آیدانیتو > مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98
دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام, مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98






مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

رشته تاریخ از رشته های علوم انسانی است که جذابیت های مختص خود را دارد. این رشته در مقاطع دکتری به چند گرایش تقسیم می شود. از جمله آنها گرایش ایران بعد از اسلام است. این گرایش به تحلیل، توصیف و تأثیر وقایع  و حوادث تاریخی در فلات ایران بعد از ورود دین اسلام می پردازد و محدوده زمانی طولانی را در بر می گیرد. با توجه به این حوزه گسترده مطالعاتی، معمولاً بیشتر فارغ التحصیلان و نیز متقاضیان رشته تاریخ از این گرایش هستند. بنابراین تعداد شرکت کنندگان آن نیز در کنکور دکتری تاریخ، بیشتر است. مرحله دوم آزمون دکتری، مرحله مصاحبه است. در این مرحله تعداد شرکت کنندگان بسیار کمتر می شود. چرا که کسانی به مصاحبه دعوت می شوند که حد نصاب دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته جزو 50 اولویت آنها بوده است را کسب کرده باشند. مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام مرحله حساس و تعیین کننده برای ورود داوطلبان به مقطع دکتری است. در مقطع دکتری رشته تاریخ، دانشگاه های سراسری که شامل: شبانه، دولتی یا روزانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی و نیز دانشگاه آزاد دانشجو جذب می کنند و نحوه پذیرش مصاحبه دکتری رشته تاریخ ایران دوره اسلامی نیز در این دانشگاه ها متفاوت است. نحوه و چگونگی امتیاز در مصاحبه دکتری تاریخ تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد را جامع و کامل بررسی کرده ایم و در ادامه شرایط و نحوه مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98 را بررسی می کنیم.

شرایط مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

شرایط مصاحبه دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام این است که داوطلب در کنکور دکتری شرکت کرده باشد و در کارنامه اولیه بعد از اعلام نتایج، موفق به کسب حد نصاب های لازم هر یک از دانشگاه هایی که قصد دارد در انتخاب رشته دکتری تاریخ در فرم انتخاب رشته وارد نماید را کسب کرده باشد. بدون داشتن حد نصاب  لازم برای هر یک از دانشگاه های مورد نظر داوطلبان، هرگز به مصاحبه دعوت نخواهید شد.

نحوه مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

مصاحبه دکتری تابع قوانین و ضوابط خاص خود است و متقاضیان دکتری تاریخ ایران دوره اسلامی می بایست از نحوه و چگونگی انجام مصاحبه مطلع باشند و با توجه به آن برای مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام دانشگاه های سراسری آماده شوند. در دانشگاه های سراسری معمولاً در جذب دانشجویان دکتری سخت گیری های بیشتری صورت می گیرد و ظرفیت های ورودی نیز کمتر می باشد. امتیاز مرحله اول آزمون دکتری تاریخ ایران دوره اسلام که همان آزمون کتبی است، 50 درصد و مرحله دوم یعنی مصاحبه نیز 50 درصد می باشد. خود مرحله مصاحبه به دو بخش سوابق علمی و پژوهش و نیز مصاحبه حضوری تقسیم می شود. در مرحله مصاحبه، داوطلب نیمه راه را طی کرده است و در واقع 50 درصد از 100 امتیاز لازم برای پذیرش در دوره دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام را بدست آورده است. تاریخ یک رشته تحلیل و پژوهش محور است. یک مورخ می بایست در کنار داشتن اطلاعات تاریخی از قدرت تحلیل و نیز ارائه این تحلیل ها در قالب مقالات و پژوهش های آموزشی و علمی برخوردار باشد. از این رو در مصاحبه دکتری تاریخ ایران دوره اسلام، اساتیدی که از شما مصاحبه می گیرند. از سوابق پژوهشی و تألیف و ترجمه شما قطعاً پس و جو خواهند کرد. پس در زمینه تقویت این بعد از زندگی علمی و تحصیلی خود تلاش کنید. کیفیت پایان نامه دوره کارشناسی ارشد نیز به عنوان اولین پژوهش رسمی داوطلب اهمیت دارد. از این رو مطلوب است در کنار توجه به ارائه یک پایان نامه خوب، از آن مقالات معتبر نیز استخراج کنید. نکته بعدی در مورد مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98، کسب اطلاع از پذیرفته شدگان سالهای گذشته است. با رتبه های خوب صبحت کنید. با اطلاعات عینی آنها، شناخت درست و منطقی از شرایط و نحوه مصاحبه دانشگاه های موردنظرتان به دست آورید. در روز مصاحبه اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به سؤالاتی که از شما می پرسند، سنجیده و با طمأنینه پاسخ دهید و سعی کنید علاقه و پشتکار خود را برای رشته تاریخ ایران دوره اسلامی و تحصیل در دانشگاه مربوطه نشان دهید. از لباس مناسب محیط علمی استفاده کنید و درصورتی که دانشگاه مورد نظر قبل از مصاحبه و سنجش علمی از دعوت شدگان آزمونی کتبی می گیرد با توجه به آشنا شدن از چگونگی سؤالات و انجام مطالعات لازم، خود را برای آن آماده کنید چرا که این آزمون کتبی داخلی دانشگاهی نیز مهم و دارای امتیاز است. در پایان باید بگوییم که کسب حد نصاب قبولی و دعوت شدن برای مصاحبه دکتری شرطی لازم اما کافی نیست و طی کردن موفقیت آمیز مرحله دوم همراه با آن شما را وارد مقطع دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام دانشگاه های سراسری می کند.

زمان مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

به طور مسلم هر داوطلب ملزم به شرکت در مصاحبه دکتری تاریخ-تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98 باید از زمان دقیق برگزاری مصاحبه خود اطلاع دقیقی داشته باشد. در صورت نیاز و برای اطلاع از برنامه زمان بندی شده دانشگاه ها برای اجرای مصاحبه دکتری تاریخ-تاریخ ایران بعد از اسلام با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 


در این مقاله به بررسی  مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *