آیدانیتو > معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا
گرایش زیست شناسی دریا

معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا






معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا

گرایش زیست شناسی دریا از جمله گرایش های رشته زیست شناسی بوده که به مطالعه و بررسی فعالیت های آبزی پروری، بیولوژی آبزیان و خواص محیط آبی می پردازد. به عبارت دیگر، کاملاً بر خلاف دو گرایش علوم گیاهی و علوم جانوری که به مطالعه زندگی موجودات خشکی زی می پردازند، گرایش زیست شناسی دریا سعی در بررسی و شناخت گیاهان و جانوران آبزی دارد. این گرایش از زیست شناسی جزء رشته های علوم پایه محسوب شده و هدف از ایجاد آن تربیت محققان زیست دریا و کارشناسان متخصص در این امر است. در حقیقت، افراد خواستار تحصیل در این رشته و در مقطع ارشد باید علاقه و اشتیاق زیادی به کشف حقایق پدیده های طبیعی داشته باشند. زیست شناسی دریا در مقطع کارشناسی ارشد از چهار گرایش تشکیل شده که در این مقاله به ذکر آن ها برای شما دوستان گرامی می پردازیم. علاوه بر این در این مقاله به معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید تا با معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید. 

گرایش های ارشد زیست شناسی دریا

گرایش های مقطع ارشد زیست شناسی دریا شامل موارد زیر می شوند.

  • گرایش گیاهان دریا
  • گرایش بوم شناسی دریا
  • گرایش آلودگی دریا
  • گرایش جانوران دریا

اکنون توضیحاتی هر چند مختصر را راجع به هر یک از گرایش های ذکر شده بیان می کنیم.

گرایش گیاهان دریا

دانشجویان مشغول به تحصیل در این گرایش از زیست شناسی دریا آشنایی لازم را با مسائل مربوط به گیاهان دریایی همچون جلبک ها، درختچه های آبی و جنگل ها پیدا می کنند. به عبارت دیگر در گرایش گیاهان دریا مواردی مانند محیط زندگی این گیاهان و نحوه رشد و تکثیر آن ها مورد مطالعه قرار می گیرند.

گرایش بوم شناسی دریا

گرایش بوم شناسی دریا به شناخت موجودات آبزی از جمله گیاهان و جانوران می پردازد. به طور مثال، محل زندگی این موجودات و همین طور تغییرات احتمالی به وجود آمده در محیط زندگی این قبیل از موجودات در این گرایش مورد بررسی قرار می گیرند (تغییراتی که ممکن است موجب کم یا زیاد شدن موجودات دریایی شود).

گرایش آلودگی دریا

گرایش آلودگی دریا به اندازه گیری آلاینده های موجود در آب مانند نیترات، نیتروژن و سرب و همین طور مواد معدنی می پردازند. در کنار این موضوع، سنجش میزان آلودگی دریا و تأثیر آن بر محیط زندگی موجودات آبزی در این گرایش بررسی می شود.

گرایش جانوران دریا

دانشجویان مشغول به تحصیل در این گرایش با ساختار موجودات دریایی، انواع آن ها و نحوه زندگی شان آشنا شده و آن ها را مورد مطالعه قرار می دهند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مواد و ضرایب آزمون ارشد 97  بزنید.

اگر سوالی در زمینه معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *