مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی

مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98





مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98

کنکور دکتری دانشگاه آزاد اینک مدتی است که با کنکور دکتری دانشگاه سراسری ادغام گشته است. فرآیند کنکور دکتری از زمان انتخاب رشته در داتشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از هم جدا می گردد. فرآیند انتخاب رشته کنکور دکتری در دانشگاه آزاد و سراسری هرکدام در سایت مربوطه انجام می گیرد. در مرحله آخر کنکور دکتری نوبت به مرحله بسیار مهم مصاحبه می رسد در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98 خواهیم پرداخت.

نحوه مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98

مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد به صورت استانی برگزار می گردد.در هر استان یک دانشگاه مجری برگزاری مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد می باشد. پس از آنکه نتایج دعوت به مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد منتشر شد، داوطلبان می توانند از طریق دانشگاه مجری برگزار کننده مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد از زمان، محل، شرایط و مدارک لازم برای مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد مطلع گردند.

شرایط مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98

البته شرایط و ضوابط مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد در تمام  استان ها و دانشگاه های مجری مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد یکسان نمی باشد. ولی رعایت یک سری مسائل و شرایط کلی از سوی داوطلبان می تواند تاثیر مثبتب در روند مصاحبه داشته باشد.

پایان نامه

اگر از پایان نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد دفاع نموده باشید قطعا حائز یک امتیاز مثبت در جلسه مصاحبه دکتری خواهید بود ولی اگر در حین دفاع و یا انجام پایان نامه باشید هم نباید نگرانی به خود راه دهید.بهتر است که نسبت به پایان نامه(در صورت دفاع) و یا پروپوزال (در صورت عدم دفاع پایان نامه) اشراف کامل داشته باشیدچون هیئت داوران و اساتید قطعا از شما سوالاتی در این خصوص خواهند پرسید. البته ذکر یک نکته طلایی در اینجا مهم است که داشتن مقاله استخراجی از پایان نامه نیز جزء امتیازات مثبت خواهد بود.

وضعیت درسی و نمرات و سطح علمی داوطلبان

ممکن است که اساتید حاضر در جلسه مصاحبه دکتری از شما سوالاتی در خصوص نمرات دروس تخصصی خود و یا سوالات علمی در حوزه دروس تخصصی و زمینه کاری پایان نامه شما بپرسند بهتر است که  به قول معروف علاج واقعه را پیش از وقوع نمایید و از همین حالا به فکر این موضوع و آمادگی خود باشید.


شاغل بودن

شاغل بودن درهمزمان با تحصیل در دوره دکتری امتیازی منفی محسوب خواهد شد.

زبان انگلیسی

تسلط داشتن بر زبان انگلیسی و 100 البته داشتن مدرک زبان در مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی از جمله امتیازات مثبت خواهد بود.

رساله دکتری

بله دوره دکتری مثل دوره کارشناسی ارشد نیست که وقتی به ترم 4 و پایان نامه رسیدید، فکری به حال پایان نامه خود کنید. در دوره دکتری لازم است که قبل از مصاحبه فکری به حال رساله خود نموده و آمادگی پاسخگویی به سوالات داوران در این خصوص را داشته باشید. پس بهتر است که فیلد مورد علاقه خود را در این زمینه مشخص نمایید.

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98

قطعا شرکت در مصاحبه دکتری مستلزم جمع آوری و فراهم کردن یک سری مدارکی است که درزیر به آنها می پردازیم:
1-اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
2-مدرک و یا گواهی معدل دوره کارشناسی
3-مدرک و یا گواهی معدل دوره کارشناسی ارشد
4-مدرک زبان (لازم به ذکر است که داوطلبان می توانند در آزمون زبان ept که دانشگاه آزاد برگزار کننده آن است شرکت کنند و مدرک آن را ارائه نمایند).
5-پایان نامه
6-روزمه علمی پژوهشی و اجرایی داوطلبان
7-گواهی ثبت اختراع
8-گواهی سابقه تدریس، تالیف و یا ترجمه کتاب
9- توصیه نامه از دو تن از اساتید دوره کارشناسی ارشد از جمله اساتید راهنما
10- انگیزه نامه تحصیلی (مشخص نمودن هدف داوطلبان از تحصیل در مقطع دکتری)

در این مقاله به بررسی موضوع مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *