آیدانیتو > مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک 98
مصاحبه دکتری مهندسی عمران-ژئوتکنیک

مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک 98






مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک 98

مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک که به بررسی و تحلیل مصالح و ویژگی های آن ها در ارتباط با ساخت ابنا می پردازد. داوطلبانی که در آزمون دکتری عمران ژئوتکنیک شرکت کرده اند و قصد ورود به مرحله آخر آزمون که مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک است را دارند می بایست از شرایط مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک، نحوه مصاحبه و فاکتورهای لازم برای موفقیت در آن اطلاعات کافی کسب نمایند. تا بتوانند این مرحله حساس و مؤثر در قبولی آنها را بهتر بگذرانند.

شرایط مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک

داوطلبان دکتری عمران ژئوتکنیک در صورتی می توانند دعوت به مصاحبه شوند که دارای شرایط مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک باشند. بر این اساس داوطلبانی که بر طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند و توانسته اند حد نصاب لازم برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد را به دست آورند از شرایط مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک برخوردارند و با توجه به انتخاب رشته خود، از طرف دانشگاه های مربوطه به مصاحبه دعوت می شوند.

نحوه مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک

مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک به صورت حضوری و از طریق سایت هر یک از دانشگاه های مربوط برای اطلاع رسانی زمان و مکان آن درج می گردد. سهم آزمون کتبی 50 درصد و سهم مصاحبه 50 درصد است و کسب امتیازهای هر یک از این دو بخش با توجه به حد نصاب دانشگاه های مختلف، موجب ورود دانشجویان به مقطع دکرتی عمران ژئوتکنیک می شود. خود مصاحبه هم از دو بخش سوابق علمی و سنجش علمی تشکیل شده است که سهم سوابق علمی 20 امتیاز و سهم سنجش علمی 30 امتیاز است. گاهاً مشاهده کرده ایم که داوطلبان با وجود کسب رتبه خوب در آزمون دکتری در مصاحبه دکتری قبول نشده اند. علت های آن به چه عواملی بر می گردد؟ در ادامه به فاکتورهای لازم برای موفقیت در مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک می پردازیم.

فاکتورهای موفقیت مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک

مصاحبه دارای دستورالعمل های خاص خود است. چرا که محیط و جو علمی و آموزشی دارای اصول ویژه خود است. بنابراین به توصیه های زیر به منظور گام نهادن در مسیر موفقیت تحصیلی توجه کنید. 1- بر تقویت و پربار نمودن روزمه پژوهشی خود تمرکز کنید. مقاله بنویسید، ترجمه کنید و در همایش های معتبر داخلی یا خارجی سخنرانی کنید. این در مصاحبه برایا ساتید هیئت ژوریا همیت دارد و طبیعت دوره دکتری نیز همین است. 2- برای علم و تحصیل می بایست از همان آغاز برنامه و هدف داشت. از این رو پایان نامه کارشناسی ارشد شما اگر خوب نوشته شده باشد، یک نکته مثبت برای شما خواهد بود و اتفاقاً اساتید بخشی از سؤالاتشان را در همان حوزه پژوهشی از شما خواهند پرسید. 3- از دانشگاه و اساتیدی که شما را دعوت به مصاحبه کرده اند، شناخت لازم را بدست بیاورید و مقالات و کتاب های آن ها را مطالعه کنید. شاید حوزه کاری آن ها با علایق شما یکسان باشد و این یک نکته مثبت برای شما خواهد بود. ضمناً از تجربه سال بالایی ها هم غافل نشوید. چون آنها مثل شما هستند. در مقام دانشجو! و بهتر به شما کمک خواهند کرد 4- و در پایان در زمان انتخاب رشته با در نظر گرفتن روز مصاحبه، اولویت های خود را به دانشگاه های با ظرفیت بیشتر و درجه علمی بالاتر اختصاص دهید و اگر از دانشگاه دوره ارشد خود راضی هستید، برای دوره دکتری نیز روی آن حساب باز کنید. چرا که اساتید با شما آشنا هستند و شما نیز نسبت به آنها شناخت کافی دارید. در روز مصاحبه آرام و متواضع باشید و سعی کنید به سؤالاتی که از شما می پرسند در صورت علم به پاسخ آنها، جواب بدهید.

با مشاوران آیدانیتو قبولی خود را در مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک قطعی بدانید!!!

قبولی در مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک از جمله نگرانی های علاقمندان به تحصیل در این رشته تحصیلی و در مقطع دکتراست. اما باید این مژده را به شما بدهیم که مشاوران آیداینتو با ازائه راهنمایی های لازم و فوت و فن قبولی در مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک می توانند قبولی شما را در مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک ضمانت کنند. 

 در این مقاله به تحلیل و بررسی مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری سراسری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری عمران ژئوتکنیک ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *