آیدانیتو > مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98
مصاحبه دکتری شیمی کاربردی

مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98






مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98

رشته شیمی کاربردی به بررسی و تحلیل ترکیب، ساختار و قالب مواد می پردازد و همان طور که از نام آن پیداست سعی دارد در صنعت دستاوردهای علم شیمی را کاربردی کند. در واقع شیمی کاربردی در صنایع شیمیایی و تولید آنها نقش دارد. همه داوطلبانی که در کنکور دکتری شرکت رکده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، اولین مرحله آزمون را پشت سر گذاشته اند و می توانند وارد مرحله مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98 شوند. مصاحبه در واقع تیر آخر جنگجویان کنکور دکتری است و با شلیک موفقیت آمیز آن، تیر خلاص پرتاب می شود و متقاضیان وارد مقطع دکتری رشته شیمی کاربردی می شوند. مصاحبه دکتری دارای شرایط، نحوه و قوانینی است که به آنها جامع و کامل اشاره می کنیم.

شرایط مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98

در مرحله مصاحبه بسیاری از شرکت کنندگان آزمون دکتری غربال می شوند و تنها آنهایی باقی می مانند که دارای شرایط مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98 باشند. از این رو برای ورود به مرحله مصاحبه دکتری شیمی کاربردی لازم است داوطلبان بر طبق کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته شده باشند و حد نصاب لازم برای هر یک از دوره های شبانه، روزانه، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان را کسب کرده باشند. چنین داوطلبانی بر طبق تراز علمی و رتبه خود، دعوت به مصاحبه می شوند.

نحوه مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98

دانشگاه های سراسری دارای روال و قوانین خود برای مصاحبه دانشجویان در تمامی رشته ها به ویژه شیمی کاربردی هستند.
1) بعد از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته دانشگاه هایی که فرد در آن ها دعوت به مصاحبه شده است، به صورت جداگانه و با توجه به زمان و سیاست های اموزشی خود از وی دعوت به مصاحبه می کنند. زمان و مکان مصاحبه در سایت هر دانشگاه قرار داده می شود.

2) نحوه مصاحبه شیمی کاربردی در هر یک از دانشگاه های سراسری متفاوت است و آنچه که اهمیت دارد، آمادگی برای از پس هر نوع مصاحبه ای برآمدن است. برای روز مصاحبه توشه ی علمی و پژوهشی خود را که قبلاً اندوخته اید، با خود ببرید. کتاب، مقاله، سخنرانی و نیز پایان نامه ارشد، از تمام رزومه پژوهشی خود یک کپی تهیه کنید و به هر یک از اساتید حاضر در جلسه مصاحبه تقدیم کنید.
3) به سایت دانشگاه های مربوطه سر بزنید و یا حضوری به آنجا بروید و با اساتید گروه آموزشی خود دیدار نمایید.
4) اساتیدی که با حوزه تخصصی و پژوهشی شما اشتراک دارند را پیدا کنید و علاقه مندی خود را به همکاری و شاگردی آنها نشان دهید. در این بین تجربیات سال بالایی های دکتری شیمی کاربردی را نیز از دست ندهید. یک توصیه نامه از استاد راهنمای دوره ارشد و اساتید مشاور یا دیگر استادان دانشگاه خود نیز همراه داشته باشید.
5) تا جایی که می توانید به سؤالات اساتید واضح و بدون لفاظی پاسخ دهید. اگر هم پاسخ سؤالی را نمی دانید، نگران نباشید. قرار نیست به همه سؤالات پاسخ دهید. برای تقویت خود در این زمینه بیشتر در حوزه تخصصی خود یعنی شیمی کاربردی مطالعه کنید و کتاب و مقاله به ویژه از اساتید هیئت ژوری بخوانید.
6) احتمالاً میزان درصد زبان انگلیسی را که در کنکور زده اید، نیز از شما جویا خواهند شد و حتی بعضی دانشگاه ها آزمون کتبی زبان می گیرند. در انتخاب اولویت رشته ها دقت کنید؛ چرا که اگر در این زمینه اشتباه کنید، گریبان شما را در مصاحبه دکتری شیمی کاربردی خواهد گرفت. زیرا در صورتی که در اولویت های اول دعوت به مصاحبه نشوید، اساتید مصاحبه کننده، دانشگاه های اولویت بعدی شما علت این کار را از شما خواهند بود و لازم است آنها را قانع کنید!
7) در انتخاب های اول خود، دانشگاه مقطع ارشد خود را فراموش نکنید. در این میان باید نکته کوچکی را ذکر کنیم و آن این است که اعتبار دانشگاه دوره ارشد شما اهمیت دارد و معمولاً دانشگاه های برتر، دانشجویان دانشگاههای برتر دوره ارشد را برای دوره دکتری انتخاب می کنند. پس اگر فردی قصد ادامه تحصیل تا مقطع دکتری دارد، لازم است برای موفقیت خود از دوران کارشناسی برنامه ریزی کند. در کنار همه این دستورالعمل ها، در روز مصاحبه با اعتماد به نفس و آرامش و انتخاب پوشش متناسب در زمان تعیین شده در دانشگاه مربوطه حاضر شوید و امیدوار به موفقیت خود در مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری 98 باشید.

در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری شیمی کاربردی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *