آیدانیتو > مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98
مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی

مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98





 
مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98

در این مقاله به موضوع مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98 پرداخته ایم. همان طور که مطلع هستید، رشته مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد که تحت عنوان مهندسی مکانیک در سه گرایش ارائه شده است:
  1. تبدیل انرژی
  2. قوای محرکه
  3. ماشین های آبی
فارغ التحصیلان کارشناسی از تمامی رشته ها می توانند در این رشته در مقطع دکتری انتخاب رشته کند. همان طور که می دانید رشته مکانیک از جمله رشته های پرطرفدار در بین داوطلبان دکتری می باشد و همچنین به دلیل ظرفیت پذیرش کم در مقطع دکتری، ورود به دانشگاه دکتری مکانیک انرژی 98 نیاز به طی کردن مراحل سخت و حساس دارد. هدف از مقاله مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98 این است که داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98 را دارند، با مطالعه این مقاله به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. اما چرا می گوییم مصاحبه دکترا مکانیک – تبدیل انرژی 98 از مراحل سخت به شمار می رود؟ همان طور که می دانید از سال 98 به بعد، تغییراتی در نحوه ی تأثیرگذاری آزمون کتبی و مصاحبه ایجاد شد. طبق تغییرات ایجاد شده در امتیازدهی، مصاحبه و آزمون کتبی به یک میزان در ورود به دانشگاه تأثیرگذار خواهند بود. بنابراین تلاش برای مفقیت در مصاحبه باید به میزان تلاشی در کنکور دکتری می باشد و حتی بیشترا ز آزمون نیاز به تلاش خواهد داشت.

امتیازات مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98

مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98 که 50 درصد از امتیاز پذیرش در دانشگاه را به عهده دارد، در دو دسته مورد بررسی قرار می گیرد.
  • سوابق آموزشی – پژوهشی
  • مصاحبه و سنجش علمی

سوابق آموزشی پژوهشی

مصاحبه و سنجش علمی
20%

30%

در قسمت مصاحبه و سنجش علمی، بیشترین امتیاز به نظر اساتید راجع به داوطلب و سطح علمی داوطلب می گردد. در این مقاله راهکارهایی جهت ایجاد نظر مثبت در اساتید را خواهیم گفت.

در قسمت بررسی سوابق آموزشی – پژوهشی، فعالیت هایی شامل امتیاز می شوند که  در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است تمام فعالیت هایی که نام برده می شود، با توجه به کیفیت و ارزش فعالیت ها امتیازدهی می شود و امتیازات فعالیت های خارجی بیشتر از داخلی می باشد.

ردیفنام فعالیت

حداکثر نمرات

1مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با رشته7
2گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران7
3برگزیدگان جشنواره علمی7
4مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته6
5مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر4
6تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته4
7کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد4
8معدل و کیفیت دانشگاه در دوره کارشناسی6
9معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد5
10طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی3
11طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد3
12برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی5
13مدت زبان8
    همان  طور که در جدول مشاهده کردید، 13 فعالیت در مصاحبه دکتری بررسی خواهد شد که 20% از نمره را به خود اختصاص داده است. اما با توجه به اینکه در بخش مصاحبه و سنجش علمی بیشترین امتیاز به نظر اساتید بر می گردد می توان گفت با ارائه این فعالیت ها به روش صحیح، امتیاز مصاحبه را به راحتی از آن خود خواهید کرد.

توصیه می شود، دانشگاه که در دوره کارشناسی ارشد در آن تحصیل کرده اید را برای دوره دکتری انتخاب کنید. زیرا جذب دانشجوهایی که از همان دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند، بیشتر است.

آزمون کتبی در مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی وجود دارد؟

برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو علاوه بر آزمون دکتری، آزمون وردی در قالب برگزار خواهند کرد و بعد از آزمون ورودی مصاحبه شفاهی انجام خواهد شد.

اما تعداد دانشگاه هایی که آزمون کتبی در مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی برگزار می کند، زیاد نیست.

سؤالات مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی

همان طور که می دانید سؤالات مصاحبه دکتری مکانیک – تبدیل انرژی 98 به طور دقیق مشخص نمی باشد. اما سؤالاتی که به طور عمومی از داوطلبان پرسیده می شود در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

  • پایان نامه دوره کارشناسی ارشد
  • عنوان رساله و تز دکتری
  • هدف از تحصیل

سؤالاتی هستند که قبل از ورود به مصاحبه دکترا بهتر است روی آنها فکر کنید و پاسخ های تأثیرگذار و صادقانه دهید. اما برای اطلاع از تمامی سؤالات مصاحبه دکتری 98 به مقاله درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید تا به صورت جزئی و کامل تر از سؤالات مصاحبه مطلع شوید.

قبولی صددرصد در مصاحبه دکتری مکانیک-تبدیل انرژی با مشاوران برجسته آیدانیتو!!!!!!

همه شرکت کننده های مصاحبه دکتری مکانیک-تبدیل انرژی می دانند که قبولی در این مصاحبه تا چه اندازه ای مشکل است و گاو نر می خواهد و مرد کهن!!!!! ولی از نظر ما و مشاورمان ما هیچ کاری نشد ندارد. شما داوطلب عزیز می توانید با تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو مؤفقیت خود در این ماراتن مهم و سرنوشت ساز را تضمین نمایید و راهکارهای لازم برای قبولی در مصاحبه دکتری مکانیک-تبدیل انرژی را فرا بگیرید. 

به داوطلبان دکتری پیشنهاد می کنیم برای موفقیت بیشتر در مصاحبه به مقاله آمادگی برای مصاحبه دکتری 98 مراجعه کنند.
اگر سؤالی درباره مصاحبه دکتری مکانیک-تبدیل انرژی 98 ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *