مطالعه قرار می گیرد.

بررسی دانشگاه های پذیرنده ارشد ژئوموروفولوژی 98

تصمیم داریم پس از  معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98 به دانشگاه های پذیرنده ارشد ژئومورفولوژی نگاهی بیندازیم. دفترچه انتخاب رشته سال 98 هنوز انتشار نیافته است و اسامی دانشگاه ها بر اساس دفترچه انتخاب رشته سال 96 است. ارشد ژئومورفولوژی در مجموعه علوم جغرافیایی قرار دارد و کد ضریب آن 2 می باشد. دانشگاه هایی که پذیرنده دانشجو در گرایش برنامه ریزی محیطی هستند در جدول زیر قرار گرفته اند:
گرایش برنامه ریزی محیطی
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
تبریز646
تربیت مدرس500
حکیم سبزواری925
شهید بهشتی620
محقق اردبیلی880
دانشگاه هایی که پذیرنده دانشجو در گرایشهیدروژئومورفولوژی در برنامه ریزی محیطی هستند در جدول زیر قرار گرفته اند:
گرایش هیدروژئومورفولوژی در برنامه ریزی محیطی
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
اصفهان73 
تبریز646
تهران6310
خوارزمی100 
رازی60 
زنجان162 
شهید بهشتی62 
علوم و فنون دریایی44 
فردوسی مشهد52 
مازندران – بابلسر74 
کردستان – سنندج90 
محقق اردبیلی88 
یزد53 

دانشگاه های پیام نور پذیرنده ارشد ژئوموروفولوژی

علاوه بر دوره های روزانه و شبانه برخی از دانشگاه ها به صورت پیام نور نیز دانشجو می پذیرند.
دانشگاه های پیام نور پذیرنده ارشد ژئومورفولوژی
دانشگاهبرنامه ریزی محیطیهیدروژئومورفولوژی در برنامه ریزی محیطی
خراسان جنوبی2020
فارس020
کردستان020

 

بررسی بازار کار رشته ژئومورفولوژی 

فارغ التحصیلان ژئومورفولوژی می توانند در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و ترابری، وزارت مسکن و شهرسازی، بخشداری، سازمان جنگل و مرتع، سازمان محیط زیست، مؤسسات تحقیقاتی آبخیزداری و زمین شناسی مشغول به کار شوند. همچنین می توانند به عنوان مشاور در برنامه ریزی های سیاسی – عمرانی و نظامی فعالیت کنند. کار دیگری که برای آنها وجود دارد، فعالیت در مراکز آموزشی است. در این مقاله به معرفی گرایش های ارشد ژئومورفولوژی 98 پرداختیم. برای اطلاع بیشتر میتوانید معرفی گرایش های ارشد 98 را نیز مطالعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *