آیدانیتو > معافیت عفو رهبری
معافیت بخشودگی سنی

معافیت عفو رهبری

معافیت عفو رهبری

در این مقاله معافیت عفو رهبری ( معافیت بخشودگی سنی ) را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همان طور که اطلاع دارید یکی از مهم ترین مسائلی که افراد ذکور با آن مواجه هستند، خدمت سربازی است. سربازی اجباری در ایران 21 ماهه است که در سه دوره آموزشی، کد، ضرورت انجام می شود. تمامی افرادی که در سن مشمولیت قرار می گیرند، موظف به انجام سربازی هستند. مگر در شرایط خاص که یکی از آن شرایط معافیت عفو رهبری یا همان معافیت بخشودگی سنی است. مشمولان عزیزی که تمایل چندانی به سربازی و خدمت در آن ندارند، می توانند با مطالعه مقالات معافیت ها و کسری های سربازی شانسی را برای خود ایجاد کنند. اما معافیت عفو رهبری به چه کسانی اعطا می شود و شرایط دریافت آن چگونه است؟ در مقاله پیش رو قصد داریم راجع به این مسئله به طور کامل صحبت می کنیم. در حالت کلی عفو رهبری در خصوص معافیت با توجه به مدرک تحصیلی و سن مشمولین در 5 گروه تقسیم می شود که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد.

معافیت بخشودگی سنی

معافیت عفو رهبری و یا معافیت بخشودگی سنی در 5 دسته زیر مورد بررسی قرار می گیرد.

  • مشمولان متولد 1354 (تا پایان 54) دارای مدرک فوق دیپلم و یا پایین تر از آن هستند.
  • مشمولین متولد 1354 (تا پایان 54)، قراردادی مدرک لیسانس هستند.
  • مشمولین متولدین تا پایان 1352 دارای مدرک فوق لیسانس
  • مشمولین متولدین تا پایان 1350 دارای مدرک دکتری غیر پزشکی
  • مشمولین دارای مدرک پزشکی و دامپزشکی متولدین تا پایان 1344 و متولدین 1354 اگر در سال 1382 مشغول به تحصیل در مقطع دکتری با دانشجوی کارشناسی ارشد باشد، توجه داشته باشید سن مشمولیت تا 50 سالگی است. بنابراین مشمولینی که بیش از 50 سال سن دارند، نیازی به درخواست معافیت ندارند و شناسنامه عکس دار آن ها مشخص می کنند، وضعیت نظام وظیفه آنان خواهد بود، در صورتی مشمول تغییر سن داده باشد، شامل این قانون قرار نمی گیرد.

مدارک مورد نیاز برای انواع معافیت

داوطلبانی که قرار است برای دریافت معافیت اقدام نمایند، باید از مدارک مورد نیاز برخوردار باشند. برگه شماره 6 که برگ تعهدنامه استفاده از معافیت رهبری است، یکی از مدارک لازم است. گواهی آخرین مدرک تحصیلی نیز با توجه به شرایط و نوع معافیت عفو رهبری لازم است. مشمولین بعد از اخذ دفترچه راهنما و تکمیل آن با مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس + 10 مراجعه می کنند و بعد از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان معاونت نظام وظیفه در صورت تأیید کارت معافیت صادر می شود. مشمولین و متقاضیان عزیز بعد از مطالعه مقاله معافیت عفو رهبری می توانید مقاله معافیت های سربازی 97 را مطالعه کنید تا از سایر معافیت های موجود در نظام وظیفه مطلع شوید. همچنین مشاوران آیدانیتو آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان در خصوص نظام وظیفه و معافیت ها از جمله معافیت عفو رهبری هستند، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *