آیدانیتو > مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99
مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شامل تغییرات بزرگی نسبت به سال های گذشته بوده ایت و دلیل آن ادغام ثبت نام آزمون دانشگاه سراسری با دانشگاه های آزاد است. از این رو میتوان به افزایش اهمیت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 اشاره کرد. برخلاف سال های گذشته که نمره کتبی آزمون ها تعیین کننده قبولی داوطلبان در این مقطع به شمار می آمد، در سال 99 ارزش مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز به مساوات آزمون کتبی میباشد. داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد 99 باید در به دست آوردن حد نصاب تراز دانشگاه مورد نظر خود سعی کنند امتیاز قابل قبول را از مصاحبه به دست بیاورند. بنابراین داوطلبان مقطع دکتری باید به بهترین نحو از پس مصاحبه خود برآیند. با توجه به اهمیت مصاحبه دکتری در قبولی، در این مقاله به موضوع مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 می پردازیم.

مصاحبه دکتری آزاد 99

شاید استرس زا ترین فکر بعد از قبولی در آزمون کتبی این سوال باشد که در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 چه میگذرد؟
جو حاکم در اتاق مصاحبه برای داوطلبین قطعا تاثیرات منفی زیادی روی آنها میگذارد و دچار استرس و تنش های زیادی میشوند، اما به خاطر داشته باشید مهمترین مسئله در قبولی مصاحبه حفظ آرامش و فروتنی است و اگر داوران و اساتید حاضر در مصاحبه سوال هایی کردند که از نظر شما خوشایند نیست، باید با آرامش و رفتار مناسب به آن پاسخ دهید.

سوالاتی که از داوطلبان پرسیده میشود به هیچ عنوان به طور کامل قابل پیش بینی نیست ولی یک سری سوالات مشابه وجود دارد و بهتر است خود را به طور کامل آماده کنید.

  • در ابتدا درخواست میشود به طور مختصر خود را معرفی کرده و در مورد تحصیلات گذشته خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دلیل ضعیف بودن نمرات و … صحبت کنید (صداقت را فراموش نکنید چرا که سبب ایجاد دیدگاه مثبت در نظر داوران می شود). دقت کنید که ممکن است از شما خواسته شود تا با زبان انگلیسی شرح مختصری از خود را ارائه دهید.

  • اگر مدرک زبان و علمی و… دارید همراه خود داشته باشید و در صورت نیاز ارائه دهید و اگر اینگونه نیست، سطح زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید تا دچار استرس نشوید.

  • موضوع مهم دیگر تسلط کلی بر روی پایان نامه است.

  • سوال دیگری که ممکن است از شما بپرسند در مورد هزینه تحصیل است , بهتر است قبل از پاسخ دادن این را در نظر بگیرید که اصولا داوطلبانی که تمام وقت خود را صرف روی پایان نامه و علم خود میکنند، تاثیر بیشتری روی اساتید میگذارند، مگر اینکه شغل شما مربوط به تحصیلات، تدریس و پژوهش باشد.

  • انگیزه ی تحصیل در مقطع دکتری از جمله مواردی است که باید به طور شفاف و قابل قبول توضیح دهد.

نکات کلیدی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

برای پاسخ گویی بهتر و تاثیر گذاری بیشتر بر روی نظرات مصاحبه کنندگان بهتر است نکات کلیدی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 را بدانید و با به دست آوردن بیشترین امتیاز به حد قابل قبولی از  تراز دانشگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

  • همانطور که گفته شد حفظ خونسردی و آرامش بسیار مهم است. اگر شروع مصاحبه به زبان انگلیسی بود و ضعف در پاسخ داشتید، نگران نباشید و سعی کنید استرس نداشته باشید و سوال های بعدی را با به بهترین نحو پاسخ دهید.
  • قبل از پاسخ دهی به سوالات ابتدا خوب فکر کنید و این نکته که تنها فرصت مصاحبه همین یکبار است، را فراموش نکنید و نهایت تلاش تان را بکنید.
  • در زمان مصاحبه استعدادها و نقاط مثبت علمی خود را بازگو کنید. بهتر است از قبل روی این موضوعات فکر کنید.
  • ممکن است مصاحبه کنندگان روی نقاط ضعف شما متمرکز شوند و سوالاتی از شما برسند، صبورانه پاسخ آنها را دهید.
  • ارتباط چشمی با مصاحبه کنندگان را فراموش نکنید، تاثیر بسزایی در نظرات اساتید دارد.

در این مقاله به بررسی موضوع مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *