مهندسی برق

مصاحبه دکتری مهندسی برق 98






مصاحبه دکتری مهندسی برق 98

برای ورود به مقطع دکتری مهندسی برق، آزمون دکتری دو مرحله دارد. مرحله اول آزمون دکتری و مرحله ی دوم مصاحبه علمی و پژوهشی است. ورود به مرحله دوم تنها در صورتی امکان پذیر است که داوطلبان، مرحله ی اول را با موفقیت و کسب حد نصاب لازم برای انتخاب رشته طی کنند. مصاحبه دکتری مهندسی برق برای ورود به مقطع دکتری مهم و ضروری است. انجام مصاحبه دکتری و شرایط سنجش دانشجویان بر عهده ی هر یک از دانشگاه ها گذاشته شده است تا آنها بر اساس معیارها و فاکتورهای علمی و آموزشی خود در انتخاب دانشجویان بالاترین مقطع تحصیلات عالی ، دارای اختیار باشند. از این رو اطلاع از شرایط مصاحبه دکتری مهندسی برق 98 و نحوه مصاحبه دکتری مهندسی برق برای پذیرش در دوره ی دکتری اهمیت دارد و در ادامه به آن پرداخته ایم.

شرایط مصاحبه دکتری مهندسی برق 98

شرایط مصاحبه دکتری مهندسی برق در دانشگاه های آزاد و سراسری با هم متفاوت است. در دانشگاه های سراسری شرایط به شرح زیر است: 1- کسب حد نصاب نمره علمی لازم در کد رشته محل های انتخابی و معرفی شده برای مرحله دوم (مصاحبه) 2- حد نصاب نمره لازم برای مصاحبه علمی را کسب کرده باشند که این میانگین توسط دانشگاه های مورد نظر مشخص می شود. متقاضیانی که برای مصاحبه علمی و آموزشی معرفی شده باشند، می بایست بر  طبق اطلاعیه های مربوط که در اواسط بهار اعلام می شود، مدرک و رزومه ی علمی و تحصیلی لازم را آماده و در تاریخ های مشخص شده که توسط دانشگاه ها تعیین می شود، برای مصاحبه مراجعه کنند. دانشگاه آزاد به صورت متمرکز از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری مهندسی برق دعوت به مصاحبه می نمایند و کسانی که بر طبق اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه می شوند، در هر یک از مراکز دانشگاه آزاد باشد، استان مورد نظر به عنوان مجری مراکز شهرستانی برگزار کننده مصاحبه مقطع دکتری مهندسی برق خواهد بود.

نحوه مصاحبه دکتری مهندسی برق

نحوه مصاحبه دکتری مهندسی برق در دانشگاه آزاد و سراسری با هم متفاوت است. در دانشگاه سراسری شیوه پذیرش به دو صورت آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور است. در شیوه آموزشی – پژوهشی امتیاز آزمون 50 درصد، روزمه علمی و پژوهشی 20 درصد، مصاحبه و سنجش پژوهشی 30 درصد می باشد. در شیوه پژوهش محور امتیاز آزمون 30 درصد، رزومه آموزشی و پژوهشی 20 درصد، مصاحبه و سنجش علمی 30 درصد و تهیه طرح واره 20 درصد است. طرح واره همان پروپوزال رساله ی دکتری دانشگاه سراسری است که بر طبق تقاضانامه پژوهشی دانشگاه مربوطه می بایست تهیه شود. دانشگاه سراسری بر طبق تقاضانامه پژوهشی دانشگاه مربوطه می بایست تهیه شود. دانشگاه سراسری برای دانشجویان متقاضی دکتری مهندسی برق که جزو استعدادهای درخشان هستند، امتیازی مطابق با آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم نیز درنظر گرفته است. در دانشگاه آزاد مصاحبه دکتری مهندسی برق با امتیاز دهی هر یک از فاکتورهای زیر انجام می شود: 1- آزمون 50 درصد 2- رزومه و سوابق علمی و آموزشی 3- مصاحبه علمی و سنجش علمی برای داشتن یک مصاحبه موفق در دکتری مهندسی برق در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد لازم است ابتدا انتخاب رشته دکتری مهندسی برق داوطلب اصولی و درست باشد. بعد از کسب حد نصاب لازم در کد رشته های انتخابی و معرفی برای مصاحبه لازم است که آمادگی های لازم قبل ازم صاحبه توجه شود. این آمادگی ها شامل: 1- داشتن و ارائه ی رزومه علمی قابل قبول، انتخاب پوشش مناسب برای روز مصاحبه حضوری، تسلط بر خود و تمرین برای بیان خوب و تمرکز لازم و در نهایت کسب تجربه از پذیرش شدگان سالهای قبل دکتری مهندسی برق چرا که به شناخت و راهنمایی داوطلب به منظور کسب نتیجه بهتر کمک خواهد کرد.

آیا فوت و فن قبولی در مصاحبه دکتری مهندسی برق را می دانید؟!!!!

حتماٌ می دانید که قبولی در مصاحبه دکتری مهندسی برق علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در گرو اطلاع از فوت و فن های مصاحبه نیز هست. مشاوران آیدانیتو می توانند تمامی فوت و فن های مصاحبه دکتری مهندسی برق را به شما بگویند و مؤفقیت شما را در مصاحبه دکتری مهندسی برق تضمین کنند. با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و خود را از حالا در مصاحبه دکتری مهندسی برق قبول شده فرض کنید. 
در این مقاله به موضوع مصاحبه دکتری مهندسی برق 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره دکتری بزنید. 

اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی برق 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *